«Гарантуємо швидку доставку до 29 хвилин»: історія сервісу доставки їжі LA П’ЄЦ

Роман Боднар займається бізнесом з 19 років. Він пробував себе у різних нішах, поки не знайшов ідеальну для себе справу — сервіс доставки піци на дровах. У 2017 році його компанія LA П’ЄЦ стала першим у Львові виробництвом, яке виготовляє такий продукт.

Протягом наступних років бізнес масштабувався на 8 міст України. Зараз сервіс доставки налічує 16 локацій, більшість з яких відкрито за франшизою. З весни 2022 року Роман служить у ЗСУ, проте він встигає приділяти час розвитку компанії та покращувати бізнес-процеси.

У партнерському матеріалі з Visa та ПриватБанк Роман Боднар розповів, скільки коштів вклав у LA П’ЄЦ на старті, яких помилок допускався з вибором приміщень та як вдалося покращити клієнтський досвід завдяки сучасним технологіям.

Шукав бізнес, який працюватиме 24/7

2016 року на харчовій виставці до мене підійшов тернопільський ресторатор Михайло Гросуляк, ми розговорилися. Після години щирого спілкування він зауважив, що я енергійний добрий хлопець, який дуже мало заробляє на соках. І запросив мене у Тернопіль, де хотів показати інший бізнес — на його думку, значно кращий за мій. Я приїхав через пів року, проте Михайло не забув мене та гостинно прийняв. Ми цілий день їздили його ресторанами, обговорювали бізнес-процеси. Я зрозумів, що заклад — якраз такий тип бізнесу, який відповідає моїм очікуванням.

Після цього я ще близько пів року не наважувався на дії, проте згодом переконав себе, що варто спробувати. Відтак з’явився сервіс доставки піци LA П’ЄЦ. Ми з партнерами не мали жодного досвіду у виготовленні їжі, але я вірив, що у нас все вийде.

За моїми підрахунками, нам було потрібно $50 000 для старту. Знаючи мене, мої партнери одразу заперечили — мовляв, цього не вистачить і треба мінімум $100 000. У нас на руках було лише $40 000. Решту ми позичили та в результаті вклалися у $80 000. З них $5 000 вклали у розробку сайту, $45 000 — у закупівлю двох печей та іншого обладнання, до $30 000 — у маркетинг. 

Найскладніше було знайти перших 20–30 співробітників

Великий бюджет на залучення клієнтів цілком себе виправдав: уже через місяць після запуску виробництва ми отримали більше замовлень, ніж встигали обробити. Темп роботи був шаленим. Але у цих умовах ми стрімко розвивалися й поступово навчилися справлятися з дедалі більшим навантаженням.

У LA П’ЄЦ — 6 співзасновників, це моя дружина та друзі. Можна сказати, що у нас сімейний бізнес, адже ми всі знайомі впродовж 20 років. З одного боку, коли у компанії багато власників, не буває без суперечок. Але якщо партнери готові дослухатися одне до одного та йти на компроміси, проєкт рухається у правильному напрямку.

Найбільший виклик у побудові команди був пов’язаний з наймом перших 20–30 співробітників. На старті ми не розуміли, які саме люди нам потрібні. Брали всіх підряд, хто мав досвід роботи у ресторанах або сервісах доставки. Відтак у штаті з’явилися професійні, але неприємні у спілкуванні фахівці. У команді не було єдності.

Приблизно на дев’ятому місяці роботи терпець урвався. Ми зрозуміли, що потрібно змінювати підхід у пошуку працівників. Відтоді припинили вимагати релевантний досвід, але почали зважати на саму людину, її манеру спілкування, бажання вчитися, наявність відповідальності та пунктуальності. Якщо співробітник підходить нам «по духу», ми навчаємо його з нуля — це не проблема.

Поступово ми зі співзасновниками змогли так налагодити бізнес-процеси, що нам уже не доводилося самим працювати на кухні, приймати замовлення та розвозити їх містом. Тоді я вирішив, що настав час масштабуватися — відкривати наступну локацію в іншому районі Львова. 

З третьої локації запустили франшизу

Наша планка та мета — бути одним з найкращих сервісів з доставки їжі в Україні. Незалежно від того, чи то наша власна точка, чи то партнерська, ми гарантуємо клієнтам швидку доставку до 29 хвилин. 

Запуск другого виробництва відбувся швидше та легше, адже ми уже розуміли, що і як робити. Наприклад, ми з партнерами подекуди включалися у роботу як адміністратори та кур’єри, а от кухня завжди справлялася своїми силами. За пів року локація уже могла працювати злагоджено та не потребувала окремої уваги.


Матеріал підготовлено за підтримки
Visa та ПриватБанк
Що це означає?

Наступним етапом розвитку стало створення франшизи. Я поставив собі виклик — запустити виробництво в іншому місті й координувати його переважно віддалено. Ми знайшли партнерів у Вінниці. Саме там відкрили третю локацію, і у такий спосіб LA П’ЄЦ вийшов на всеукраїнський рівень.

Потім були наступні міста: Івано-Франківськ, Луцьк, Хмельницький, Харків тощо. Зараз сервіс працює у восьми містах. Маємо 16 локацій: 6 — наші, решта — за франшизою.

Крім цього, приділяємо увагу дотриманню стандартів якості та сервісу. Протягом останніх 2–3 років налагодили роботу клієнтської підтримки, яка вирішує складні моменти та робить все, аби покупці залишалися задоволеними у будь-яких обставинах. 

Втратили $300 000, зате навчилися бути гнучкими

Ми неодноразово наступали на «граблі» з вибором локацій. Наше найперше виробництво було розташоване у підвальному приміщенні, це звичайний житловий район Львова. На старті ми з власником домовилися про орендну ставку $700 — трохи дорожче за середнє, але нас влаштовувало.

Пройшло три місяці, наші справи йшли вгору. Раптом власник сказав, що підіймає ціну до $1500 — колосальні гроші на той час. Аргументував тим, що ми гарно заробляємо і можемо платити більше. Після такої розмови ми б з’їхали того ж дня, але довелося затриматися ще на півтора року. Річ у тім, що піч для випікання піци на дровах вмуровується у стіну, тож переїхати не просто. Але зрештою знайшли кращі умови.

Фото надано LA П’ЄЦ

Ще один фатальний досвід — запуск при виробництві першої піцерії, яка приймала гостей як повноцінний заклад LA П’ЄЦ. Ми інвестували у локацію $180 000. Успішно працювали півтора року, поки нас не повідомили, що будинок йде під знос. При цьому наш орендодавець знав про це від початку, але нічого не сказав. 

Кожна з цих історій була болісною для нас, але ми не здавалися. Хай наробили багато помилок, зате набрали шалену швидкість, навчилися бути гнучкими, на льоту ухвалювати рішення. І завдяки цьому щоразу ставали сильнішими.

Не змогли б розвиватися без діджитал-інструментів

Лише 10% наших клієнтів приходять до нас в офлайні. Всі інші — ті, з ким ми взаємодіємо через інтернет. Тож вся робота LA П’ЄЦ спирається на діджитал-інструменти. Наприклад, ми використовуємо понад 20 рекламних каналів: усі популярні соцмережі, таргетинг тощо. 

Для нашого бізнесу важливо мати кілька майданчиків, де людина може робити замовлення. У нас їх три: сайт, колцентр і мобільний застосунок. Останній ми запустили чотири роки тому, і це було надзвичайно вдале рішення. Частина клієнтів перейшли з сайту у застосунок — це дало нам більшу диверсифікацію трафіку, а отже й впевненість у завтрашньому дні. А також — додаткову перевагу поміж конкурентів.

Також нещодавно почали користуватися застосунком «Термінал» з технологією Tap to Phone від Visa та ПриватБанк. Він перетворює смартфон на платіжний термінал. Раніше у нас бували випадки, коли кур’єр забував взяти звичайний POS-термінал або ж у нас їх просто не вистачало на всіх кур’єрів. Через це клієнти не могли розрахуватися карткою при отриманні замовлення і залишали погані відгуки.

Після того як кожен кур’єр встановив на свій смартфон «Термінал», проблема зникла. Ми закрили «біль» клієнтів: тепер їм завжди доступна безготівкова оплата.

Люди дуже швидко звикають до інновацій, тому завдання бізнесу — йти у ногу з сучасними рішеннями. Якщо забаритися, є ризик втратити свою аудиторію. А от вау-ефект від проривних технологій та інструментів допомагає збільшити лояльність клієнтів.

Поради підприємцям, які тільки починають свій шлях

  • Витрачайте 50% свого часу на самовдосконалення і самонавчання.
  • Оточуйте себе людьми, які сильніші за вас, і тягніться до них. Це можуть бути, наприклад, різні бізнес-спільноти та спільноти однодумців. 
  • Вірте у свою ідею. Не зважайте, якщо вам кажуть, що проєкт приречений на невдачу, бо на ринку вже є аналоги. Це не правда, і ринок це неодноразово доводив. Не бійтеся помилятися та наступати на «граблі», адже так здобувається досвід. Якщо у вас є ціль — побудувати потужну компанію, ваша енергія здатна подолати всі можливі перешкоди на шляху до успіху. 

ТЕКСТ Валентина Шимкович

ЛІТЕРАТУРНА РЕДАКТОРКА Оля Закревська

Фото Ла П’єц

ПРОДЮСЕРКА Настя Юрчишина

МЕНЕДЖЕРКА Ірина Насильнєва

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук