Spotify ввів нову політику, щоб боротися із «нечесними виконавцями» та краще розподіляти невеликі платежі, які не доходять до артистів. Компанія назвала три проблеми, які мають вирішити нові правила.

Виплати стримінгового сервісу продовжують зростати, компанія назвала суму в $40 млрд. І оскільки пул роялті різко зріс, три джерела «досягли критичної точки». Розв’язання цих проблем допоможе залучити $1 млрд додаткового доходу для нових і професійних артистів упродовж наступних п’яти років, йдеться в повідомленні.

Опублікували його в листопаді 2023 року. Але згодом додали, що нова політика почала працювати на початку квітня. Нижче — детальніше про три проблеми, які хоче розв’язати Spotify.

Штучні прослуховування для збільшення роялті

Тепер лейбли чи дистриб’ютори платитимуть штраф, якщо в їхньому контенті побачать велику кількість штучних потокових прослуховувань. У цьому допоможе технологія виявлення штучного потокового мовлення, яку компанія запустили на початку 2023 року.

Spotify каже, що цей крок має позбавити бажання виконавців завантажувати музику на стримінгові платформи, щоб «штучно» заробляти на цьому.

Платежі, які не доходять до виконавців

Spotify тепер не монетизуватиме треки, які набирають менше тисячі прослуховувань за рік. 

У музичному застосунку понад 100 мільйонів треків. Десятки мільйонів із них транслювалися від одного до тисячі разів за останній рік, і в середньому вони приносили $0,03 на місяць. 

Через різні вимоги та комісії від банків (у США це $1-$20 за транзакцію) ці гроші просто не доходять до користувачів. Тому їх доплачуватимуть тим, хто проходить мінімальний поріг із прослуховувань. Таких на платформі 99,5% з усіх, кажуть у компанії.

Заробляння грошей на «шумах»

Мінімальна тривалість треку з функціональним шумом (звук дощу, вітру, моря, ASMR тощо) має бути не менша як дві хвилини, щоб згенерувати роялті.

У Spotify пишуть, що користувачі можуть годинами слухати функціональні шуми. Тому недобросовісні виконавці (дистриб’ютори, до прикладу) можуть обрізати їх та послідовно додавати в плейліст. Наприклад, порізати двохвилинний трек по 30 секунд..

Як пише DJ Magazine, Spotify прагне отримати більше доходів, щоб покрити власний дефіцит. З моменту виходу на фондовий ринок у 2018 році вони щороку втрачали гроші. 

Цього тижня стало відомо, що стримінговий гігант підтвердив наміри переглянути та підвищити ціни на свої послуги. До щомісячних рахунків клієнтів на кількох територіях, зокрема у Великій Британії, Австралії та Пакистані, буде додано від $1 до $2, щоб покрити витрати, пов’язані зі стримінгом, пише Bloomburg. Це має покрити вартість аудіокниг, які будуть додані на платформу наприкінці 2023 року.