6 березня 2024 року AIN.UA оновив лого та айдентику в соціальних мережах. Це лише перший крок до змін, адже геть скоро ми представимо новий сайт, де буде ще більше реальної економіки, експлейнерів про інвестування та розвиток стартапів, аналітики, military-tech, наукових статей, оглядів на техніку, автівки й багато іншого.

Переосмислити AIN.UA допомогла українська дизайн-студія CREVV. Її співзасновники Наталія Іванова та Антон Іванов в авторській колонці розповідають, як відбувалася робота над редизайном.

Антон Іванов і Наталія Іванова

Серед безкрайнього простору українських брендів, дизайн яких потребує оновлення, багато тих, чиїми продуктами ми користуємось кожен день. Зараз уже ніхто не згадає, але ще шість років тому в Uklon був логотип у вигляді кнопки відеоплеєра, а Depositphotos використовували як головний символ базову іконку фотокамери. Із часом ми в CREVV змінили ці айдентики та символи, які вже багато років відображають сучасні українські бізнеси.

Наприкінці 2023 року команда AIN.UA звернулася до CREVV із запитом на оновлення айдентики та сайту. Новий логотип AIN.UA — це той випадок, коли треба переосмислити загальновідомий базовий символ у щось більше сучасне. Це складна й водночас цікава задача. Ми обожнюємо такі виклики.

Меседж-бабл, який був у старому лого, набув нового вигляду через переосмислення загальної функції медіа. Сьогодні це не тільки сайт, але й низка різних каналів комунікації. Зрештою, усе зводиться до одиниці інформації — повідомлення. Новий знак AIN.UA — це повідомлення з месенджера, поділене на сегменти.

Два сегменти — це літера «а». Якщо ж сегментів багато, як і тем, що охоплює AIN.UA, то у формі повідомлення можна розгледіти три літери: «а», «і», «n». Вийшов доволі абстрактний і простий символ, у якому вдалося наслідувати попереднє лого й закласти нові сенси. AIN.UA — це щоденна доза інформації, якої потребує сучасний підприємець. Це один із багатьох сигналів, який закладений у новий логотип.

На базі модульних літер ми створили символи для напрямків AIN.UA: бізнес, технології, робота та комʼюніті. Вони мають свої літери, побудовані за тим же принципом, що й основний знак.

Тема переосмислення формату сучасного медіа вплинула на дизайн макетів соцмереж і сайту, над яким зараз працюють. Стрічки новин, сториз, вкладки, нашарування вікон — усе це надихнуло на створення адаптивних графічних елементів, які наслідують форму логотипу та складаються в адаптивну та впізнавану дизайн-систему.

У шрифтових рішеннях хотілося відійти від нейтрального сучасного гротеску, який зазвичай використовують українські бізнеси та IT-компанії. Для надання інтелігентного настрою ми обрали Skema Pro News. Мета використання саме цього шрифту полягала в налаштуванні читачів AIN.UA на серйозний настрій. Такий собі «Monocle-вайб», але в більш диджитальному аранжуванні.

Щодо кольорів, то ми лише трохи оновили головний червоний колір. Але додатково до нього зібрали дві палітри яскравих і темних кольорів, які чудово поєднуються між собою в будь-яких варіаціях. Додайте до цього варіативний набір форм, кілька шрифтів, що ідеально працюють разом, — і ви отримаєте серйозний інструмент для будь-яких проявів у сучасних умовах.

Найприємніше в роботі з AIN.UA — включеність команди в проєкт. Усі дизайн-рішення в бренд-айдентиці завжди першочергово робляться для людей, які з ними працюватимуть. Найкраще, що може трапитися із проєктом, — коли люди в команді бренду зацікавлені в результаті й добре розуміють, що їм потрібно. А також вміють об’єктивно сприймати критику щодо продукту, адже саме це дає помітні результати.

Наша любов лізти в продуктову частину цього разу дуже вплинула на розробку нового сайту й саме про нього ми поговоримо в наступній колонці.

Автори: Антон Іванов і Наталія Іванова, співзасновники дизайн-студії CREVV