10 років для компанії — це багато чи мало? Чи можна вважати це досягненням? Наша відповідь — однозначно, адже, за даними Commerce Institute, лише 30% бізнесів існують понад 10 років.
Цьогоріч цей рубіж перетнула й міжнародна ІТ-компанія Boosta, яку заснували два українці — Дмитро Бондар та Ярослав Баклан у 2014-му.
Тоді це був лише стартап з кількома фахівцями, без чітко сформованої стратегії зростання та налагоджених операційних процесів. Сьогодні ж це компанія, що розвиває digital-бізнеси, продукти з performance-маркетингу та має власний інвестиційний фонд Burner. У своєму блозі Boosta зібрала 10 найцікавіших фактів про компанію.
Факт №1. Перші співбесіди — на кухні
Першим офісом для Boosta слугувала квартира Ярослава Баклана, одного зі співзасновників компанії. Він згадує, як перші співбесіди доводилося проводити на кухні, в умовному «meeting-room». Виглядало це не дуже поважно, тож перший розробник навіть попросив написати розписку про те, що компанія буде існувати шість місяців і впродовж цього часу він отримуватиме фінансову винагороду.
Поліна Кучковська, зараз COO у Boosta, теж згадує, що коли прийшла на співбесіду за вказаною адресою, трохи насторожилася, тому навіть про всяк випадок поділилася своєю геопозицією з рідними. Але вже під час проходження співбесіди зрозуміла, що хоче працювати тільки в Boosta, а на питання близьких «Чому?», відповіла: «У мене є відчуття, що в цій компанії дуже багато можливостей».
Факт №2. У компанії працює більше жінок, ніж чоловіків
Нетипово для ІТ-бізнесу, але факт. Сьогодні в Boosta працює 56% жінок та 44% чоловіків. А все тому, що в процесі наймання тут зважають не на стать, вік чи інші особисті характеристики фахівця, а на його професіоналізм, експертизу та бажання досягати крутих результатів.
Факт №3. Найстаршому фахівцю Boosta — 68 років, наймолодшому — 18
В’ячеслава Лук’янчука вихід на пенсію не зупинив від бажання постійно розвиватися. Так, у 2018-му 63-річний вчений-хімік відгукнувся на пропозицію стажування для осіб 45+ в ІТ-компанію Boosta. Пройшов навчання, добре освоїв нову професію та технології й приєднався до компанії на позицію лінкбілдера. Але, окрім того, що Слава якісно виконував роботу, він усіляко брав участь у житті компанії — проводив йогу, організував групу з тенісу та навіть модерував тренінги з емоційного інтелекту.
З початком повномасштабного вторгнення В’ячеслав вступив до лав ЗСУ, де зараз працює військовим психологом, але, попри це, він залишається бустівцем і в компанії чекають на його повернення.
Що стосується наймолодшого фахівця компанії, то його звати Павло Ковальчук, йому 18, і він теж працює лінкбілдером. Паша стежив за вакансіями Boosta понад рік, адже мріяв потрапити працювати саме сюди, тож коли побачив релевантну пропозицію, часу не гаяв. Сьогодні він співпрацює з компанією вже 5 місяців.
«Boosta надає прекрасні умови праці, а також відкриває можливості розвиватися зі швидкістю світла. Саме тому я тут», — розповідає Павло.
До речі, середній вік усіх фахівців Boosta — 29 років!
Факт №4. Компанія має власний інтернет-магазин та корпоративну валюту
У Boosta існує власна внутрішня валюта Boosta Coins — це віртуальні гроші, які можна заробити та витратити тільки в межах компанії на покупки чи інші приємні бонуси. Зробити це можна в корпоративному інтернет-магазині Boosta Shop.
Взагалі ця ініціатива була заснована ще у 2017 році, але тоді мала зовсім інший вигляд. Boosta Coins, наприклад, були реальними фішками, виготовленими на замовлення за кордоном. Тоді всі працювали з офісу, тож у компанії фізично нагороджували спеціалістів коштами, а для зберігання фішок навіть мали спеціальний сейф. Першою варіацією Boosta Shop тоді була закрита група у Facebook, і замовити позиції можна було, написавши в особисті повідомлення.
Але, звісно, програма еволюціонувала, тож зараз бустівці для оформлення замовлень та перевірки власного балансу коїнів користуються спеціально розробленим сайтом.
Заробляти Boosta Coins можна шляхом участі в різних активностях — від виступів на професійних конференціях до пропозиції різних ідей для покращення процесів/розвитку компанії.
І трішки статистики:
- за весь час існування ініціативи фахівці Boosta заробили 38 553 Boosta Coins;
- у 2023 році бустівці замовили 375 товарів з магазину, найдорожчим був Apple iPhone 14.
Факт №5. Відкритість до ідей
У Boosta існує Ideas Board — канбан-дошка, на якій кожен фахівець компанії може залишити свою пропозицію/ідею щодо покращення певних процесів, життя офісу тощо. Її перевага полягає в тому, що кожен може взяти участь у процесі обговорення ідеї, підтримати пропозицію своїм вподобанням, а також слідкувати за її імплементацією у разі погодження чи прочитати причину відмови. Наразі у процесі реалізації перебувають 8 ідей фахівців!
Факт №6. Ukrainian Victory Support
Попри те, що сьогодні Boosta — це міжнародний та мультинаціональний бізнес, компанія не забуває про своє українське коріння. Так, з квітня 2022 року в Boosta існує внутрішня програма «Ukrainian Victory Support», у межах якої компанія щомісяця виділяє кошти на волонтерські збори бустівців та їхніх рідних. За 25 місяців існування цієї програми Boosta долучилася до 487 таких зборів.
Факт №7. Від гнучких годин до гнучких днів
У Boosta діє гнучкий графік роботи. Це означає, що робочий день фахівців може розпочинатися з 8:00 до 11:00, коли кому зручно, й завершуватися відповідно з 17:00 до 20:00 за київським часом. Головне — бути ефективним та обов’язково перебувати на зв’язку в період з 11:00 до 17:00, адже це бізнес-години, спільні абсолютно для всіх фахівців компанії.
Окрім того, в компанії є така опція як transfer-day — можливість перенести свій робочий день з буднього на вихідний чи навпаки. Звісно, при наявності суттєвої на те потреби.
Факт №8. Boosta & Fashion
Boosta відрізняється від багатьох компаній, як мінімум, своїм яскравим брендингом, сміливістю «бути іншими» та драйвом. Тут люблять робити те, що не типово для решти.
Так, наприклад, у 2023 році Boosta у колаборації з українським sustainable-брендом KSENIASCHNAIDER випустила унікальну капсульну колекцію брендового одягу, що складається з двох джинсових унісекс-курток. Особливість обох курток — яскраві рукави, повністю виготовлені з recycle-матеріалів. Так бренди підкреслюють важливість усвідомленого споживання речей.
Окрім того, Boosta також робила колаборації з брендами Harvest, Keep, Woolkrafts та іншими.
Факт №9. Унікальні дрескоди на корпоративи
До повномасштабного вторгнення Boosta славилася своїми феєричними корпоративами. Це завжди були продумані до деталей заходи, які об’єднували всіх бустівців та дарували незабутні спогади. Однією з фішок корпоративів компанії завжди був дрескод.
Так, у 2017 році фахівці компанії відзначали 3-річчя Boosta на корпоративі в однакових худі. У 2018 — тусили на березі Дніпра в червоно-білих образах, а у 2019 святкували 5 років компанії на White Party.
Проте, звісно, найбільше усім запам’яталася вечірка в червоному у 2021 році, адже тоді ця подія відбулася в межах 4-денного корпоративу в готелі мережі Rixos у сонячній Туреччині.
Факт №10. Thank You Day
У світі мультизадачності та постійних викликів ми стали забувати про буденну, але важливу річ — вдячність. Тому один раз на рік, у день народження компанії, Boosta запускає колообіг робочих подяк. Рівно на 24 години компанія відкриває форму, через яку можна подякувати будь-якій кількості своїх колег. Потім ці вдячності оформлюють в окремий лист, і кожен фахівець отримує його на свій email. Кажуть, що цей лист — порція дофаміну та заряд позитивними емоціями на весь день.
У 2023 році ініціатива Thank You Day покрила 94,26% фахівців компанії, а кількість надісланих подяк склала рекордних 8 407.