24 серпня 2024 року Україна відзначає 33 рік відновлення незалежності. І хоча потреба рекламувати свої послуги виникла набагато раніше, такі зміни в Україні спричинили зрушення і на рекламному ринку.

З поверненням незалежності на законодавців та бізнес чекали нові виклики, написання власного законодавства, зокрема, у сфері реклами, та пошуки власної ніші.

Попри все з часом рекламні ролики ставали зрозумілішими, яскравішими та ближчими для українського глядача.

AIN до річниці відновлення незалежності зібрав 10 найвпізнаваніших рекламних роликів бізнесу в Україні за версією нашої редакції.

SIM SIM від UMC (2003)


«Візьмемо звичайний стартовий пакет — Ні, не будемо ми його брати!» — фраза, яка стала відомою у 2003 році. Тоді UMC запустив послугу, коли спілкування між контактами в одній групі було набагато дешевшим.

UMC став першим мобільним оператором в України, заснованим у 1992 році. У 2003 році акції викупила російська компанія МТС, а вже у 2019 році бізнес продали азербайджанській корпорації NEQSOL Holding.

Мобільний оператор «Джинс». А я на морі (2005)


Команді віртуального мобільного оператора Jeans вдалося створити справжню легенду української реклами. Зізнавайтеся, скільки разів говорили друзям телефоном, що ви на морі? 

З такою самою інтонацією, як це робив головний герой рекламного ролика Jeans. Відео стало першою спільною роботою мобільного оператора з агентством «Maxima Київ». 

Jeans працював в Україні з 2003 до 2008 року. 

«Мезим» і те саме святкове застілля (2007)


«Ай, молодець» — фраза, яку памʼятають усі з реклами медичного пропарату «Мезим». 

Відео вмістило у собі усі можливі стереотипи про сімейні застілля, але водночас запамʼяталося усім нам своїм затишком родинних посиденьок та жартів. 

До речі, деякий час рекламу називали недобросовісно, бо рекламований лікарський засіб не відповідав заявленим у відео властивостям. Антимонопольний комітет України навіть проводив розслідування.

Мобільний оператор Dijuce (2007)


Реклама з оленями, що співають, вийшла напередодні Нового року. 

«Це не просто ролик — це пісня, пісня яку ви можливо вже не забудете ніколи», — говорили у компанії. І справді цей відеоролик запамʼятався нам надовго.

Dijuce — віртуальний оператор мобільного зв'язку норвезької компанії Telenor. В Україні оператор функціонував з 2004 до 2013 року. 

«Сільпо». Танцювала риба з раком (2011)


«Танцювала риба з раком, риба з раком, а петрушка з пастернаком, з пастернаком» — пісня, мотив якої засів у головах українців після тієї самої реклами «Сільпо». 

У 2021 році мережа супермаркетів і сама ностальгувала за «легендарним» креативом. Бренд створив фільтр в інстаграмі до Дня Незалежності з картинами відомих українських художників. На фон додали той самий улюблений багатьма трек. 

Пиво «Оболонь». Все буде добре (2012)


«Все буде добре» від гурту Океан Ельзи після виходу тривалий час обіймала перші сходинки національних чартів.

Цю пісню українці почують ще не раз, зокрема, і в рекламному ролику пива «Оболонь», історія якого починається з відкриття у 1974 році Київського пивзаводу №3. 

Сьогодні «Оболонь» виготовляє пиво, сидр, слабоалкогольні та безалкогольні напої, солодку та мінеральну воду, а також аграрну продукцію, як солод, дробину та інші.

«Живчик». Смакуй з користю (2012)


Газований напій «Живчик» зʼявився в асортименті компанії «Оболонь» у 1999 році. 

Реклама солодкої води пережила кілька трансформацій, а головні герої — фрукти перетворилися з 2D-анімованих на 3D. Сам напій встигнув стати героєм численних твітерських мемів. 

Biola Ice Tea з Ерікою (2014)


«Ice Tea Biola — і світ навколо усміхнеться» — гасло рекламної кампанії холодного чаю від українського виробника соків і газованих напоїв Biola.

Еріка стала MamaRika, дизайн пакування холодного чаю помінявся, а ми все ще впізнаємо пісню з перших секунд реклами. 

Історія «Біоли» починається з 1997 року. Станом на 2024 рік у групу компаній входять два виробництва у Дніпрі та Києві. А сукупна проєктна потужність складає понад 1 млрд пляшок на рік. 

Томатна паста «Чумак» (2016)


«Найпомідорніша томатна паста» — стало слоганом кампанії томатної пасти від херсонської компанії «Чумак». 

24 лютого 2022 року виробництво у Каховці Херсонської області зупинили через російську окупацію. Вже у грудні 2023 року продукція «Чумак» повернулася до українських ритейлерів. Однак виробничі потужності зараз розташовані у Луцьку, Києві, Запоріжжі, та навіть Туреччині.

А лівий берег Херсонщини досі залишається під окупацією.

«Нова пошта». Завтра буде 2.0 (2023)


Однією з найзворушливіших реклам 2023 року був ролик «Нової пошти». Відео створила команда Fedoriv agency у співпраці з режисером Антоніо Лукічем.

«За рік Нова пошта доставить близько 400 мільйонів посилок, а це 400 мільйонів людських історій. Одну з таких мені розказала подруга. Вона так нас вразила, що ми взяли її за основу нашого сценарію. Вийшла чуттєва розповідь про те, як Нова пошта довіряють найцінніше», — ділиться арт-директорка Fedoriv Оля Затинацька.

Створена у 2001 році «Нова пошта» розширила мережу до 30 тисяч точок сервісу у 2024. Стартовий капітал компанії склав $7000.

За пів року після виходу ролику український актор та військовослужбовець Євген Шумілов, який знявся в новорічному ролику «Нової пошти», загинув на фронті. Українським глядачам він також може бути знайомий за серіалами й телепроєктами «Речовий доказ», «Реальна містика» та «Сидорéнки-Сидóренки». 

Діліться своєю улюбленою рекламою


33 роки після відновлення незалежності були нелегкими як для української держави, так і для її бізнесу.

Реклама слугувала водночас і відображенням наших реалій. А єднання, родинний затишок, спільне і незалежне майбутнє — ставали тими цінностями, зокрема, через які бізнес розповідав про свій продукт. 

А які ваші улюблені українські рекламні ролики? Залишайте свої відповіді у коментарях під дописом у соцмережах AIN.