NEOBANK під час війни:

як піклується про клієнтів та команду

Повністю цифровий, NEOBANK для всіх працює на українському ринку понад рік. Клієнти керують коштами в додатку, у кілька кліків та з цілодобовою підтримкою — без черг, відділень та паперів. Компанія працює на ліцензії ConcordBank та входить до відкритої екосистеми Concord Fintech Solutions.

Розмова з керівником проекту NEOBANK Оксаною Мунтян мала вийти ще наприкінці лютого. У ній ми говорили б про подорожі та преміальні сервіси в аеропортах від NEOBANK та Visa. Та повномасштабне вторгнення змінило потреби клієнтів, а отже — і пріоритети компанії.

Як молодий український банк вистояв у перші місяці війни та які фічі розробляє зараз, щоб відповідати вимогам воєнного часу — розповідає Оксана Мунтян.

Кризовий менеджмент на початку війни [перші кроки]

Оксана Мунтян - керівник проекту NEOBANK

Головний офіс NEOBANK — у Дніпрі. 24 лютого, як і більшість дніпрян, команда прокинулася від вибухів. Уперше в житті ми мали нараду із правлінням банку о 5-й ранку, без макіяжу і з включеними камерами. Пізніше вранці 24-го ми з директорами IT телефоном запускали сценарії дій щодо стабільної роботи банку та убезпечення клієнтських даних.

Клієнти довірили нам свої кошти, і ми прагнули виправдати їхню лояльність рішучими та швидкими діями. Для цього ми діяли за раніше розробленим чітким планом за всіма пунктами критичної інфраструктури, залученням потрібних ресурсів, з відповідальністю та взаємозамінністю критичних співробітників. Фактично в перші тижні робота не припинялася ні на мить.

Максимальна продуктивність в умовах тривоги та невизначеності: [як підтримували команду]

Усі ми переживали за себе, близьких, працівників. Відносно стабільний емоційний фон вдалося зберегти завдяки чітко спланованій роботі. Зі своїми ми щодня мали робочі наради — праця фокусувала нас на якісному та результативному напруженні. Водночас у нас з’явилися й кілька додаткових чатів, де ми ділилися новинами та підтримували одне одного.

Усвідомлення відповідальності та важливості для клієнтів також дуже наснажувало працювати. Але ми розуміли: щоби максимально зосередитися на роботі, потрібно базове відчуття безпеки для себе та родини. Тож як і всі керівники бізнес-юнітів екосистеми Concord Fintech Solutions, ми допомагали команді не лише морально, а і фінансово.

24 лютого ми вийшли в офіс та організували все, що потрібно для віддаленої роботи на довгий термін відсутності в офісі. А до кінця травня — евакуювали працівників з Дніпра та Харкова із сім’ями та домашніми тваринами в безпечні місця. Переїзд організували для всіх, хто потребував, незалежно від посади та критичних функцій.

Місія здійснена: [як NEOBANK поновив довоєнний ритм роботи усього за місяць]

Перевага нашого банку, як і інших цифрових — у швидкості, гнучкості, можливості оперативно впроваджувати зміни. Наприклад, уже за кілька днів ми повернули клієнтам кредитні ліміти. А впродовж перших двох тижнів війни реорганізували й решту сервісів відповідно до вимог та обмежень НБУ.

Про всі нововведення клієнтів повідомляли оперативно через пуші в додатку. Спочатку це були критичні інформаційні повідомлення, потім — прості та зрозумілі тексти емоційної підтримки. З кожним регіоном комунікували окремо.

Уже на початку березня включилися в роботу над наступним релізом. У ньому наші клієнти змогли зручно донатити за своїм вибором або на спецрахунок НБУ для ЗСУ, або на рахунки Біржі Благодійності «ДоброДій» та благодійного фонду «Повернись живим». Тоді ж ми запустили й довгоочікувану темну тему інтерфейсу додатка. А вже кілька тижнів по тому і завантаження команди, і терміни виконання, і кількість завдань у наступному релізі сягнули довоєнних показників.

Ми також переглянули пріоритети беклогу на 2022 і наприкінці травня суттєво оновили стратегію розвитку. До війни всі банки намагалися сформувати якісні кредитні портфелі, але в умовах воєнного часу цей напрям відійшов на другий план. Натомість зросла потреба розрахунків за кордоном, відкриття цифрових карток, запрацювали сервіси PayPal та Revolut, тож ми максимально зосередилися на надійному та швидкому проведенні транзакцій.

Нові функції додатка NEOBANK

Зручна реструктуризація кредиту

Пишаюся, що ми були першим банком, який надав клієнтам можливість уникати прострочення по виплатах та погіршення кредитних історій. На момент закінчення кредитних канікул у кінці липня додаток вже підтримував цю функцію. Щоби реструктуризувати кредит за сприятливим графіком виплат, клієнту треба лише обрати зручний термін виплат та суму щомісячного платежу, натиснути кнопку й зачекати кілька секунд.

Платежі SWIFT у рамках наданих НБУ можливостей

Отримання переказів в Україні вже працює в повному обсязі. Ми дуже полегшили життя клієнтові, надавши можливість відправляти свої досить складні реквізити в один клік будь-який зручний месенджер.

Купівля валюти під депозит у додатку

Це один з останніх прикладів, коли ми швидко впровадили зручний та дуже потрібний сервіс для наших клієнтів. Через обмеження НБУ українці кілька місяців не мали змоги купувати валюту в мобільних банківських додатках. Щойно регуляцію переглянули, ми цю можливість повернули. Не лише впевненість та спокій, а й відсотки з валютного депозиту — клієнти NEOBANK отримують найкраще.

Повний контроль над транзакціями

У історії операцій, що зберігається під карткою, клієнти мають доступ до всієї звітності. Скористатися додатковим функціоналом: повторити платіж чи надіслати квитанцію зручним способом — справа кількох кліків.

Переказ коштів за номером телефона

Нове рішення дає змогу користувачам банкінгу зручно переказувати кошти на картки Visa клієнтам будь-якого українського банку. Жодних додаткових рухів, один клік — і готово. Особливо комфортно, що навіть не потрібно знати номер картки одержувача, клієнт просто знаходить контакт у телефонній книжці та відправляє переказ.

Весь цикл операцій обслуговування за рахунками-картками онлайн

Відкрити чи закрити рахунок, змінити фінансовий номер, пін-код до картки та інші гігієнічні функції — з будь-якої точки світу наші клієнти роблять це за лічені секунди.

ФОП, страхування та платежі за кордон [які ще сервіси розроблять незабаром]

Ми постійно моніторимо потреби клієнта, та маємо значно більше ідей і планів, аніж часу на їх втілення. Наразі додаток «доріс» до того рівня, що кожне нове завдання є дедалі складнішим і комплекснішим, нам навіть довелося збільшити тривалість спринту до трьох тижнів.

Найперше, що маємо допрацювати незабаром, — комплексний сервіс для ФОП. Наша амбіція — створити єдиний додаток, де ФОПи зможуть просто та зручно керувати і особистими коштами, і бізнесом. Усе це онлайн, у найкращих традиціях діджиталу, зможе суттєво заощадити час та нерви підприємцям.

Ми також бачимо, що потреби клієнтів змінюються. Внаслідок війни і тренду на глобалізацію, українці активно переміщуються за кордон, у тому числі на автівках. Ми прагнемо, аби цей шлях був максимально простий, тож найближчим часом забезпечимо і зручне страхування в додатку — ОСЦПВ, страхування відповідальності, «зелена картка» для поїздок за кордон і туристичне страхування.

Клієнти потребують простих рішень і для міжнародних переказів, тому ми пріоритезуємо цей напрям. Мета — максимальна інтеграція із сервісами, які забезпечують перекази у всьому світі.

Наприклад, у нас в екосистемі Concord Fintech Solutions є платіжна система CordPay, у неї є власні партнери. Один із механізмів — зручні перекази з-за кордону. На тій стороні клієнт вносить готівку, а в Україні — отримує кошти на картку будь-якого банку. Ми націлені на те, щоби наша NEOCARD стала першим вибором у такому сценарії.

Вже зараз ConcordBank входить до 20 основних банків, які випустили найбільше платіжних карток (за даними НБУ на 1 серпня 2022). Ми маємо якісно розроблені рішення та можемо успішно масштабуватися, тим більше, що надаємо можливість реєструватися через Дію та оформити картку дистанційно. Саме завдяки цьому з початку року банк продемонстрував 90% приросту карткової емісії та за його темпами вийшов на перше місце серед банків.

Оскільки багато українських дітей є студентами європейських вишів, ми також розробляємо рішення, що дасть змогу оплачувати навчання за кордоном з України. А ще зовсім скоро у додатку NEOBANK можна буде поповнювати мобільний на більш як 150 операторів у світі.

Ще один важливий тренд — цифрові активи, та все, що пов’язане із криптою. В Україні вже формується законодавча база, що стане підґрунтям для прозорої роботи цього ринку. Коли ці правила запрацюють, інтеграція крипто платежів стане одним із наших пріоритетів.

Зміна парадигми: [про переваги українського банкінгу та перспективу інтеграції в ЄС]

За ці пів року ринок дуже змінився, ми стали більш сміливі. Було багато швидких рішень, які, мабуть, впроваджувалися б не так стрімко, за мирного життя. Наприклад, якщо раніше вихід на європейську орбіту відкладали на роки вперед, то тепер це одне з першочергових питань.

Друге, що ми зрозуміли за час війни як цифровий банк, — це нашу конкурентну перевагу на європейському ринку. Ті, хто мали досвід банківського обслуговування за кордоном, не могли не помітити, наскільки український банкінг просунутий та зручний. Цей досвід змінив нашу парадигму та додав професійної впевненості.

Команда NEOBANK чекає на вступ до ЄС, адже він дасть змогу розширити наші можливості. Вже зараз ми аналізуємо західну експертизу, моніторимо європейські ринки, чекаємо на стале законодавство та зрозумілі умови, щоби розвиватися рішучіше та швидше, надаючи нашим клієнтам найкращий сервіс.

ТЕКСТ та фото
NEOBANK
Дизайн та верстка
Іван Малиш
Продюсер
Катя Глущенко
ПредставниЦЯ NEOBANK
Людмила Свідерська
-50% НА ПРОДУКТИ CREATIO
ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ
Як Creatio допомагає цифровізувати в умовах війни
Підтримка спеціалістів, релокейт та міжнародний розвиток
Як Infopulse забезпечує безперервність бізнесу під час війни
Як бізнесу знайти свого клієнта під час війни?
Що таке комплаєнс
І чому це актуально для бізнесу навіть під час війни