У грудні минулого року YouTube офіційно запустився в Україні. Зокрема, це означало, що для українських користувачів запрацювала партнерська програма. Редакція AIN.UA запитала у «Google Україна«, як саме можна під’єднатися до партнерської програми українському користувачеві і як можна заробляти в YouTube.

зарабатывать в YouTube-1

«Не тільки великі компанії, а й звичайні користувачі, які створюють оригінальний контент, регулярно викладають його і мають досить велику аудиторію, тепер офіційно можуть стати партнерами YouTube. Участь у програмі дасть змогу отримувати дохід від показу рекламних оголошень, розміщених усередині, поверх або поруч з їхніми відео», – пояснюють в українському офісі. Водночас, не всім користувачам зрозуміло, як вмикається і працює можливість монетизації свого відео або каналу.

  1. Як стати партнером і почати заробляти YouTube

Для того, щоб стати партнером YouTube, потрібно заповнити форму за цією адресою: www.youtube.ua/partners. Цей запит буде розглянуто командою «Google Україна».

«Розглядаючи заявку ми дивимося не тільки на акумульовані дані, а й на їхню динаміку. Канали, у яких не дуже велика кількість переглядів на сьогоднішній день, але які мають хорошу динаміку зростання, мають хороші шанси стати партнерами», – пояснюють в українському офісі.

Щоб отримати можливість заробляти на своєму контенті, для початку потрібно прочитати інструкції. Після того, як канал користувача буде схвалений для комерційного використання, можна буде отримувати дохід від показу реклами в попередньо допущених відео. Після того, як відео схвалено, почнеться показ реклами. «Ми можемо попросити вас надати інформацію, що підтверджує ваші права на комерційне використання всього змісту ролика або його частини. Зверніть увагу: якщо ви ввімкнули монетизацію під час додавання відео, але зробили його приватним або відкрили доступ тільки тим, хто має посилання, у ньому не відображатиметься реклама. Щоб почати її показ, зробіть ролик загальнодоступним», – пояснюють у Google.

Наприклад, щоб увімкнути показ реклами у вже завантаженому відео, потрібно перейти в розділ «Менеджер відео», знайти потрібне відео, натиснути кнопку «Змінити» або «$» поруч із ним, на вкладці «Комерційне використання» у відеоредакторі встановити прапорець. Потім – вибрати формати оголошень, які будуть показані в ролику, зберегти зміни. Вмикати показ реклами під час завантаження можна аналогічним чином, починаючи з вкладки «Комерційне використання» на сторінці завантаження. В обох випадках відео після цих маніпуляцій відправляється на перевірку.

У Google наголошують, що автор повинен мати повні права на дане відео і погодитися, щоб у цьому відео було розміщено рекламу рекламодавців компанії.

  1. Як визначається авторство

Правовласники використовують систему ідентифікації, щоб виявляти свій контент на YouTube і керувати його використанням. Вони надсилають компанії файли, які автоматично порівнюються з новими відео, що завантажуються на YouTube. «Якщо між вашим роликом і матеріалами в базі даних виявляється збіг, то щодо вашого відео можуть бути зроблені певні дії, задані правовласником», – пояснюють у компанії. Може використовуватися один із таких варіантів:

  1. Монетизація. Якщо перед роликом або під час його показу відображається реклама, яку ви не вмикали, то власник контенту вирішив отримувати дохід від вашого відео.
  2. Блокування. У цьому разі ваше відео буде недоступне для перегляду на YouTube або в ньому буде вимкнено звук. Власник контенту може дозволити або заборонити показ спірного ролика в певних країнах, тому у користувачів в інших регіонах така проблема може не виникати. При цьому ви, як і раніше, зможете переглядати і модерувати коментарі, а також відповідати на них. Для цього перейдіть на сторінку «Коментарі» в папці «Вхідні».
  3. Відстеження. У цьому випадку для вас все залишиться як і раніше, проте власник контенту зможе аналізувати статистику переглядів свого відео в YouTube Analytics.

Щоб з’ясувати, чи пов’язана ваша проблема з авторським правом, перейдіть у відповідний розділ свого акаунта (“Повідомлення про авторські права”). У ньому перераховані відео, щодо яких отримано попередження про порушення авторських прав або які були впізнані системою ідентифікації контенту.

  1. Заробляти в YouTube, знімаючи відео

Правовласники отримують певний дохід, коли на тлі відео партнера YouTube відображаються рекламні оголошення. YouTube розміщує рекламу на каналах користувачів-учасників партнерської програми, а автори контенту самостійно визначають, які відео монетизувати, а які залишити без реклами.

Більша частина прибутку від показу рекламних оголошень перераховується автору. Що важливо, автор може сам обрати, рекламу якого формату і в якому обсязі він хоче бачити на власному каналі. Виплата винагороди авторам здійснюватиметься стандартними методами, доступними в Україні. Метод залежатиме від того, йдеться про фізичну чи юридичну особу. Конкретні цифри заробітків у Googlе назвати не можуть: вони дуже індивідуальні і залежать від параметрів, заздалегідь обумовлених у конфіденційному договорі між партнерами.