Indigo вже понад 7 років спеціалізується на підборі IT-персоналу. Щомісяця в наше рекрутингове агентство IT-фахівці-початківці надсилають сотні резюме. На жаль, лише одиниці складені належним чином. Хочете, щоб саме ваше резюме не потрапило в кошик і стало запрошенням на співбесіду в IT-компанію? Тоді ця пам’ятка для вас: як скласти ідеальне резюме.
Присвячується всім джуніорам, які загадали бажання в новому 2015-му році
«Знайти найкращу роботу у сфері інформаційних технологій».
Ідеальне резюме: структура
Хороша новина: немає жорстких правил при складанні резюме. Ви самі ставите акценти виходячи з того, на які моменти хочете звернути увагу роботодавця.
Припустимо, ви вирішили перекваліфікуватися на «айтішника», а за плечима 15 років роботи мерчандайзером. У такому разі не варто детально розписувати ваш «неайтішний» досвід роботи. Подумайте, як вмістити цю інформацію у 2-3 рядки. Краще акцентуйте на пройдених курсах, прочитаних книжках, навчальних IT-проєктах і відвіданих вами заходах з IT-тематикою.
Під час написання резюме варто дотримуватися такої логіки:
- Прізвище Ім’я / Name Last Name
- Контакти / Contacts
- Ціль / Objective
- Summary
- Навички/ Skills
- Досвід работи / Experience
- Освіта / Education
- Додаткова інформація / Additional information
Contacts
Крім міста проживання, email-адреси, телефону і skype-контакту, хорошим тоном вважається додати посилання на профілі в соціальних мережах: Linkedin, Github, Facebook. Навіть якщо ви цього не зробите, рекрутери все одно їх знайдуть через пошукові системи.
Objective & Summary
Для чого ви складаєте резюме? Щоб отримати конкретну роботу в конкретній сфері та в конкретній компанії. Це і є мета. Оформіть її в одне речення і без води.
Порівняйте:
«Знайти стабільну роботу в міжнародній компанії, що динамічно розвивається, щоб гідно застосувати свої вміння та навички на благо колективу»
Або ж
«Почати кар’єру junior PHP developer у компанії Х і через 5 років дорости до тімліда».
У Summary має бути до п’яти ключових тез, які у вигідному світлі розкажуть про вас і ваш досвід. Якщо ж не виходить цікаво подати ключові моменти вашої кар’єри, краще пропустіть цей розділ.
«I am cheerful and very responsible person. I can easily adapt to any conditions and I am fast learner. I am interested in everything that surrounds me. I like to communicate with new people, like to read and otherwise develop».
«Junior .net developer»
«Досвід розробки програмного забезпечення понад 2 роки, останні два роки як web-розробник на Javascript/HTML/CSS/Java. Також маю досвід програмування на С/С++/С#, PHP, AS3, SQL і роботи в графічних пакетах, таких як Photoshop, CorelDraw і 3DStudio MAX.
Имею хорошие аналитические способности. Легко обучаюсь. Хорошо работаю в коллективе».
Ідеальне резюме: скіли
Уже стільки написано на цю тему. Але давайте ще раз розглянемо варіанти, що варто вказувати джунам у розділі Skills.
- чіткі вимірні досягнення, які у вас вже є;
- знання Agile-методологій управління проєктами;
- розуміння процесу розробки ПЗ (SDLC);
- досвід організації людей і проєктів.
- мови програмування, які знаєте і використовували на практиці. Ви напевно розробляли якийсь софт під час навчання в університеті – не соромтеся, напишіть про це, і тим більше поділіться посиланнями на особисті розробки;
- API/Frameworks;
- бази даних;
- операційні системи. Windows хороша для .NET-розробників, але перевагою буде ваше знання Linux і мобільних ОС.
- багтрекінгова система – краще, якщо не одна і не тільки в теорії;
- знання баз даних;
- впевнена англійська (письмо і читання);
- досвід роботи з HTML/CSS;
- розуміння основ тестування, процесу розробки ПЗ.
Зазначати серед навичок офісні програми та використовувані браузери (MS Office, OpenOffice, IE, Mozilla Firefox тощо) – це корисно в резюме секретаря, але аж ніяк не у сфері IT.
« Ability to work with such Operating Systems: MS DOS, MS Windows 98/2007/XP/Server Software: MS Office (Word, Excel), Adobe Photoshop, Corel Draw, Internet Explorer, Firefox, Google Chrome, zip/rar/7zip archivers»
Ідеальне резюме: досвід
Досвід роботи заведено писати у зворотному порядку. Так, про це багато говорять, але в 5 з 10 резюме кандидати забувають про це правило. Тому зайвий раз нагадуємо.
У цій частині резюме теж дотримуйтеся такої структури:
- Період роботи / Years
- Компанія / Company
- Посада / Position
- Обов’язки / Role description
- Проекти / Project description
- Технології, що використовуються на вашому проєкті/ Tools and technologies
Education
Назва навчального закладу, факультет, спеціальність, здобутий ступінь, роки навчання.
> якщо ви нещодавно закінчили ВНЗ, не зайвим буде написати тему вашої дипломної роботи і середній бал;
> вказати IT-курси, навести приклади проєктних робіт;
> якщо не склалося закінчити навчальний заклад або ж ви ще вчитеся, вкажіть це одразу і коротко напишіть причину. Це позбавить щонайменше одного додаткового запитання.
> вказувати в освіті школу буде зайвим, особливо якщо ви закінчили її років 10 тому і не вчилися в якомусь крутому ліцеї інформаційних технологій;
> перераховувати 100500 тренінгів у вигляді списку від тренінгових компаній а-ля «ПП Пупкін». Напишіть краще: «Щороку проходжу 5-7 тренінгів з управління командою, клієнт-орієнтованості, особистої ефективності та управління продажами.»
Additional information
- рівень англійської мови. Використовуйте загальноприйняті стандарти рівнів: Pre-Intermediate, Intermediate, Upper-Intermediate, але ніяк не Good, Medium, my understanding is better than my speaking;
- сімейний стан;
- цікаві хобі;
- те, що важливо дізнатися роботодавцю в розрізі конкретної вакансії. Наприклад, наявність відкритої робочої візи в США.
Подача
У вас не буде другого шансу справити перше враження, тому важливо не тільки що ви напишете, а й як ви це оформите.
- Фотографія
Звісно, рекрутер тільки посміхнеться вашому фото в шортах і без футболки на тлі моря. Постарайтеся, щоб фотографія була привабливою і доброзичливою, але не «як на паспорт». Стиль casual – саме воно. Якщо немає відповідної фотокартки, тоді краще взагалі пропустити цей момент.
- Грамотність
Перевірте своє ідеальне резюме кілька разів на помилки та пунктуацію, а краще – дайте на вичитку грамотному другу.
- Об’єм
1-2 сторінки достатньо. Захопилися і вийшло більше? Подивіться, що можна прибрати:
- структуруйте і введіть списки;
- зменшіть фото (тільки не захоплюйтеся, 3х4 якраз);
- слово «Резюме» написали у вигляді заголовка 18 шрифтом? Видаляйте взагалі! Адже й так зрозуміло, що ви не заповіт свій надіслали;
- ім’я та прізвище написали 22 шрифтом? Ви собі лестите 🙂 Використовуйте для заголовка шрифт розміром +2 кегля від основного;
- розмір шрифту для основного тексту має бути просто читабельним, щоб і очі не мружитися, і не зменшувати масштаб. 11 кегль буде в самий раз;
- ніколи не пишіть особистісні якості в резюме, особливо що ви комунікабельний, відповідальний, порядний – ми самі з’ясуємо це на співбесіді.
- Формат
Найкраще надсилати резюме у форматі PDF – і оформлення залишиться красивим, і відкриється в будь-якій системі.
Інфографіка – теж хороший варіант. Вона наочно і красиво показує ваш досвід. У мережі є безліч сервісів, які допоможуть з її створенням. Вибирайте за смаком. Утім, якщо ваше резюме вже потрапило в базу даних компанії, у нього буде набагато менше шансів бути знайденим повторно, адже немає можливості пошуку за ключовими словами в інфографіці.
- Мова резюме
English – must have! Судіть самі, більшість IT-компаній працюють з іноземними замовниками, тому знання англійської в цій сфері стає беззастережно необхідним. А резюме англійською покаже, що ви щонайменше вмієте читати/писати і користуватися перекладачем. Для надійності – попросіть знайомого перекладача все перевірити.
- Ідеальне резюме: тренди
- Мобільна версія резюме – не забувайте перевіряти ваше резюме на читабельність із різних девайсів;
- Іконки матимуть симпатичний вигляд (наприклад, замість слів Mobile, Address, Skype, LinkedIn);
- Використовуйте гіперпосилання;
- Використовуйте таблиці на ваш розсуд, але виглядає це досить олдскульно.
А далі?
Планування і контроль у пошуку роботи необхідні. Чи ви одні з тих, хто надсилає резюме стоматолога на вакансію бізнес-аналітика?
- Промоніторте ринок праці та складіть список компаній з відповідними вакансіями;
- Напишіть адресний шаблон супровідного листа (cover letter). 3-5 речень із відповідями на 2 запитання «Чому я хочу працювати саме в цій компанії?» і «Чому саме я підходжу на цю вакансію?». Пам’ятайте, важливо коригувати текст для кожної вакансії/компанії. Кожен роботодавець унікальний. Доставте йому задоволення відчути це 🙂
Нагадайте про себе, якщо протягом 3-5 днів не отримали відповідь.
Сміливо пишіть знову із зазначенням, що ви написали і не отримали відповідь. Це чудовий стимул нам, рекрутерам, дотримуватися правила відповідати на всі без винятку листи. А вам – показати свою зацікавленість у вакансії.
І головне!
Як би ви не намагалися загордитися собою в резюме, ви зможете це зробити тільки тоді, коли будете позитивною, проактивною і такою, що прагне до розвитку людиною. Читайте книжки та інтернет-статті, відвідуйте IT-заходи (календар на AIN.ua і DOU.ua), проходьте навчання на Coursera, отримуйте сертифікати на IT-курсах, ведіть блог, вивчайте англійську мову, викладайте код на Github, ставте розумні запитання на Stackoverflow, прокачуйте скіли програміста за допомогою Codility і Checkio.
Ну і, звісно, дружіть із нами, IT-рекрутерами. Адже ми – ті самі люди, з якими ви будете насамперед спілкуватися під час пошуку роботи 😉
Бажаємо всім читачам AIN у новому році знайти своє місце під сонцем айтішного світу!
Автори: Анна Стеценко, Марія Рудкова