Нещодавно ми писали про те, скільки коштує реклама у популярних українських Instagram-блогерів. Серед них найпопулярнішою можна назвати українську піарницю Еліну Крупську, яка успішно веде особистий Instagram-блог і непогано на ньому заробляє. У Еліни майже 180 000 передплатників, у її постів мільйонні охоплення, вона входить до топ-100 блогерів України і співпрацює зі світовими брендами. В інтерв’ю AIN.UA Еліна Крупська розповіла про те, з чого все починалося, як вона розвиває свій блог і як робота в Instagram відрізняється від інших майданчиків.
Еліна Крупська про работу в PR
Я займаюся піаром соціальних, культурних та освітніх проєктів в агентстві GresTodorchuk PR.
В університет я вступала на економіку, але з перших днів розуміла, що це не моє. З усіх пар справжнє задоволення мені приносили тільки маркетинг і психологія.
У 18 років я почала спілкуватися з молодим чоловіком, маркетинговим директором однієї відомої IT-компанії. Він часто виступав із лекціями, а я ходила з ним за компанію. Так я відкрила для себе маркетинг, а пізніше й піар. Прийшло розуміння, що нарешті знайшла ту сферу, в якій хочу розвиватися.
Спочатку я стала PR-менеджером одного київського ресторану, потім – помічницею PR-директора Арт-заводу «Платформа». Зараз працюю в найефективнішому агентстві країни за версією Effie Awards – Gres Todorchuk PR.
Моя блогерська діяльність допомагає мені в піарі. Ми працюємо з блогерами, це в тренді. Я проставляю правильні акценти, доношу цінність блогерів для піару.
Про важливість профільної освіти для роботи в PR
Час, коли важливо було отримати «корочку» просто тому, що так прийнято, давно минув. Нині дбайливо ставляться до свого часу, тим паче, що вся інформація на відстані одного кліка – для того, щоб опанувати будь-яку професію, вже не потрібно сидіти 4 роки в університеті, є безліч курсів на Coursera та на сайтах закордонних університетів.
Студенти в Україні ж досі вчаться за застарілими підручниками, а викладати предмет може людина, яка взагалі не розуміє, як усе відбувається на практиці. Привіт, Ілоне Маск, привіт, 21 століття. Інша справа формат освіти, яку дають за кордоном. Коли лекції ведуть справжні бізнесмени, креатори. Вони можуть розповісти про свій реальний досвід – ось те, що справді цікаво і цінно.
Якраз один із проєктів агентства, над яким я працюю – альтернативна школа DEC life school. Крім стандартних предметів, діти працюють із 3D-принтерами, дронами, їх вчать критичного мислення, ненасильницького спілкування, усвідомленості. Такі проєкти, як цей, дарують віру, що в української освіти є шанси одного разу стати однією з найсильніших у світі.
Якщо в людини є запит, вона вивчить усе, що захоче. Вступити на фінансиста мене підштовхнули батьки, тоді я не знала, чого хочу. Якби в 16 років я зрозуміла, що мені цікавий маркетинг, я б вчилася по максимуму. Але в мене не було часу вибирати – якось так я і потрапила на фінанси.
Еліна Крупська – з чого починався Instagram
Я позиціоную себе як travel, lifestyle, fashion, навіть іноді beauty блогер. Моя головна мета: показати, що красива дівчина – не обов’язково дурна. Часто сучасні Instagram-дівчата несуть у маси тільки одне: ти красива? Роздягайся перед камерою і тільки так ти зможеш отримати свою тисячу підписників.
У мене немає жодної оголеної фотографії, і я дуже цим пишаюся.
Веду свій блог в Instagram і Telegram. Facebook використовую тільки для роботи.
Еліна Крупська про дистанціювання від реноме «красунь-пустушок»
По-перше, я не жертвую чистотою своєї репутації заради популярності. Багато роботодавців переглядають профілі потенційного кандидата перед тим, як взяти його на роботу. Особливо це важливо для тих, хто працює в комунікаціях. Роздягнувшись на камеру, ви отримаєте багато підписників. Але при цьому знищите свою репутацію, а відновити її буде практично неможливо.
Ще в підлітковому віці я розуміла, що соціальні мережі – це твоя візитна картка. Якщо раніше зустрічали за одягом, то зараз зустрічають за соціальними мережами.
По-друге, говорю в соціальних мережах про свою роботу. Це те, чого мене навчили в агентстві: якщо ви хочете активно розвиватися як професіонал, то потрібно розповідати про кар’єрні досягнення.
Свій Facebook я веду конкретно по роботі, пишу пости про свої досягнення. В Instagram я теж це роблю, щоб люди розуміли, що я не просто ходжу і фотографуюся по ресторанах. Адже фотографії найчастіше про те, як ти проводиш час із друзями у вільний від роботи час. Ти ж не фотографуєшся на роботі. Здебільшого це буває, коли тобі весело, гарна погода, ти гарно одягнений. Але життя – це не тільки відпочинок і розваги. Я намагаюся показувати людям, що в мене є робота, я багато чим займаюся, читаю книжки, у мене є досягнення.
По-третє, я не брешу своїм підписникам і не рекламую неякісні продукти. Одного разу мені надіслали взуття жахливої якості. Я могла розмістити пост і отримати гроші, але відправила його назад. Бо розуміла: обдуривши підписників один раз, я втрачу їхню довіру і лояльність назавжди.
Про розвиток каналу та роботу з підписниками
Найважливіше – регулярні публікації та правильний таймінг. Не можна виставляти дві фотографії на тиждень і очікувати, що у вас буде великий потік підписників. Два роки тому я за місяць набрала 15 000 підписників, хоча зазвичай за такий період до мене приходило близько 4000. Такий ривок вдався саме завдяки сталості у веденні профілю та вибору вдалого часу публікації. Я готувала контент на 3-4 дні наперед. Виставляла по дві фотографії на день: першу в проміжок між 9:00 і 10:00 ранку і другу з 20:00 до 23:00. Це був дуже вдалий експеримент, але, звісно, часу на підготовку знімків йшло багато.
У мене завжди були хороші якісні фотографії – якість дуже важлива. Щоб бути успішним блогером, тобі потрібно мати мінімальні навички фотографа: вміти вибудувати композицію, налаштувати світло. На такі продумані акаунти підписуються люди.
«Instagram – джерело доходу» – Еліна Крупська
Коли у мене з’явилися перші 10 000 – 15 000 підписників, я поставила перед собою конкретну мету: заробляти на Instagram. Звичайно, гроші приходять не відразу. Спочатку вам пропонують безкоштовний манікюр, чохол на телефон. Усі починали з такого, і це нормально.
Від 50 000 до 100 000 підписників бренди починають надсилати вам одяг, косметику, пропонують бартер або невеликий гонорар. А після 100 000 ви починаєте отримувати серйозні пропозиції.
Перший серйозний бренд, який до мене звернувся, прийшов з Америки. Тоді всі рекламували скраби для тіла, відбілювальні смужки тощо. Платили вони добре. Порівняно. Американський ринок обирає наших блогерів, бо їм можна менше платити – американці дорожчі.
Відтоді я дуже виросла як блогерка. Сьогодні в мене 172 000 передплатників, я потрапила в топ-100 блогерів в Україні – два роки тому навіть була в двадцятці по Києву. Охоплення моїх постів – понад мільйон за тиждень, іноді 800 000. Хороший пост набирає близько 100 000 переглядів.
Нещодавно я створила медіакіт англійською мовою, де чітко описала тематику блогу, цільову аудиторію, попередніх рекламодавців. Тепер я надсилаю його брендам із пропозицією про співпрацю.
Працювала з NYX, Estée Lauder, Helen Marlen, «Моршинська», «Планета кіно», Badoo, «Кураж базар», Ibiza Odessa, Radisson Blu Park Athene, President Hotel Moscow, Curtis. Люблю подорожувати, тому часто працюю з готелями.
Рекламні запити надходять дуже часто, але я беруся тільки за ті проєкти, які мені дійсно цікаві. Я не беру все підряд заради грошей.
Ви напевно бачили рекламу «Казино Вулкан» – вони платять дуже великі гроші блогерам, але ж це шахраї.
Одного разу в мене був факап – я прорекламувала казино по дурості, але схаменулася і майже одразу видалила. Сьогодні я принципово не рекламую ворожок, піраміди, казино.
Головний урок, який я винесла: не можна брехати своїм підписникам, не можна продаватися, рекламувати людям поганий продукт. Ти – лідер думок, а значить тобі довіряють. Це велика відповідальність.
Про накручену популярність в Instagram
Перевірити блогера на чесність допоможуть такі сервіси, як Livedune. Він показує вам графік зростання кількості підписників. Якщо крива не плавна, якщо в ній є дуже різкі стрибки – значить, найімовірніше, була накрутка.
80% рекламодавців просять показати бізнес-статистику, перш ніж почати з ним працювати. У принципі, у всіх блогерів підключений бізнес-акаунт, який підв’язаний до сторінки у Facebook, тому «розкрити карти» не становить проблеми.
Еліна Крупська про вартість реклами
Звичайний пост у моєму Instagram коштує від $160, а публікація в Stories – від $50. Треба сказати, що реальна вартість розміщення в інших країнах набагато вища, але українські рекламодавці поки що до неї не готові. Для прикладу, в Росії ціна за такий самий пост становила б $200-220, а в США – мінімум $300. Але я впевнена, що найближчими роками Україна виросте до рівня іноземного ринку.
Прайс не завжди залежить від кількості фоловерів. Якщо на людину підписано 30 000 людей, але в неї висока залученість, то блогер може ставити більшу ціну. Перевага Instagram полягає в тому, що його аудиторія – платоспроможна, адже це люди від 18 до 30 років. Для порівняння, в YouTube сидять переважно діти від 8 років і молодь до 25.
Мої знайомі, які займаються розробкою сайтів, одного разу замовили рекламу у блогера-мільйонника. Заплатили за пост $1500, але результат виявився нульовим. Прикро, гроші-то великі. Проблема була в тому, що у блогера недостатньо доросла аудиторія, у якої просто немає грошей.
Коли ж я розмістила пост про хлопців, він привів їм клієнта, який зробив замовлення на $5000. Секрет – у тому, щоб потрапити в правильну цільову аудиторію. У мене 52% чоловіків 25-35 років – досить платоспроможна ЦА.
Як рекламодавцям правильно обирати блогерів
По-перше, ретельно вибирайте блогера з відповідною аудиторією. Якщо людина багато подорожує, скоріше за все, її підписники – прогресивна молодь 25-35 років. Якщо це б’юті-блогер, у нього в підписниках будуть молоденькі дівчатка, які цікавляться косметикою. Начебто все просто, але я часто помічаю, що не всі це розуміють.
По-друге, важливим є правильне ведення комунікації. Я за формальне листування. Не можна писати людині, у якої ви хочете замовити рекламу, пізно вночі в панібратській манері: «Гей, привіт, рекламу робиш?» Ця порада може здаватися очевидною, але насправді, такі помилки роблять досить часто.
По-третє, якщо бренд хоче запропонувати співпрацю лідеру думок, то краще писати в Direct з офіційної сторінки, а не з особистого профілю представника. У такому випадку блогер швидше відреагує і буде більше вам довіряти.
По-четверте, якщо ви хочете убезпечити себе – то укладайте контракт. Там ви можете прописати, яким має бути пост, у який день він буде опублікований. Це застрахує вас від недобросовісних блогерів, які беруть передоплату, а потім можуть зникнути на кілька тижнів.
Про головні тренди в Instagram-блогінгу
Останнім часом шалено популярними стали Stories. Коли у вас є бізнес-акаунт і понад 10 000 підписників, ви можете робити в Stories пряму рекламу – підключати посилання і відстежувати, скільки за ним було переходів. Наприклад, у мене є Telegram-канал, де я ділюся посиланнями на корисні сайти, інтерв’ю, статті. І я часто рекламую його за допомогою Stories: роблю скрін каналу і внизу залишаю посилання на нього.
Нещодавно був цікавий кейс на цю тему. Магазин китайських кросівок зробив рекламну кампанію в Insta Stories. Це був скрін їхнього сайту, а на екрані була видимість волоска. Людина, намагаючись прибрати волосину з екрана, свайпала вгору і переходила на сайт. Не зовсім чесно, але дуже креативно.
Про українських Instagram-блогерів
За кордоном популярний Instagram-блогер – це зірка. У нього багато можливостей: великі бренди пропонують колаборації, телеканали запрошують брати участь у шоу. Наприклад, блогер Настя Івлєєва стала ведучою програми «Орел і решка».
В Україні якщо ти дівчина з мільйоном підписників, то ти просто дівчина з мільйоном підписників. Не більше.
Але ситуація поступово змінюється. Уже зараз великі бренди, такі як Helen Marlen Group, починають працювати з блогерами, тому що бачать за цим майбутнє. І я шалено цьому
Що дає популярність Instagram у реальному житті
Вона часто допомагає мені в благодійних проектах. Ми з найкращою подругою вже не перший рік збираємо через Instagram одяг, продукти і відвозимо їх у дитячий будинок. Якщо минулого року ми везли машину речей, цього літа – автобус.
Дуже круто, коли популярність у соціальних мережах дає можливість допомогти людям, а не тільки тішить твоє самолюбство.
Нещодавно ми з агентством запустили для центру «Дача» (це єдиний в Україні центр, де діти, які лікуються від раку, безплатно живуть разом із батьками й одужують) космічний проєкт з Instagram-блогерами Charity giveaway. І в роботі з лідерами думок мені допомогли особисті знайомства. Так, я домовилася про співпрацю благодійного фонду «Запорука» з Танею Парфільєвою, у якої понад 600 000 підписників в Instagram. Якби фонд написав їй сам, вона б навряд чи відповіла.
Річ у тім, що 90% співпраці з блогерами – це комерція. Переконати людину підтримати проєкт безкоштовно – практично неможливо. І тут найкраще працюють саме особисті контакти.
Поради тим, хто тільки починає
Як я вже сказала раніше, важлива регулярність і таймінг.
Зверніть увагу на правильний tone of voice і легкість подачі. Люди йдуть в Instagram за красивими картинками, натхненням і позитивом. Їм не потрібно багато тексту, не враховуючи спеціалізованих блогів про харчування, наприклад, а негативу і скарг вистачає на Facebook. Підписники не хочуть, щоб їм ускладнювали життя і розповідали про проблеми.
Наприклад, тема раку, з якою ми працюємо за проєктом БФ «Запорука» – «Дача» – дуже складна. У більшості випадків про цю хворобу розповідають через важкі трагедії та відчай. Але людей зараз оточує так багато негативу, що всі від нього втомилися. Коли в стрічці з’являється такий пост, його просто перегортають. Тому ми запропонували легку, надихаючу подачу. Акаунт наповнений теплом і ніжністю, він передає сімейну атмосферу «Дачі» та її головне мотто: «Життя починається знову».
Також я б порадила спілкуватися зі своїми підписниками, питати їхню думку, ставити запитання. Дуже добре працюють прості запитання на кшталт «Брюнетки чи блондинки?», «Так чи ні?”… З іншого боку, через те, що люди в Instagram не готові багато читати, складніше вибитися в лідери.
Якщо раніше в Instagram було достатньо бути гарною дівчиною, то зараз їх дуже багато – потрібно виділятися. Для цього потрібно мати додаткову функцію – наприклад, мозок.
Потрібно спілкуватися з людьми, записувати історії, дотримуватися таймінгу. Тоді все вийде.
Еліна Крупська про запуск Telegram-каналу
Telegram – мій улюблений месенджер, вірю, що за ним майбутнє. Viber – для старшого покоління, WhatsApp – стандартне рішення для спілкування ділових людей. А Telegram – для прогресивних. З кожним днем там з’являється все більше цікавих каналів.
Кілька моїх спостережень у роботі з месенджером:
- Аудиторія в Telegram дуже вимоглива, тому вам потрібно відповідати цій високій планці. Якщо ви опублікували навіть один поганий пост, люди від вас відпишуться. Я моніторю кожну свою публікацію й аналізую, що зайшло краще, а що взагалі не сподобалося, щоб дати людям дійсно цікавий контент.
- Коли ви розміщуєте новий пост, то вашим підписникам надходить звукове сповіщення. Воно може дратувати, якщо ви публікуєте занадто часто або робите це в незручний для людей час.
Зазвичай я роблю один пост на день ввечері, але одного разу не встигла і розмістила публікацію о першій годині ночі. Після цього від мене відписалося 5 осіб. Швидше за все, вони спали, а я їх розбудила. Цілком логічно.
- ЦА моїх блогів у Telegram та Instagram абсолютно різна. У першому випадку – це молоді підприємці, інноватори. Аудиторія сформувалася за рахунок контенту, я часто пишу про технології, дрони, ШІ. У другому випадку, люди, які стежать за моїм життям, зовнішністю – хлопці 20-35 і дівчата 18-25 років.
Реклами на каналі поки що немає. Я ще не готова, хоча пропозиції надходили.
Еліна Крупська про те, як усе встигати
У мене стандартний графік, але часто можу попрацювати і на вихідних. Хоча на вихідних намагаюся більше часу проводити з сім’єю, близькими і друзями, або присвятити час собі: довше поспати, сходити до тренажерного залу або спа. Так я заряджаюся енергією на весь наступний тиждень.
Зараз я перейшла на пасивне блогерство, мало часу на це. Я розумію, якщо не розвиватимусь і не працюватиму, буду просто дівчинкою зі 170 000 підписників і не більше. Мені не дуже подобаються такі перспективи.