Компанія Google анонсувала зміни у правилах конфіденційності у своїй операційній системі Android. Експерти вказують, що це може стати катастрофою для Meta і всіх її проектів — Facebook та Instagram. 

  • Ідея змін в тому, що тепер система Android при першому запуску додатку питатиме, чи готовий користувач ділитись своїми приватними даними. 
  • Мета Google — обмежити передачу інформації стороннім компаніям, а також зменшити витік даних через рекламні платформи. 
  • У компанії, натомість, обіцяють представити інші можливості, а також сильно завчасно попередили своїх партнерів про зміни: у них є два роки — саме стільки часу Google підтримуватиме наявну систему. 

Тим не менше, відмова Google від старої моделі співпраці боляче вдарить по компаніях, чий бізнес побудований на рекламі. Зокрема, мова про Meta, Twitter, Snap та інших. Після оголошення новини вартість їх акцій вже впала на кілька відсотків. 

На подібний крок ще у 2021 році пішла Apple: після оновлення до iOS 14,5 усі додатки отримували стандартне повідомлення, чи дозволяють користувачі збір інформації про себе. Як виявилось, лише кожний четвертий дозволяв продовжити збір даних. Ще тоді платформи чимало говорили про те, що зміна правил Apple боляче вдарить по їх доходам. Першою офіційні цифри назвала Meta Марка Цукерберга: компанія недоотримала $10 млрд виторгу. Як наслідок, акції Meta впали на чверть за день, компанія втратила $200 млрд капіталізації. 

Ситуація з Google одночасно і складніша і простіша. Складніша, оскільки на Android працює більшість смартфонів — 70%. Як наслідок, виторг Meta може впасти ще більше. Простіша, оскільки Google дає цілих два роки на підтримку роботи старої моделі, а отже, часу більш ніж достатньо, щоб підготуватись і знайти рішення на заміну. Окрім того, Google буде діяти обережніше за Apple, оскільки повинна зважати й на своїх партнерів та контрагентів. 

Чому це цікаво? Останні десять років здавалось, що бізнес Марка Цукерберга нічого не зможе зламати: компанія збільшувала виторг, прибуток, а сам підприємець безупинно багатів — в якийсь момент його компанія коштувала більше $1 трлн. Сьогодні зміни у правилах Apple та Google привели до того, що капіталізація Meta опустилась нижче $600 млрд. А головний продукт Meta — соціальна мережа Facebook — вже не демонструє попереднього рекордного зростання. В той же час, активно зростають конкуренти, як от TikTok, що нарощує виручку і число користувачів, так і Snap, що цьогоріч вперше показала прибуток. 

Щоб вирішити ситуацію, Марк Цукерберг активно вкладається у побудову метавсесвіту, під це він навіть змінив назву компанії. За останні кілька років на метавсесвіт пішло більше $16 млрд, $10 млрд з них — за останній рік. І це лише початок. Що правда, інвестори незадоволені: видатки компанії величезні і створюють додаткові питання, перспективи — все ще незрозумілі. Акції за півроку опустились з $382 до $215 за штуку, і продовжують падати.

Сам Цукерберг, здається, повний оптимізму і навіть представив нові правила Meta. Серед іншого, просить використовувати слово metamates замість «колеги».