Serpstat опублікував результати опитування українських маркетологів про те, як вони працюють в умовах повномасштабної війни. AIN.UA вибрав найцікавіше.
Портрет учасника
- У опитуванні чоловіки і жінки розділилися майже порівну – 55% і 45% відповідно.
- Вікова медіана учасників становить 36 років.
- 55% респондентів не мають дітей, у 45% – діти є.
- Переважна кількість опитаних зі Київщини, Харківщини, Одещини, Дніпропетровщини і Львівщини – загалом 72%.
- Майже половина опитаних переїхала до більш безпечних територій України або за кордон – 46%.
- 54% респондентів залишися у своєму місті.
- Серед опитаних найбільша частка припадає на маркетологів – 31%. Оптимізатори, спеціалісти з налаштування реклами і контент маркетологи складають – 48%.
- Інші спеціальності – 21%. До них належать:
- CTO діджитал агентства
- SMM
- СЕО
- CMO
- ЗМІ
- Project manager
- Program manager
- Data science
- Дизайнер
- Веб-розробник
- Бізнес аналітик
- Co-founder
- Власник інтернет-магазину
- Digital marketing manager
- Startups scouting
- Cистемний адміністратор
- Арбітраж трафіку
- Більшість респондентів відносить себе до рівнів Middle (30%) і Senior (37%). На Intern, Junior і Master разом припадає 33%.
Що змінила війна
- Більшість учасників – 45% – працює з українськими проектами.
- 73% респондентів працюють повний чи неповний робочий день. 27%, на жаль, змушені шукати роботу.
- 51% учасників опитування відзначають, що навантаження знизилося і роботи стало менше.
- 70% респондентів відмічають значне зниження доходу.
- 78% не планують змінювати спеціальність. 12% хочуть освоювати нові навички у рамках своєї професії, щоб підвищити свою цінність, як спеціаліста.
- 70% опитаних планують чи вже вивчають нові мови. 18% – вже мають достатній рівень. 12% не планують вивчати іноземні мови.
- Майже половина (48%) учасників відповіли, що їх компанії планують опановувати нові ринки. 35% ще не дійшли висновків в цьому питанні. 17% вважають, що таких планів немає.
Які складнощі наявні в галузі
- Відмова від ринку РФ, втрата 30-40% доходу.
- Відокремлення від російських інвесторів.
- Залучення нових інвестицій.
- Відтік більшої частини клієнтів.
- Неможливість виконувати свої послуги.
- Погана комунікація, обмежений горизонт планування, скорочення кількості проектів і команди.
- Відсутність навичок виходу на закордонні ринки.
- Мова, менталітет інших країн, особливості ринку.
- Небажання іноземних замовників співпрацювати з українськими компаніями через ризики.
- Клієнти не оплачують послуги (навіть ті, що були фактично надані до війни).
- Повна зупинка бізнесу.
При цьому 72% опитаних пророкують українському діджиталу стрімкий розвиток після війни.
Як маркетологи допомагають у боротьбі проти агресії РФ
- 37% допомагають грошима ЗСУ,
- 20% – волонтерять.
- 15% – у рядах захисників ЗСУ і ТРО.