З початком війни мовні вподобання українців змінились: дехто почав свідомо бойкотувати російськомовний контент в інформаційному просторі, а також змінювати налаштування пошуку, щоб виключити російські сайти у видачі. В Serpstat проаналізували, як змінилась пошукова поведінка українців після повномасштабного вторгнення росії.
Динаміка запитів російською та українською мовами
Аналізували такі пошукові запити:
- купити ліки онлайн — купить лекарства онлайн;
- відстежити посилку — отследить посылку;
- дивитись футбол — смотреть футбол;
- курси англійської мови — курсы английского языка;
- новини — новости;
- перекладач — переводчик;
- нова пошта — новая почта;
- рецепти — рецепты.
За деякими запитами українською є тенденція до збільшення частотності за одночасного зменшення частотності російськомовних запитів, за деякими — навпаки. Причини можуть бути різні (від розвитку ніші в цілому до непрямого впливу війни).
Як змінилися тренди пошуку з початком війни?
Для перевірки мовних вподобань на тлі війни Serpstat проаналізував пошукові запити, популярність яких стрімко зростає, в режимі реального часу – іншими словами, тренди. За цими даними можна відслідкувати зміни пошукової поведінки найшвидше.
До порівняння, період з 24 листопада 2021 року до 24 лютого 2022 року та за аналогічний період після початку війни.
Якщо розглянути щоденне співвідношення запитів українською та російською мовами, то тренд виглядає так:
Таким чином, до початку повномасштабної війни три чверті запитів були російською мовою, після початку російської агресії в Україні, частка запитів українською зросла до 35% (+10% до попереднього показника).
Для SEO-спеціалістів і контент-маркетологів це хороша новина, оскільки попит на український контент зростатиме і є шанси зайняти ніші, в яких раніше переважали російськомовні сайти.
Якою мовою отримують результати у видачі українці?
За кожним з аналізованих запитів українською, аналітики перевірили доступність результатів в пошуку державною мовою.
Результати свідчать про те, що хоч сторінки українською мовою й значно переважають за кількістю російськомовний контент, російськомовні джерела все ж ранжуються за запитами українською у видачі. Проте, позиції цих сайтів зазвичай досить низькі, в топ-10 — здебільшого україномовні ресурси.
Повну версію дослідження можна подивитись тут.
А для того, щоб «перевчити» свій Google показувати вам українські результати замість російських, скористайтеся нашою інструкцією.