CEO та засновник агенції Mnews.Agency Михайло Клячко у своїй статті розглядає варіанти оплати у рекламному кабінеті Google, а також способи уникнути подвійної конвертації, яка може при цьому виникати. Йдеться про випадки, коли валюта при проходженні платежу конвертується, і по факту користувач платить більше, ніж мав би, через курсову різницю. У деяких випадках ця різниця може складати до 12% від суми платежу.

Останнім часом при поповненні «Google Акаунта» реклами з карти знімається велика комісія, це пов’язано з подвійною конвертацією. Для того, щоб не платити цю комісію, потрібно змінити свій платіжний профіль і оплачувати за розрахунковим рахунком на «Google Україна». У статті я розповім, які існують варіанти та типи оплат, як вибрати оптимальний, а також як уникнути подвійної конвертації при оплаті.
Тип платежу
Перш за все розглянемо наявні варіанти оплати Google Реклами. Я б розділив це налаштування на два основні етапи:
- Перший — це тип оплати.
- Другий етап — це інформація про клієнта.
Типи оплати та їх фактичне значення
Тип оплати «Передоплата»
При використанні цього типу для запуску реклами потрібно внести кошти на рахунок акаунту. Це можна зробити двома способами:
1. За допомогою банківської картки:

2. Шляхом переказу на реквізити розрахункового рахунку Google:

Між платежем за допомогою банківської картки та оплатою за реквізитами є суттєва різниця.
Коли ви здійснюєте платіж із банківської картки, оплата йде на рахунки Google, що знаходяться не в Україні. Ви сплачуєте нерезиденту і фактично платіж відбувається в євро. По суті, це — міжбанківська операція. Спочатку ваша гривня за поточним курсом продається для покупки євро, і вже сума в євро йде на рахунки Google.

Саме тому і виникає так звана подвійна конвертація у вигляді різниці між продажем гривні та покупкою євро. У деяких випадках сума за конвертацію сягає 12 відсотків!
Як показує практика, при роботі з карткою Visa сума за подвійну конвертацію більша. Якщо ж у вас карта Mastercard, сума менша порівняно з Visa.
Якщо різниця крос-курсів при оплаті карткою велика, буде здійснено додатковий платіж за подвійну конвертацію. Якщо при цьому ви не платник ПДВ, то буде здійснено також і платіж ПДВ. Він буде враховуватись у витратах вашого рекламного облікового запису.
При оплаті за реквізитами кошти йдуть «Google Україні», і тут немає подвійної конвертації, але податок ПДВ є у будь-якому випадку.
Тип оплати «Автоплатіж»

Банківська картка прив’язується до облікового запису, з якого Google списуватиме кошти за рекламні кампанії. В даному випадку здійснюватиметься така ж подвійна конвертація, як і при передоплаті з платіжної картки. І аналогічно — якщо ви не є платником ПДВ, цей платіж також зніматиметься.
Інформація про клієнта
Тепер пропоную ознайомитися з налаштуваннями платіжного профілю: інформація про клієнта.
Тип рахунку — «Фізична особа»

У цьому типі рахунку є два підрозділи.

- Фізична особа. Якщо ви є фізичною особою і в особистих цілях запускаєте рекламу, слід обрати цей тип налаштування.
У разі передоплати банківською картою до витрат ваших рекламних кампаній додаватиметься податок ПДВ. Крім того, можливий додатковий платіж за подвійну конвертацію.
- ФОП. Якщо ви — ФОП і з метою бізнесу запускаєте рекламу, обираємо цей тип налаштування.
Далі при виборі ФОП потрібно вказати, чи ви є платником ПДВ. Від цього налаштування залежить нарахування ПДВ у рамках вашого рекламного акаунту.


Якщо ви вибрали тип платежу «Передоплата банківською карткою», а тип клієнта ФОП/ПДВ, податок ПДВ у витратах на рекламу у вашому рекламному обліковому записі не нараховуватиметься. Однак можливий додатковий платіж за подвійну конвертацію. При цьому ви не отримаєте акти виконаних робіт і не зможете внести ці кошти до переліку витрат.
Якщо ви вибрали тип платежу «Передоплата за реквізитами», а тип клієнта — ФОП/ПДВ, то податок ПДВ у витратах на рекламу у вашому рекламному обліковому записі буде нарахований. Додаткового платежу за подвійну конвертацію не буде. Ви отримаєте акти виконаних робіт та договір, і, відповідно, зможете включити ці кошти до витрат.
- Організація

Типу облікового запису «Організація» відповідає налаштування, аналогічне з ФОП, і така сама система обліку податків та подвійної конвертації, як і типу «Фізична особа: ФОП».
Висновки
Тепер зробимо висновки та розглянемо підводні камені.
- Якщо ви справді є платником ПДВ в Україні та оплачуєте рекламу для свого бізнесу, з точки зору бухгалтерії вам вигідна оплата за реквізитами. Це дозволяє отримати акти виконаних робіт та спрощує облік витрат на рекламу у вашому балансі.
- Якщо ви є платником ПДВ і хотіли б оплачувати рекламу за допомогою банківської картки нерезиденту України Google, ПДВ не нараховуватиметься. Однак ви не отримаєте актів виконаних робіт і не зможете враховувати ці витрати у вашому балансі. Як стверджують бухгалтери, може статися так, що податкова служба під час перевірки нарахує податок за репатріацію доходу, якщо ви не зробили цього самі.
- Якщо ви — не платник ПДВ, не бажаєте його платити, ви можете вказати не свої дані платника ПДВ і цей податок нарахований не буде. При цьому ви, звичайно ж, обманюєте Google, і в перспективі Google може запросити перевірку вашого платіжного профілю, а згодом заблокувати його.
- Якщо ви — не платник ПДВ і не хочете платити подвійну конвертацію, вам краще обрати оплату за розрахунковим рахунком.
Зміна платіжного профілю
У більшості випадків рекламу Google розміщують фізичні особи або ФОП, які не є платниками ПДВ. У 9 випадках із 10 вони обирають автоплатіж або передоплату за допомогою банківської картки. Будь-які коливання з курсом валют призводять до додаткових витрат у вигляді подвійної конвертації.
Щоб цього уникнути, потрібно зробити зміну платіжного профілю з оплати карткою на оплату за реквізитами (переказ коштів).
Як це зробити?
- Необхідно написати з пошти адміністратора облікового запису до служби підтримки Google Реклами.

- Після цього написати питання, яке вас цікавить.


- І натиснути кнопку «Наступний крок».

- На наступному етапі підключаємо до діалогу представника підтримки Google та описуємо завдання (важливо вказати номер облікового запису).

- Після спілкування з працівником підтримки вам потрібно буде заповнити форму, яка прийде на email адміністратора платіжного профілю.
Приклад:
ДОЗВІЛ:
————————————————–
Я, як представник компанії, дозволяю фахівцям Google вносити такі зміни до аккаунту Google Ads (xxx-xxx-xxxx) без попереднього узгодження:
Прошу змінити:
У аккаунті Google Ads (xxx-xxx-xxxx):
Дата здійснення зміни: негайно / певна дата
————————————————– ————————————————– ————————————
КІНЕЦЬ ДОЗВОЛУ
- Потрібно повністю скопіювати текст і у відповідь надіслати всю анкету, але вже із заповненими даними.
- Після внесення інформації службою підтримки необхідно підтвердити ЗАПИТАННЯ на старій та новій пошті (або в одній пошті два запити) на зміну платіжного облікового запису в «Google Рекламі».
Після цієї операції ви вже зможете поповнювати свій обліковий запис, використовуючи тип оплати «Переказ коштів», і не сплачувати подвійну конвертацію.


Автор: Михайло Клячко, CEO та засновник агенції Mnews.Agency