Рубрика «Стартап дня» на AIN.UA — це трибуна для засновників проектів, де можна познайомити потенційних клієнтів та інвесторів зі своїм продуктом. Редакція зберігає пряму мову спікера. Розповісти про свій стартапі можна, заповнивши анкету за посиланням.

INBOOST — це месенджер-CRM-платформа для В2С-компаній, де вся бізнес-комунікація з клієнтом може відбуватися через месенджери. При цьому клієнт може почати діалог у Viber, а закінчити в Telegram, а оператор писати взагалі з WhatsApp.

Засновники та команда стартапу

Засновники стартапу: Тарас Цвид, Віталій Прокопенко, Олександр Перцюх та Сергій Щерба.

Всього в команді 19 співробітників. На сьогодні ми в пошуках Front-end розробників на React і Back-end на C#, MS SQL. Також є дуже відповідальна вакансія — амбіційни та класний маркетолог, який думає взагалі нестандартно для маркетологів України. Наша ціль — стаття про INBOOST у Financial Times через 2 роки його заряджає і мотивує. І найголовніше, вона перетинається з його персональними цілями — заявити про себе.

Про що стартап

INBOOST — це найактуальніша месенджер-CRM платформа для В2С-компаній, де вся бізнес комунікація з клієнтом може відбуватися через месенджери: від замовлення товарів чи бронювання послуг, до перевірки статусу замовлення та відправки персональних пропозицій.

Реферальна програма та автоматизований процес обслуговування, оцінка якості обслуговування чи просто спілкування з оператором до відбору кандидатів на роботу — все це відбувається в зручному для клієнта месенджері (Telegram, Viber, Instagram, WatsApp) і зберігається в CRM.

Яка модель монетизації

Продаж ліцензій через партнерів та транзакційний дохід через успішні продажі кінцевим клієнтам.

Скільки часу пішло на MVP? Яких помилок припустилися?

Близько 6 місяців на розробку і стільки ж на комерційні пілоти. Отримали 8 компаній. 3 із них продовжують працювати не дивлячись на складні часи. Основні допущені помилки:

  1. Команда розробки із фрілансерів. Швидкість і якість розробки продукту власною командою значно вища та краща, а інколи й дешевше.
  2. Будувати власний відділ продажу. Спробували самостійно продавати, після чого провели розрахунок бізнес-моделі та змінили підхід — розвиток партнерської мережі.
  3. На першому етапі продукт розроблявся на базі іншої CRM і клієнту потрібно було оплачувати 2 ліцензії. Це було великим бар‘єром при продажів.

Зараз у нас власна команда розробки, перша версія комерційного продукту, яка продається та постійно зростаюча база партнерів.

Як виникла ідея створити стартап?

Все починалося із консалтингу, де ми допомагали компаніям побудувати систему автоматизованого збору фідбеків від клієнта та персональних пропозицій для утримання чи повернення тих «хто пішов».

Для таких проектів була необхідна автоматизація, а у кожного вже була CRM система, але для її доналаштування потрібні були значні суми та час. І менеджери не могли «пробити» швидко такі бюджети та команди — це займало рік щонайменше. Ми побачили потребу від бізнесу в малозатратній та простій для запуску системі.

Хто ваші конкуренти, які в них досягнення?

Наших конкурентів ми розділяємо 4 сегменти:

  1. CRM системи
  2. Service Desk системи
  3. Online Booking
  4. Чатбот платформи.

В кожному сегменті є сильний гравець з хорошою історією та широким спектром нішевих функцій. Також серед них є лідери з головними офісами в росії. Наша перевага у тому, що:

  1. Ми перш за все месенджер-CRM платформа — система створена для комунікації в месенджерах і у нас дуже швидке налаштування процесів комунікації з клієнтом (10 годин достатньо щоб вже почати працювати з клієнтом) — один раз налаштовуєш — працює у всіх месенджерах. Клієнт не заморочується над інтеграціями з месенджерами, як це буває в інших CRM.
  2. У нас клієнт може почати діалог у Viber, а закінчити в Telegram. А оператор, наприклад, пише клієнту з WhatsApp. Ми перша платформа, яке реалізувала таку можливість.
  3. Тільки у нашій системі покупець може як «в одному вікні» запитати про сервіс, відправити фото документа і фото якогось зламаного девайса, отримати рахунок, оплатити його, забронювати час коли девайс заберуть на сервіс та отримати повідомлення коли ремонт закінчено і знову домовитись про час повернення, а в кінці поставити оцінку якості обслуговування.
  4. Якщо перечитати п.3 — то це приклад для сервісу, а таке можна зробити для будь-якого бізнесу і дуже швидко (дивись п.1) 5. А ще в нас ліцензія в середньому вдвічі дешевша.

Яких конкурентів уже немає, чому в них не вийшло?

На українському ринку вже не стало російських компаній. Але це все ще ринок який росте і росте. В цілому «епічних історій успіху» ми не знайшли. З аналізу ми побачили, стартап вийшов на ринок (вистачило ресурсів на такого роду проект), то він отримує якусь частку ринку. Тут вже питання до власників та їх амбіцій…

Як ви оцінюєте ринок для вашого продукту?

  1. За результатами дослідження GFK понад 50% українських компаній використовують Excel, 1C для роботи з клієнтами. Кількість компаній, які починають використовувати CRM з року в рік збільшується.
  2. Глобально ринок CRM має ріст з року в рік 11,7% згідно з даними Statista. За оцінками експертів об‘єм ринку досягне $120,3 млрд до 2027 року.
  3. Основними лідерами в ніші CRM, Booking, Chatbot були російські компанії. Компанії відмовляються від російського софту і зазвичай обирають український софт. Тут наша команда розробки, тут підтримка. Спробуйте написати Джону із SalesForce та отримати відповідь у месенджері. У нас так можна у Телеграм.
  4. Позитивні відгуки наших партнерів. Ми працюємо ІТ компаніями, інтеграторами, колсалтинговими компаніями у сфері продаж — це люди, які чудово знають ринок CRM та потенційних клієнтів. Наприклад, в одного із наших партнерів продажі INBOOST CRM в 5 разів більші в порівнянні з крутою закордонною CRM.
  5. Ера месенджерів. В середньому ми проводимо 30 хв в день у месенджерах. За даними Gartner 80% сервісних компаній відмовиться від додатків та перейде на комунікацію в месенджерах. INBOOST CRM — це просто і за 10 хв можна підключити 4 найбільші месенджери та отримувати замовлення, спілкуватися онлайн… У вересні 2022 INBOOST CRM наші клієнти отримають можливість за ті ж 10 хв підключити відразу до 5 месенджерів та розмістити віджет вебботу у себе на сайті.

Скільки грошей/часу інвестовано?

Власні кошти ~ $200 000 і величезну купу свого часу. Реально 12 місяців і 24/7 роботи — і це вже після запуску MVP. Для створення MVP трошки менше часу та грошей).

Ми не шукали в Україні інвесторів. Знаючи сьогоднішні реалії нас та наш внесок оцінили б дуже скромно, тому не витрачали на це час. Зараз оцінюємо потребу в додаткових ще біля $200 000 — для прискорення розробки пов’язаної з запитами вже існуючих партнерів та клієнтів та запитів потенційних партнерів інших країн

Чого вдалося досягти?

Наш дохід у 2021 році та початок 2022 року до війни склав біля $120 000 на MVP. Після все зупинилось і ми переглянули бізнес-модель і отримали +30 партнерів за 2 місяці +6 клієнтів за місяць.