В українського monobank понад 6 млн клієнтів, близько 3 млн користуються додатком «Мобільний Ощад».
Ці два продукти об'єднує не лише висока лояльність користувачів, а й простота, технологічність та зручність, за якими стоїть українська сервісна ІТ-компанія Alty — саме вона працювала над дизайном багатьох банківських застосунків у вашому смартфоні.
Сьогодні Alty є лідером у full-cycle-розробці мобільних додатків для міжнародного банкінгу та фінтеху. У портфоліо компанії понад 200 проектів, а географія клієнтів виходить далеко за межі України й охоплює Центральну і Східну Європу, Близький Схід та Африку.
Все завдяки тому, що цінності та експертність команди Alty співзвучні її місії — створювати продукти, які люблять люди. Глобальна ціль компанії — здобути прихильність 1 млрд користувачів з усього світу, і вона впевнено йде до своєї мети.
У спільному з Alty проекті AIN.UA розповідає історію української компанії. Про підхід до створення продуктів, завдяки якому вона змогла отримати високий кредит довіри локальних та міжнародних клієнтів і стати лідером у сфері банківських та фінтех-проектів у регіоні CEMEA.
Історія Alty розпочалась у 2009 році з роботи над проектом для австралійського клієнта. Тоді компанія спеціалізувалася на дизайні та розробці веб- і iOS-продуктів. Поступово її портфоліо поповнювалося невеликими українськими проектами із різних сфер, проте основним ринком залишалась Австралія.
Упродовж наступних років Alty активно розвивала міжнародний вектор, підкорюючи не тільки європейські ринки, а й США, Китай, Індію. Тоді географія клієнтів української компанії лише на 10% складалася з локальних замовників, найбільшим серед яких був «ПриватБанк».
Усе змінилося у 2017 році, коли до Alty прийшли Олег Гороховський та Михайло Рогальський з ідеєю створення monobank. Відтоді все більше українських клієнтів звертаються до компанії, їхня частка на піку досягла 80%. Водночас Alty остаточно зосереджується на сфері міжнародного банкінгу та фінтеху, стрімко розвиваючи та поглиблюючи свою експертизу у цих напрямках.
У 2019 та 2020 роках Alty розпочинає партнерство з Visa і Masterсard, разом з якими активно працює над міжнародними продуктами — за експертизою до команди дизайнерів та розробників компанії починають приходити замовники з Близького Сходу та Африки.
Йшов перший місяць після релізу monobank, тоді картки отримували лише бета-тестери. Одного разу, коли я був в Gulliver, я побачив, як хлопець розраховується цією карткою. Я не стримався і запитав: «Чому monobank?» І він мені каже: «Та це просто найкраще, що зі мною траплялося за останні кілька років!
З того часу ми активно почали працювати над трансформацією компанії. Ми зрозуміли, що хочемо частіше бачити позитивні емоції у людей, що взаємодіють з продуктом, до якого ми долучилися, хочемо більше цього відчуття гордості. Нашою основною метою стала розробка додатків, які люди люблять.
«Коли бізнес приходить до Alty, він може бути впевнений, що отримає якісний продукт, яким буде зручно користуватися його клієнтам. Наш продукт розв'язуватиме проблеми. У процесі роботи ми зможемо допомогти, підказати, навіть посперечатися з клієнтом на користь продукту. Адже для Alty на першому місці завжди стоїть продукт та його якість.
Бізнес не завжди може розуміти, що йому потрібно та як це втілити. Завдяки тому, що ми працюємо з величезною кількістю клієнтів на різних ринках, у нас є найцінніше — досвід».
На сьогодні у портфоліо Alty понад 200 кейсів різної складності — від мобільних клієнтських додатків до CRM-систем адміністрування фінансових установ.
Компанія співпрацювала з «ПриватБанк», «ПУМБ», Raiffeisen Bank International, Ощадбанк та іншими українськими банками, а серед поточних клієнтів — фінтех-компанії та банки не лише України, а й Швейцарії, Австрії, Польщі, Молдови, Нігерії та США.
«Чому міжнародні бізнеси працюють з Україною та українськими ІТ-компаніями? Сила в наших людях, у їх експертності. Ми віддані результату. У нас є така особливість, яка відрізняє нас від усіх інших у світі — я можу це стверджувати через призму великого досвіду роботи Alty з різними спеціалістами у сферах банкінгу, фінтеху та ІТ, — коли ми працюємо над продуктом, ми створюємо його як для себе. Це відчуття «свого» дає набагато потужніший результат, що цінується клієнтами».
З того часу ми активно почали працювати над трансформацією компанії. Ми зрозуміли, що хочемо частіше бачити позитивні емоції у людей, що взаємодіють з продуктом, до якого ми долучилися, хочемо більше цього відчуття гордості. Нашою основною метою стала розробка додатків, які люди люблять.
Головна перевага Alty в її глибокій експертизі та сильній команді. Обравши свою нішу, компанія не працює в інших сферах, а зосереджується виключно на банківських і фінтех проектах.
«Хороша команда, у якої сеніорність на всіх рівнях, — це та, яка може зекономити великі гроші бізнесу. Завдяки нашому багаторічному досвіду у сферах фінтеху та банкінгу, ми в Alty можемо передбачити якісь проблеми та застерегти від них клієнта. По суті, наша експертиза допомагає бізнесу отримати якісний результат та при цьому не витрачати час та кошти на помилки».
Для цього наймає лише тих дизайнерів і розробників, що мають досвід та розуміння специфіки цих напрямів, і можуть запропонувати найкращі рішення. В пріоритеті Alty — якість, а не кількість.
«Для кожної команди Alty, хоч це розробники чи дизайнери, головна ціль — це якісний продукт. Процес його створення складається з великої кількості аспектів і найголовніший драйв для нас — спостерігати, як наші продукти впливають на людей, як вони змінюють їхні життя на краще. Тобто перший основний момент для нас — це результат, а другий — шлях його досягнення. Ми ніколи не стоїмо на місці, нам не цікавий шаблонний підхід до вирішення задач клієнтів. Ми завжди придумуємо для цього нові ідеї та способи».
Головна перевага Alty в її глибокій експертизі та сильній команді. Обравши свою нішу, компанія не працює в інших сферах, а зосереджується виключно на банківських і фінтех проектах.
«Наш підхід до роботи ґрунтується на базових принципах розробки продуктів, що доповнюються досвідом, який ми отримували від проекту до проекту протягом довгих років співпраці та пошуку індивідуальних рішень для клієнтів. Так і сформувався процес, що допомагає ефективно доставляти топовий результат замовникам та робити гучні проекти».
Цей етап є вкрай важливим, він формує «доказову базу» для майбутніх дизайн- та продуктових рішень. Тут є ряд різних фреймворків, що допомагають зібрати необхідну нам для подальшої роботи інформацію. На стадії presale, оцінки проектів, коли клієнт розповідає про свої ідеї та вимоги, ми приблизно розуміємо, які типи інструментів будемо застосовувати.
Серед базових фреймворків: бізнес-інтерв’ю з клієнтом, порівняння конкурентів та аналіз екосистеми клієнта, якісний аналіз його авдиторії включно з глибинними інтерв’ю, UX/UI Review, створення карти функціональності.
Цей етап допомагає бізнесу та нашій команді візуалізувати усі ідейні напрацювання. Це не фінальний UX/UI-дизайн. Тут є можливість помріяти, як функціонально можна закрити болі користувачів, а також шанс найсильніше вплинути на враження клієнтів — створити ідеальну картинку, яка потім, як показує практика, трансформується під впливом технічних та безпекових вимог, зокрема.
Далі починається процес валідації концепту або User Testing, основна задача якого — зекономити гроші бізнесу, аби ефективність продукту при цьому не постраждала. User Testing допомагає зрозуміти, як користувачі працюють з нашими прототипами та ідеями. Після — відфільтрувати та покращити їх, адже на етапі продакшену робити ці зміни буде дуже дорого.
У дизайні цей процес складається з двох стадій. Перша — UX, що охоплює також побудову UX-архітектури. Це допомагає швидко зрозуміти, як додаток функціонуватиме на високому рівні. Друга стадія — UІ. Вона може також мати підпункт — створення візуального стилю, якщо у бізнесу його немає або він хоче змінити поточний.
Безпосередньо UI-дизайн — це сам по собі дуже глибокий етап, що об'єднує усі вищезгадані. По суті, це фінальний дизайн, що повинен безшовно для користувачів поєднуватися з технічною частиною. Цей етап допоможе зрозуміти, в якому «одязі» продукт піде далі.
Узагальнити усі наступні етапи супроводу проекту можна як Support Stage. Тут ми або займаємося реальною підтримкою продукту, якщо бізнес приймає рішення віддати цей процес на аутсорс, або можемо також виступати у якості ментора. У такому випадку Alty несе відповідальність за якість продукту та стає безпосереднім учасником усіх майбутніх релізів проекту.
Alty не планує зупинятися на досягнутому, глобальна мета компанії — розшити портфоліо замовників, залучивши нових клієнтів у регіоні CEMEA, а також закохати у свої продукти 1 млрд користувачів. І завдяки своєму багаторічному досвіду, експертизі команди та комплексному підходу до процесу і full-cycle розробки мобільних додатків для міжнародного банкінгу та фінтеху, впевнено рухається у цьому напрямку.