Українська SaaS-платформа для створення інтернет-магазинів «Хорошоп» дослідила майданчик Joom, який активно рекламується в Україні, і виявила російське походження маркетплейсу.
В колонці для AIN.UA СЕО «Хорошоп» Ігор Стольницький розповідає про свій досвід спілкування з менеджментом Joom та чому, на його думку, українцям варто відмовитися від користування майданчиком.
Нещодавно до «Хорошоп» звернувся відомий маркетплейс Joom з пропозицією про співпрацю. Ми постійно робимо інтеграції з різними майданчиками, щоб допомагати нашим клієнтам продавати більше, а отже ця пропозиція здалася нам цікавою. Представник маркетплейса зазначив, що вони – міжнародна компанія, яка зараз активно працює з клієнтами з України. Про Joom ми чули раніше, але нас трохи здивувало, що менеджер спілкувалась російською мовою. Це наштовхнуло нас на питання: який з їхніх міжнародних офісів працює з Україною?
Ми вирішили провести розслідування і дізнатися більше про компанію Joom. Забігаючи наперед зазначимо, що ніякої співпраці у «Хорошоп» з Joom бути не може. Далі розповідаємо, чому саме.
Хто такі Joom
На початку повномасштабного вторгнення, різні міжнародні маркетплейси повідомили про зміни умов для українців. Наприклад, про зменшення або скасування комісій. Серед них був маркетплейс Joom.
Joom з’явився як мобільний додаток у червні 2016 року. Активно обговорювати цей сервіс стали наприкінці 2017 року, з появою першої реклами на російських каналах.
Компанія зареєстрована у Латвії. Цю інформацію можна знайти у відкритих джерелах в інтернеті.
Маркетплейс називає себе латвійською компанією, що юридично є правдою. Але компанія була створена росіянами. Засновник компанії — Ілья Широков, який з 2010 по 2014 рік був керівником соціальної мережі «Однокласники» та віцепрезидентом Mail.ru Group. У 2019 році він розповів свою історію успіху на YouTube-каналі під назвою «русские норм!».
«Показалось, что в россии всё, что я мог сделать, уже сделал в «Одноклассниках», хотелось выйти на следующий уровень и сделать что-то для западного мира», –
розповів Широков в інтервʼю «рускім норм».
В першу чергу, Joom запускався для продажу китайських товарів саме на російському ринку. Зараз компанія продовжує активно працювати в росії. Лише в 2019 році росія перестала бути основним ринком для Joom, як розповів Широков у тому самому інтервʼю.
Офіси Joom знаходяться в Латвії, Люксембурзі, росії, Китаї та США. На сторінці компанії у Linkedin вказано 419 співробітників, чимала кількість з них працює у росії.
А на HH.ru розміщено 18 вакансій в московський офіс Joom. Всі вакансії опубліковані вже у 2023 році.:
Як працює Joom зараз
У 2019 році маркетплейс Joom вирішив розширити свій каталог та додав до нього товари від російських продавців, які навіть відмітив російським флагом.
Варто також подивитись, як виглядає цей маркетплейс, якщо спробувати пошукати там, наприклад, прапор росії.
На платформі товари з українською символікою знаходяться поруч з товарами з символікою країни-агресора.
Ось так виглядає стартова сторінка для українських підприємців.
А ось так виглядає ця сама сторінка англійською — тут вже з’являється російський прапор.
Ще у компанії є інструмент виключно для росіян Joom Pro, який дозволяє закуповувати товари у Китаї.
Чому співпраця з Joom може нашкодити українським компаніям
У той час, коли міжнародні компанії закрили бізнес у росії і не бажають мати нічого спільного з агресором, для Joom нічого не змінилось. Причина в тому, що росія — це їхній основний ринок. Наприклад, на сторінці FAQ ми знайшли цікаву інформацію про умови доставки у росію після 22 лютого.
Взявши до уваги всю інформацію, українські підприємці повинні розуміти, що співпрацюючи з Joom, вони фінансують війну проти України.
Joom дуже хоче сподобатись українському бізнесу та багато чого робить для цього. Вони переклали інтерфейс українською, але це не змінює головного. Joom — це компанія з російським корінням, а їх основний ринок — росія. Зараз є великий вибір інших міжнародних маркетплейсів і платформ для продажів, які дозволяють продавати українцям в будь-які країни світу. Вам зовсім не потрібно розміщувати свої товари там, де вони будуть продаватися поруч із гігантським портретом путіна.
Автор: Ігор Стольницький, СЕО «Хорошоп»