Часто тривала співпраця бізнесу з постачальниками переростає в партнерські стосунки. Сприйняття постачальника в новому статусі вимагає й зміни поведінки з ним: інша комунікація, створення більш рівних умов для обох сторін.
Аби правильно й без шкоди переходити на інші умови співпраці, важливо пам’ятати 9 прикладних правил, які зібрали автори Telegram каналу «Український бізнесмен». AIN.Business вибрав основне.
Не ігноруйте
- Не змушуйте партнера довго чекати на вашу відповідь у листах, повідомленнях.
- Тут не вимагається негайне реагування на повідомлення, але варто підтвердити, що ви його отримали та розглянете найближчим часом.
- Така діє є підтвердженням того, що партнер для вас є пріоритетом і ви цінуєте співпрацю.
Будьте готові надати додаткову послугу
- Компанії повинні цінувати свій час, ставити рамки, але бувають випадки, коли потрібно надати додаткову послугу, щоб полегшити життя партнера.
- Згідно з соціальною нормою взаємності, ваша послуга може бути винагороджена більшою кількістю роботи, хорошим відгуком, рекомендацією щодо продажу або додатковою свободою дій, якщо в майбутньому станеться якась помилка.
Будьте хорошим адвокатом для клієнта, якщо виникне необхідність
- Часто, звітуючи менеджерам, партнерам теж потрібні хороші відгуки від клієнтів, докази про успішні кейси тощо.
- Будьте готовим та відкритими, щоб зробити звіт із ваших спільних досягнень. Формат подання звітності може бути різним в залежності від сфери діяльності: інфографіка за підсумками року\місяця, добірка найяскравіших фото\відео із ваших практичних напрацювань тощо.
Відповідальність у кожному кроці
- Зважайте на те, як ви поводитеся на зустрічах, відповідаєте на телефонні дзвінки чи електронні повідомлення.
- Будьте проактивними в своїх діях і ставте перед собою питання: чи полегшили ви клієнту прийняття рішення, чи надали ви чітку інструкцію, чи отримали ви створили зручні умови для виконання завдання, тощо.
Звертайтеся до членів команди на ім’я
- Таким чином ви гуманізуєте вашого партнера, своїх колег по команді. Це допомагає будувати стосунки й підвищувати рівень довіри один до одного.
Співпрацюйте
- Не обмежуйте партнера в правах і обов’язках. Дозволяйте йому висловлюватися з будь-якого питання, адже в діалозі можуть виникати цікаві ідеї, краще розуміння співпраці тощо.
- Діліться один з одним корисними ресурсами, де можна більше вивчити питання, над яким ви працюєте, чи знайти рішення до проблеми.
Не бійтеся казати «ні»
- Потрібно об’єктивно оцінювати свої можливості, тому для цього вам доведеться говорити «ні» своїм клієнтам\партнерам.
- Інколи запити можуть бути нездійсненним, часові рамки надто обмеженими, а ідеї – максималістичними.
- Щоб навчитися казати «ні», варто переадресувати питання, бути чесним, пояснити, чому така відповідь, й запропонувати альтернативи.
Телефон краще, ніж електронна пошта, а вечеря краще, ніж обід
- Даний пункт залежить від сфери діяльності. Але якщо ваш партнер – швидше клієнт, то в такій співпраці зазвичай існує ієрархія.
- Електронна пошта підходить у випадках, якщо вам потрібно представити дані, звіт чи будь-яку рутинну інформацію. Але якщо ваша мета — переконати, домовитися, знайти рішення на будь-яке питання чи проблему – живі зустрічі та телефонні дзвінки працюють найкраще.
- Якщо ви хочете побудувати міцні партнерські стосунки – створіть умови для спільного досвіду, який не відбувається тільки у робочий час: виділіть час на обід, вечерю чи якусь подію, пов’язану з вашою спільною сферою.
Залучіть партнера до презентації спільного проекту
- Виконання цього пункту також залежить від сфери діяльності, в якій ви працюєте. Якщо це агенції чи ресторани, то кінцевий спільний проект – якась подія чи офіційне відкриття закладу.
- Часто партнери беруть активну участь у розробці спільного продукту, тому залучіть їх до презентації, розділіть з ним заслуги та радість від результату.