Quiet form – сімейний бізнес подружжя Тетяни Іваніцької та Олексія Казакова. Хоча виготовлення посуду ручної роботи спочатку було спільним хобі, в 2023 році бренд виробляє товари на двох власних виробництвах. За час свого існування, Quiet form встиг пережити не одну кризу, проте подружжю вдалося вивести справу на міжнародний рівень.
Як зародився й розвивається Quiet form AIN.Business розповіла співзасновниця бренду Тетяна Іваніцька.
Шлях від хобі до бізнесу
Історія бренду Quiet form розпочалася у 2014 році, коли його засновники Тетяна та Олексій почали відвідувати студію сучасної кераміки у Києві. Їх надзвичайно захопило створення обʼєктів дизайну, тож вони вирішили вести у соцмережах та на blogpost щось на зразок щоденника керамістів.
Подружжя дійшло висновку, що ідеальною назвою бренду, щоб означити естетику стриманого стилю та лишити простір для змін матеріалів чи продуктів, буде Quiet form.
Вже за рік, восени 2015 року, бренд запросили на дизайн-маркет Gesheft Garage Sale в Одесі. Саме там вдалося отримати першу сильну підтримку в просуванні. Маркет відбувався раз на сезон, тому до кожного подружжя готувало нову колекцію, оформлювало стенд і багато спілкувалося з аудиторією.
Замовлення тим часом виготовляли в столиці, у власній квартирі, та в студії, де навчалися.
Тетяна та Олексій протягом трьох років поєднували основну роботу в офісі й розвиток проекту, і лише у 2017 зрозуміли, що готові віддати всю енергію і ресурси на Quiet form. Вони інвестували $7000 у промислову піч для випалу кераміки та винайняли простір для роботи.
У квітні 2020 року, на початку пандемії Covid-19, Quiet form через закриття й обмеження роботи закладів харчування втратив частину клієнтів. Однак у бренду стався дуже стрімкий органічний приріст у роздрібних замовленнях. У 4 рази збільшилась доля щомісячних виконаних онлайн-замовлень.
AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:
Через проблеми з доставкою матеріалів з ЄС та паузою на багатьох виробництвах, у червні бренду навіть довелося призупинити комунікацію у соцмережах, аби зменшити вхідну кількість запитів, які неможливо було опрацювати позитивно за відсутності матеріалів. Натомість, ввели продаж електронних сертифікатів, які до серпня закривали потреби у термінових подарунках.
На осінь поставки стабілізувались. До того ж деякі заклади відновили роботу і повертались до бренду з новими проектами — таким чином пауза у весняно-літній період по співпраці з HORECA успішно компенсувалась роздрібними онлайн-замовленнями.
Пандемія, каже Тетяна, стала для компанії гарним прикладом, як важливо диверсифікувати канали продажу й гнучко перелаштовуватись під них. З осені 2020-го й до початку повномасштабної війни вони щомісяця намагалися рівномірно розділяти виробництво між декількома найбільш прибутковими напрямками.
Незадовго до повномасштабної війни Тетяна та Олексій планували збільшення виробництва у Києві, залучення інвестицій на закупівлю нового обладнання, розширення площі та штату працівників.
«Все мало бути дуже активно, по-новому та натхненно», – з усмішкою згадує Тетяна.
Час швидких рішень
Після повномасштабного вторгнення команда бренду вирішила розділити ризики й у березні перевезла половину виробництва до Львова.
«Нам не було зрозуміло, якої інтенсивності будуть бойові дії та чи буде місце для нашої діяльності надалі», — розповіла Тетяна.
Вона згадує, що тоді ще довелось швидко зреагувати, у той час, як основний постачальник порцеляни бренду, завод керамічних мас Донбасу зі Словʼянську, евакуювався та збував залишки глин. Це означало, що нових матеріалів завод не вироблятиме. Вони тоді за хвилини прийняли рішення закупити дворічний запас матеріалів на склад.
«Це був тривожний момент: водії вантажили тонни глини під обстрілами артилерії, і подавали нам сигнал завершувати оплату за замовлення лише відʼїхавши за 15 км від заводу», — поділилася співзасновниця бренду.
Виробництво Quiet form не працювало два місяці, а третина невеликої команди перебувала за кордоном. Проте всі, хто лишився, бажали відновити роботу якнайшвидше. Іноземні партнери погодилися чекати на виконання всіх поставок, погоджених до 24 лютого. Тому в травні подружжя з командою запустили роботу студії у Львові та частково у Києві.
Життя на два міста
З травня 2022 року Quiet form мікрокомандами працює і живе на два міста. Готовий посуд відправляється зі Львова, де розташований склад готових виробів. Кожне з виробництв виконує певні замовлення та різні колекції, тому студії не є взаємозамінними, а доповнюють одна одну.
Повернутися до довоєнних показників бренду вдалося за декілька місяців — допоміг експорт. За два місяці паузи сформувався значний лист очікування і передзамовлень, який вдалося закрити лише в серпні.
Також збільшилась кількість запитів щодо співпраці з США. Крім цього, Quiet form відвідали професійну виставку Парижі Maison et Objet й відправляли посуд на дизайн-маркети в Англії, Швейцарії та Бельгії. Таким чином, один з рівноцінних каналів продажу в ковідні часи став основним у час війни.
На момент виходу матеріалу, бренд має різні напрямки роботи й чеки відрізняються у десятки разів. Однак, вартість одиниці продукції збільшилась на 30%, зазначила співзасновниця.
Ще одним суттєвим викликом останнього року стали регулярні відключення електроенергії, оскільки для випалу порцеляни піч має безперервно нагріватись 14-16 годин. Команда намагалася випалювати кераміку поетапно – між відключеннями світла.
Зараз, поки в Україні є стабільне електропостачання й можна працювати без перешкод, команда бізнесу активно створює заготовки.
На майбутнє, поділилася Тетяна, у Quiet form є «Велика мрія для Великої Перемоги» — вони прагнуть відкрити «ідеальну» керамічну фабрику в Україні.
Нагадаємо, раніше AIN.Business розповідав про те, як 21-річний хлопець розвиває квіткові простори Sunflower в трьох містах України: