Дмитро Гриценко заснував Master of Code Global у 2004 році в Черкасах. Пропонуючи рішення з використанням штучного інтелекту, сьогодні ІТ-компанія співпрацює з найбільшими світовими брендами. Крім Facebook і T-Mobile, які використовують технології Master of Code Global, в портфоліо – більше 400 клієнтів.
Про те, як з трьох людей команда виросла до 250 «майстрів», квартира в Черкасах – до 5 офісів глобально, а також як рішення Master of Code Global використовують компанії-гіганти Дмитро Гриценко розповів AIN.UA.
З чого починалася Master of Code Global
В 1999 році Дмитро Гриценко почав працювати в першій IT-компанії Черкас — InterLink. Хоча до цього майбутній СЕО Master of Code Global мав стати вчителем англійської мови для дітей, – почав вивчати код, а згодом йому запропонували стати менеджером проектів компанії. За словами Дмитра, з підвищенням допомогло знання англійської, адже на той час в аутсорсингових фірмах комунікація іноземною була поганою.
За два роки Гриценко задумався про відкриття власної компанії. Він пояснює це тим, що з керівництвом компанії у якій працював йому не вдалося дійти до порозуміння в питаннях розвитку. Вже в 2004 році на ринку з‘явився аутсорсер Master of Code, в команді якого, крім Дмитра, було ще два розробники.
Починали як класичний стартап. Проекти шукали, як і більшість інших IT-компаній на той час, на UpWork. Дмитро Гриценко пригадує, що це була, в певній мірі, авантюра – грошей мало вистачити лише на місяць-два вперед. Хоча точну суму Гриценко не називає, загалом, за його словами, в старт вклали декілька тисяч доларів персональних заощаджень, а з частиною допомогли родичі.
«Ми залучилися підтримкою клієнтів, трохи скреативили щодо передоплат. Це допомогло нам фінансувати операційну діяльність», — додає Дмитро.
Хоча зараз Master of Code Global має 5 офісів глобально, на початку працювали в квартирі. Від ідеї офісу, до певного моменту, відмовилися й надалі. За словами засновника, на старті витрати на оренду вважали пасивними, тож Дмитро прийняв рішення добудувати офісну будівлю до власного приватного будинку.
«Поряд було сім сусідів із різною худобою. Під час колів наші клієнти чули звуки курей, гусей і качок. Нам постійно доводилося розповідати і пояснювати, що це за звуки».
Як зростали та чому змінили вектор діяльності
Збільшувати команду почали коли запрацювало сарафанне радіо. Дмитро каже, що тоді проекти стали приходити з «рефералки», – це вважають наступним етапом у розвитку Master of Code Global. Так аутсорсер зростав помірними темпами. Проте, невдовзі команда вирішила змінити вектор і спробувати сформувати власний бренд. В цьому контексті, додає Гриценко, вплинула історія запуску компанією Meta платформи для месенджера.
«Один із моїх стартаперських друзів якраз проходив акселератор Y Combinator у Каліфорнії. Їхня платформа швидко зростала, й потрібна була допомога з побудовою розмовних рішень для корпоративних клієнтів».
Справу взяли на себе Master of Code Global. В цьому й почали розвиватися.
Про запуск офісу в Америці
Станом на лютий 2023 року, Master of Code Global займається розмовними рішеннями з використанням штучного інтелекту, а саме чат-ботами та голосовими ботами. При цьому, другим напрямком діяльності є веб і мобайл-розробка, яка передбачає співпрацю з фірмами та стартапами, які експериментують з останніми технологіями. Третій напрям компанія розпочала декілька років тому — розвиток власного e-commerce продукту.
Хоч на старті в Master of Code Global не було конкурентів з точки зору експертизи, в 2023 році, зазначає Дмитро, – це великі IT-компанії з десятками тисяч співробітників. Master of Code Global – є найменшим представником в Microsoft Conversational Council, маючи трохи більше 250 людей в команді.
Працюють з клієнтами з Північної Америки, Західної Європи та Близького Сходу, а портфоліо складається з 400+ реалізованих проектів для T-Mobile, World Surf League, Aveda, Jo Malone, LivePerson, eBags, Estee Lauder та інших брендів. Українська Master of Code Global, зокрема, створила перший Chatbot to Live Agent для Facebook-мессенджера, а також першою інтегрували Apple Pay в Apple Business Chat.
Аби деліверити проекти за кордоном, в 2018 році компанія відкрила офіс у Канаді. Проте, як вказує СЕО Master of Code Global, це було нелегко – запустилися з третьої спроби:
«Збирав стартову команду та пробував її згуртувати довкола ідей того, що ми хотіли побудувати. В перший раз це не спрацювало. В другий раз теж розвалилося. Вдалося тільки з третьої спроби, коли я діяв вже разом із лідершіп командою з України. Вони займалися налагодженням процесів, комунікаціями, рекрутингом кандидатів».
На сьогодні у Master of Code Global є два офіси в США: в Редвуд-Сіті, що в штаті Каліфорнія, та в Сіетлі. За словами Дмитра, в американській команді не тільки сейлзи, а й проджект-менеджери, технічні люди, конверсейшн-дизайнери, стратеги. Загалом 22 людей за кордоном. Одночасно, найбільша команда Master of Code Global залишається в Черкасах – 166 спеціалістів.
Усіх членів команди в компанії називають майстрами. Говорячи про критерії залучення нових спеціалістів, СЕО вказує, що вони залежать від специфіки ролі. При цьому, всі потенційні спеціалісти скріняться на предмет відповідності цінностям Master of Code Global.
Є труднощі з пошуком кадрів
Незважаючи на повномасштабну війну, ядро Master of Code Global продовжило працювати з Черкас. За цей час, говорить Дмитро Гриценко, до компанії звернулися з декількома проектами. Один із них — Post, додаток фаундера навігаційної програми Waze, який прийшов до української команди, щоб створити альтернативу Twitter.
«Після покупки Twitter Ілоном Маском стало зрозуміло, що будуть відбуватися інструментальні зміни. За декілька місяців ми випустили першу версію цього аплікейшена-альтернативи Twitter. І менш ніж за 2 тижні цим сервісом скористалися 300 000 користувачів».
Загалом, зазначає Дмитро, компанії вдалося успішно пройти чутливий період перших тижнів повномасштабної війни. Деліверити сервіси не припиняли, клієнти не звужували проекти, а середня доступність спеціалістів наразі становить 90-92%.
Проте, зазначає Гриценко, є потреба у відкритті додаткових делівері-локацій поза межами України. Як і багато інших IT-компаній, представлених в Україні, в Master of Code Global відчувають, що для деяких клієнтів партнер із країни, де відбувається повномасштабна війна, несе певні ризики.
«Наші стратегічні проблеми є доволі стандартними для нинішнього IT. Ракетні обстріли, нальоти дронів, проблеми з електроенергією та водою, тривожні новини – все це маємо враховувати, щоб забезпечувати безперервність процесів».
Одночасно, проблемою є пошук нових талантів. За словами Дмитра, зараз за них триває жорстка боротьба на ринку. Труднощі також виникають з результативністю глобального маркетингу.
«Ми не плануємо скорочувати штат, оскільки не є такими великими та настільки чутливими до змін в економічній реальності. По можливості, хочемо зростати. Вважаємо, що завдяки звільненням, які зараз впроваджують інші компанії, на ринку з’являться цікаві кандидати».
Що далі
Щодо розмовних рішень із використанням штучного інтелекту, говорить Гриценко, зараз в компанії очікують запуск деяких проектів. Крім того, планують впроваджувати стратегічні рішення в напрямку соціальної відповідальності та war-responsibility. Це, зокрема, стосуватиметься донатів на українську армію та софтверних рішень. Розвивати хочуть й продуктовий напрям компанії.
«У нас є вимірювані цілі, які складають нашу Північну Зірку. 1) Хочемо закріпитись у рейтингу топ-10 розробників розмовних рішень із використанням штучного інтелекту в світі. 2) Хочемо залучити 1 млрд людей у наші розмовні рішення з використанням штучного інтелекту», – підсумовує Дмитро Гриценко, СЕО Master of Code Global.