Компанія Tesla запевняє мільйони власників своїх електромобілів, що їх конфіденційність «в пріоритеті». Однак, знімки з камер, вбудовані в транспортні засоби, які збирає компанія для вдосконалення своїх цифрових сервісів, часом доволі інтимні, потім гуляють внутрішніми чатами співробітників. І хоча вони анонімізовані, інформації на деяких зображеннях достатньо для ідентифікації особи чи її адреси. Про це пише Reuters, посилаючись на інформацію від низки колишніх співробітників Tesla.

Що сталося

Щоб розробити технологію безпілотних автомобілів, Tesla збирає величезну кількість даних зі свого глобального автопарку з кількох мільйонів автомобілів. Компанія вимагає від власників автомобілів надати дозвіл на збір цих даних і запевняє, що ці дані анонімізовані та використовуються лише для покращення роботи автономних систем Tesla.

Однак у будь-якій аналітиці даних виключити людський фактор неможливо. Тому компанія залучала співробітників до роботи з масивами цих даних. І деякі з них виходили за рамки своїх повноважень заради жарту чи хайпу.

Переважно зображення використовувались у, скажімо так, невинних цілях. Наприклад, фото собак і дорожніх знаків працівники перетворювали на меми, прикрашаючи їх кумедними підписами чи коментарями. Вони обмінювалися цими фото та відео між собою або у приватних групових чатах. За словами кількох колишніх співробітників, деякі публікації могли побачити десятки людей.

І хоча більшість матеріалів не містять нічого особливого, на деяких відео клієнти Tesla постають у вельми незручних ситуаціях. Наприклад, як повністю голий чоловік підходить до автомобіля. Або інтимні моменти, якими люди точно не хотіли б ні з ким ділится. Були й моторошні речі. На одному відео аварії у 2021 році було показано, як Tesla їде на високій швидкості в житловому районі та збиває дитину на велосипеді. Це відео поширилося по всьому офісу у Сан-Матео.

«Ми могли бачити, що всередині гаражів цих людей та їхню приватну власність. Скажімо, клієнт Tesla мав у своєму гаражі щось характерне, знаєте, люди публікували такі речі», – розповів один з екс-працівників.

«Чесно кажучи, це було порушенням конфіденційності. І я завжди жартував, що ніколи не куплю Tesla, побачивши, як вони поводяться з деякими з цих людей», — сказав інший колишній співробітник.

«Мене це непокоїть, тому що люди, які купують автомобіль, я не думаю, що вони знають, що їхнє приватне життя, начебто, не поважається… Ми могли бачити, як вони займались пранням та справді інтимні речі. Ми могли бачити їхніх дітей», – зізнався третій.

Tesla заявляє, що записи автокамер залишаються анонімними і не пов’язані з людьми та їх авто. Але, за словами співрозмовників Reuters, комп’ютерна програма, яку вони використовували на роботі, може показати місцезнаходження записів, що потенційно дозволяє виявити адресу проживання власника Tesla.

Деякі записи можливо були зроблені, коли автомобілі були припарковані та вимкнені. Кілька років тому Tesla дійсно отримувала відеозаписи зі своїх автомобілів, навіть коли ті були вимкнені, якщо власники давали згоду. Пізніше цю практику відмінили.

Tesla не прокоментувала питання Reuters.

Чому це цікаво

Ситуація не унікальна для Tesla. Скоро буде практично неможливо купити новий автомобіль без камер всередині. І з часом всі компанії намагатимуться зробити їх розумними, автономними – за рахунок великих даних. Великих даних від користувачів. Це приклад того, як ми обмінюємо власну конфіденційність на зручність.

Чи готові ви ризикнути стати персонажем мемів серед закритого клубу співробітників однієї з компаній, які пропонують вам найсучасніший і наймодніший сервіс?