Компанія Netflix у квітні 2023 року заявила, що врешті закриває свій DVD-напрям бізнесу — те, з чого почалась вся компанія у далекому 1997 році (так, Netflix аж настільки багато років).
- Бізнес компанії починався з того, що вона надсилала своїм підписникам фільми на DVD поштою у Штатах. Це стало конкурентною перевагою Netflix: всі інші пропонували сходити у прокат самому і вибрати фільм там.
- За 25 років своєї роботи Netflix відправив у США 5,2 млрд коробок з DVD та Blu-ray.
- Цей напрям досі генерує виторг, у 2022 році більше 1 млн людей підписались на отримання саме коробок з DVD. Це принесло компанії $147 млн виторгу, що складає приблизно 0,5% від загального виторгу. Та цей напрям бізнесу, очевидно, стагнує: падіння у порівнянні з 2021 роком склало 20%.
- Стрімінг Netflix був запущений у 2007 році і з того часу компанія намагалась поступово переводити людей саме на нього. Це зайняло певний час і не всі рішення компанії були вдалими.
Але одне рішення для компанії було вдалим. На початку нульових головним на ринку прокатного DVD був бренд Blockbuster — компанія, що мала тисячі локацій в США та поза її межами. Здавалось, перемогти Blockbuster неможливо, компанію оцінювали в мільярди доларів.
У 2000-у році засновники Netflix запропонували Blockbuster угоду — викуп бізнесу за $50 млн. Керівництво Blockbuster пропозицію відкинули, заявивши, що така сума за Netflix — забагато. Можливо, на той момент це дійсно було забагато за молоду команду. Та впродовж наступних років Netflix за рахунок ряду вдалих маркетингових та управлінських рішень змогла вирости в успішний бізнес та запустити онлайн. Керівництво Blockbuster, спираючись на широку мережу і відсутність стратегічного планування, «проспало» онлайн і зрештою програло Netflix і в 2010 році подало заяву про банкрутство.