У Twitter, окрім Mastodont та Post, є ще один конкурент — Bluesky. Реєстрація в ній діє поки що лише за інвайтами, але це не зупиняє тих, кого дістало свавілля Маска. Редакція AIN.UA розповідає про основні її особливості і відмінності від Twitter.

Хто розробник

Bluesky — це децентралізована соціальна мережа із інтерфейсом та функціями, схожими на Twitter. Її ідея належить колишньому CEO Twitter Джеку Дорсі. На тлі того, що відбувається у Twitter (тіньові бани, помилки і баги, «ручне керування» від Ілона Маска) багато українських користувачів вирішили піти в Bluesky, де поки що немає покупних «синіх галочок» і навали прикрашених ними російських ботів.

За даними TechCrunch, Дорсі почав працювати над Bluesky ще 2019 року, коли був CEO Twitter. Пізніше Twitter викупив Маск, тож із 2022 року Bluesky, за даними видання, від цієї мережі повністю незалежна. Дорсі навіть висловлював у ній своє незадоволення лідерством Маска.

Ця мережа стартувала не так потужно, як Mastodon: вона поки в закритій беті, доступна за інвайтами, тож не може масово набирати користувачів. Але навіть за таких умов станом на травень 2023 року в ній уже було 50 000 користувачів, а додаток завантажили більше 375 000 разів.

Як зареєструватись

У Bluesky є веб- та мобільна версія для Android та iOS.

Можна або підписатись і чекати відкритої бети, або попросити інвайт у мережу в когось із друзів, хто там уже зареєстрований. Інвайт — це одноразовий цифро-буквений код, який потрібно вказати при реєстрації:

Тут і надалі скріншоти AIN.UA

Далі процес реєстрації не надто відрізняється від реєстрації у будь-якому подібному сервісі: потрібно вказати свою пошту, пароль та день народження, а також обрати собі нік. Ваш нікнейм (handle) у цій мережі виглядатиме так:

Можна шукати друзів та знайомих, якщо знати їхні ніки, щоб підписуватись одне на одного. Після вибору ніка користувачу доступні усі функції мережі.

На початку треба бути готовим до того, що стрічка буде порожньою: щоб її наповнити, потрібно знайти цікавих вам користувачів та фіди, і підписатися на них.

Що вона вміє

Базові функції Bluesky — такі само, як і в Twitter, із дуже схожим інтерфейсом. Можна писати свої пости (ліміт до 300 символів), можна фоловити користувачів, репостити та цитувати пости, лайкати їх, шукати пости за тематикою, авторами і словами.

Перше, що радять користувачі, які тут уже давно: у налаштуваннях ввімкнути українську: тоді мережа радитиме вам український контент (шукати у налаштуваннях, у Content Languages).

Щоб бачити більше українського контенту, можна в тій самій вкладці вимкнути англомовний контент. Звісно, це не підійде тим користувачам, хто бере участь у інформаційних кампаніях про війну, спрямованих на західну аудиторію.

Якщо сидіти у веб-версії мережі (на Windows), можна помітити відсутність смайликів. Користувачі радять виправити це, натиснувши Win + ; / Win + ж в англійській/українській розкладці, це дасть доступ до панелі з емодзі.

Фактично, Bluesky зараз — це Twitter із дещо урізаними функціями (наприклад, тут немає хештегів або приватних повідомлень), і з деякими новими можливостями. Наприклад, тут є фіди, кастомізовані стрічки, створені окремими користувачами (за допомогою Bluesky API будь-хто може створити власний фід). Наприклад, оцей фід збирає усі пости від українських профілів.

Якщо додати фід (натиснути на Add to my Feeds), він з’явиться у вкладці My Feeds на головній. Фіди також можна закріплювати у себе на головній, якщо натиснути іконку із кнопкою. Фід What’s Hot прикріплений по дефолту, його можна так само прибрати з головної, і взагалі із фідів, на які ви підписані:

Щоб зорієнтуватись, що робити, як виставляти налаштування стрічки, та де шукати цікавий контент, радимо підписатись на акаунти «Жовтий кластер у Блакитному небі» та «Укртвізалізниця»: вони постять поради та контент для новачків. Ось, наприклад, тред із корисними порадами для тих, хто щойно зареєструвався у мережі.