«Нам би також дуже допомогла нормальна процедура бронювання», — CEO Intellias Віталій Седлер

Віталій Седлер, СЕО та співзасновником компанії Intellias в інтерв’ю DOU розповів про проблеми з бронюванням та виїздом за кордон, вихід клієнтів з українського ринку, який тягне за собою падіння попиту на інженерів та плани компанії. Редакція AIN.UA вибрала найголовніші тези.

Про світову рецесію та український ринок

  • У 2022 році ми більш-менш виконали свої плани й досягли 55% органічного зростання, якщо порівнювати з 2021-м. І це не враховуючи придбання іншої IT-компанії, Digitally Inspired, штат якої становить 15–18% нашого. Але, звичайно ж, тенденції на IT-ринку залишаються досить негативними.
  • Багато клієнтів виводять проєкти з України та припиняють інвестувати в нашу країну через глобальну економічну рецесію. Звісно, це впливає на всю IT-індустрію. Перший удар рецесії взяла на себе сфера ритейлу — люди банально почали менше купувати. Але загалом важко назвати сфери, які не постраждали — хіба що геймінг, до якого ми теж придивляємося.
  • Але наразі в Україну продовжують заходити клієнти з новими проєктами. Деякі з них мають патріотичну мотивацію — підтримувати Україну через роботу з українськими інженерами. Не скажу, що це часто трапляється, але буває. Проте багато хто хвилюється через нестабільність і віддає перевагу використанню різних моделей розподілу команд і найманню в інших країнах, де Intellias має локації. Тож новий попит на інженерів в Україні зменшується.
  • Україна залишається нашим ключовим ринком. Ми продовжуємо наймати тут спеціалістів і не збираємось скорочувати команду. Зараз від 45 до 55% вакансій закриваємо саме в Україні. Протягом 2023 року плануємо найняти близько 500 працівників у всіх локаціях. Половина з них, вірогідно, буде в Україні.

Про обмеження та роботу у воєнному стані

  • Відсутність нормальних механізмів виїзду на кілька днів або на 1–2 тижні дуже засмучує. Я не можу відправити команду з 8–10 людей у закордонне відрядження на два дні, де вони б працювали з клієнтом проєкт і визначили роботу ще на рік вперед.
  • Нам би також дуже допомогла нормальна процедура бронювання. По-перше, вона б дала кожному працівникові можливість планувати щонайменше на пів року — людина знала б, що її не висмикнуть просто з робочого місця, не залишивши часу передати роботу іншому спеціалісту. По-друге, заброньовані працівники могли б виїжджати за кордон на зустрічі, і це дуже позитивно вплинуло б на наш бізнес.
  • Якщо говорити сухо і прагматично, достатньо буде забронювати 20% найкритичніших фахівців для того, щоб поліпшити ситуацію в компанії. В Intellias мобілізовано близько 2% співробітників. Ми всіляко підтримуємо колег, також у нас є демобілізовані.
Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук