Збори, банки та донати — їх багато і кожен важливий. Та окрім очевидної користі у вигляді зброї чи обладнання деякі з них породжують справжні культурні прецеденти, художні артефакти та меми. На наших очах народжується новий культурний пласт, пов’язаний з фандрайзингом. Тож як створити донейшн-ініціативу, що торкнеться сердець і гратиме в довгу? Алгоритм успішних зборів знають креативники із SHOTS.

Проблема:

30% країни заміновані. Це понад 400 000 гектарів землі та майже вся акваторія. 10 мільйонів українців живуть у постійній небезпеці через міни. Тисячі навіть не повертаються до своїх домівок через це. Експерти запевняють: проблема на десятиліття. Тож «Київстар» і фонд «Повернись живим» разом із креативною агенцією SHOTS вирішили розв’язати її якнайшвидше.

Рішення:

Проаналізувавши ситуацію, команда ініціювала проєкт «Нам тут жити», щоб зібрати 175 мільйонів гривень для забезпечення обладнанням 146 інженерно-саперних підрозділів ЗСУ. Це саме ті ресурси, що дозволять очистити територію країни максимально швидко.

Для цього масштабного проєкту креативники розробили комплексну кампанію з нестандартними медіарішеннями, залученням селебріті, створенням айдентики та посадкової сторінки й іншими нестандартами. Ось що зробило проєкт успішним уже на старті:

Прелонч

Від початку повномасштабної війни SHOTS і «Київстар» створюють кампанії про повсякденний героїзм: так було з волонтерами, донатерами, зв’язківцями тощо. Тож і цього разу історія про людей, яких не так часто згадують у медіа, а дарма. Адже вони наші янголи-охоронці — сапери. Героїнею передлончового ролика, що анонсує майбутній проєкт, стала дійсна командирка бригади саперів, молодша сержантка Юлія «Ромашка». Справжня героїня в антуражі своєї реальної повсякденної роботи.

Селебріті

Щоб додати цьому важливому проєкту медійності, запросили до співпраці Святослава Вакарчука та «Океан Ельзи». Так Святослав став голосом проєкту, однаково близьким і цивільним, і військовим. Однаково зрозумілим як українцям, так і закордонній публіці. Голосом з беззаперечною репутацією.

Кліп

Пам’ятаєте хіт ОЕ — «Додому»? Сьогодні він набуває нових сенсів, коли більше людей повертаються до домівок на заміновані території. Саме тому локомотивом початку збору вибрали музичний кліп, римейк відомого хіта. Це нестандартний інструмент, але саме він дозволив прорватися крізь білий шум інших кампаній і ще на старті отримати колосальну увагу й охоплення. Кліп-активація став одночасно художнім висловлюванням про надважливу роботу саперів, медіаносієм соціальної ініціативи й інструментом збору шляхом монетизації на платформах.

Сценарій кліпу також написали SHOTS. Загалом сторітелінг і кінематографічність завжди вирізняли роботи цієї агенції з-поміж інших на ринку: у форматі рекламного ролика, короткометражки, анімації, документалістики, музичного кліпу чи тік-току. Тож перед нами історія дівчини, яка через евакуацію з рідних місць, вибрала несподіваний життєвий шлях. Стала саперкою. Аби розмінувати територію свого містечка і зробити його безпечним для всіх, хто, як і вона сама, хоче повернутися додому.

«Ми завжди шукаємо креативні рішення, що несуть як художність, так і соціальний контекст. Цей кліп — і заклик доєднатися до проєкту, і подяка саперам, і ще одна вкрай важлива думка: нам тут жити, тож треба діяти. Ніхто не зробить це за нас, і тільки від нас залежить, як швидко ми впораємося. Саме такими мотивами й керувалася героїня нашого відео», — Федя Бойко, артдиректор SHOTS.

Айдентика

«Нам тут жити» — масштабний проєкт із масою матеріалів, тож потребує гнучкого фірмового стилю. Його й розробив дизайн-відділ агенції. В основі айдентики — прийом «до/після»: що маємо наразі + до чого прагнемо.

«Мінні поля обов’язково перетворяться на ромашкові. І ми робимо все можливе, щоб якнайшвидше», — кажуть у SHOTS.

Стилеутворювальні елементи однаково добре працюють як текстурне заповнення, як анімація, як самостійний ківіжуал і, звісно, як логотип проєкту.

Ленд і перші результати

Усі ці винаходи створені з однією метою — привести на ленд ініціативи. А там багато способів долучитися та задонатити.

Кампанія стартувала 24 травня і тільки набирає обертів, та вже зараз зібрали 40 мільйонів гривень. Кліп «Додому» переглянули понад 670 тисяч разів лише на YouTube. І це тільки початок, запевняють у SHOTS. Далі на нас чекають ще багато активацій і нестандартних рішень, але це не привід гаяти час, кожна вчасна гривня рятує життя.

Долучаймося до ініціативи, бо нам тут жити!