Український стартап Respeecher, який раніше уже працював над голосом Дарта Вейдера та озвучкою до гри God Of War Ragnarok, також брав участь у озвучці Cyberpunk2077 — популярної RPG від студії CD Projekt RED. Про те, як відбувалася ця робота, AIN.UA розповів CEO Respeecher Олександр Сердюк.

У двох словах про гру

Cyberpunk2077 — одна із найупізнаваніших RPG останнього десятиліття, від польської студії CD Projekt RED, відомої своєю серією ігор про відьмака (популярність ігор, зокрема, вплинула на вихід серіалу «Відьмак» від Netflix). Днями до Cyberpunk2077 вийшло велике доповнення Phantom Liberty. І гра, і доповнення отримали українську озвучку (хоча із цим і пов’язаний прикрий випадок вибачень розробників перед росіянами). За даними на 2022 рік, було продано більше 20 млн копій гри.

Над чим працювала українська команда

За словами Сердюка, у титрах гри вказаний не лише Respeecher але й представники команди, які працювали над проектом: Володимир Овсієнко, Дмитро Василець, Антон Анкудінов, Віталій Книр та Ігор Канюк і — це крутий прецедент. 

Через умови співпраці у команді не розголошують деталі самого завдання, але відомо, що Respeecher спеціалізується над створенням AI-голосів, що звучать дуже подібно до людських. Наприклад, 2022 року команда стартапу працювала над відтворенням легендарного голосу світового кіно у «молодшому» варіанті: актора Джеймса Ерла Джонса, який озвучував Дарта Вейдера, для серіалу про Обі-Вана Кенобі.

Над проектом працювали три місяці. «У проектах такого масштабу зазвичай дуже багато зворотного зв’язку від замовника, в той час як для того щоб натренувати самі AI моделі необхідно менше часу, в залежності звісно від вхідних даних», — розповідає CEO стартапу.

Як отримали такого клієнта

У Respeecher на зараз досить багато гучних імен у клієнтському портфоліо після шести років в індустрії: його роботу згадували в титрах на Disney+, Netflix, HBO, Showtime, Paramount, Audible та в сотні інших проектів, як згадує CEO. Також стартап працював і над великим ігровим проектом: ААА-грою God of War Ragnarok.

Чим робота із геймдевом різниться із роботою в кіно

За словами Сердюка, головна спільна риса роботи з голлівудськими та AAA-геймінг студіями у тому що вони вимагають найвищої якості звуку та голосів. А відрізняється ця робота першочергово обсягом: якщо для фільму може знадобитися відтворення кількох реплік, то для ігри може йтися про 60 годин аудіоконверсій.

Геймдев лишається для Respeecher одним із основних ринків. «Зараз вже важко провести чітку лінію між фільмом, серіалом, відеогрою – одне перетікає в інше. На медіаринку відеоігри та робота з кіностудіями залишаються нашими пріоритетами», — говорить CEO стартапу.

Також команда зараз працює над своїм продуктом для контент-креаторів Respeecher Marketplace та запускає новий продукт, що дозволяє змінювати голос та акцент у реальному часі, для ринку комунікацій.