Стартап дня: сервіс міської краудсорсингової експрес-доставки YARD Delivery

Читати на RU

Рубрика «Стартап дня» на AIN.UA — це трибуна для засновників проєктів, де можна познайомити потенційних клієнтів та інвесторів зі своїм продуктом. Редакція зберігає пряму мову спікера. Розповісти про свій стартап можна, заповнивши анкету за посиланням.

YARD Delivery – це служба експрес-доставки між поштоматами за краудсорсинговою моделлю.

Засновники та команда стартапу

У нашій команді шестеро осіб, всі грають важливу роль у розвитку компанії:

  • Олександр Корнійчук – засновник, має 10-річний досвід у B2B-продажах у сфері логістики та розвитку поштоматного бізнесу.
  • Олександр Кузміч – співзасновник компанії з 9-річним досвідом у маркетингу та бізнес-стратегіях.
  • Сергій Тарасюк – інженер і Full Stack розробник з досвідом в розробці вебдодатків.
  • Денис Ковальчук – графічний дизайнер зі спеціалізацією в бренд-дизайні, UI/UX та анімації.
  • Ігор Крищук – Data Analyst з 5-річним досвідом генерації трафіку та аналізу даних.
  • Інна Корецька – PR manager, відповідальна за рекламу та впізнаваність бренду.
Співзасновники YARD Delivery Олександр Корнійчук і Олександр Кузьміч. Фото тут і далі надані представниками стартапу.

Також ми залучили окрему готову команду розробників, яка працює над розробкою мобільного застосунку та адмінпанелі: Роман – PM, Юрій – архітектор та DevOps, Владислав – UI/UX дизайнер, Олена – QA, Василь – PHP-розробник, React Native-розробники Богдан та Роман, а також Web developer Олександр. Вони понад чотирьох років працюють разом, успішно запустили не один десяток проєктів, серед яких: сервіс для парковки, портал для автомобілістів, CRM-системи, система 3D-дизайну для проєктування меблів, e-commerce проєкти, освітній портал тощо.

Про що стартап

Коли ми проаналізували ринок експрес-доставки, для нас стало очевидним, що багато людей стикаються з високою вартістю та браком зручності у цій галузі. Проєкт ми розробляли, виходячи з ідеї розвʼязання цих проблем, зокрема, проблеми взаємодії між кур’єрами і клієнтами.

Зазвичай вона полягає в тому, що кур’єр приїжджає в найнезручніший для вас час, адже іноді досить проблематично узгодити зручну годину як для кур’єра, так і для клієнта. Проте ми знайшли рішення – це інтеграція нашої платформи з наявними мережами поштоматів.

Це дасть можливість користувачам обирати найближчий поштомат для отримання та доставки посилок, а також відправляти посилку з поштомата однієї мережі в поштомат будь-якої іншої. Наступним нашим кроком є використання краудсорсингових кур’єрів. Це досить вигідне рішення, адже кур’єри працюватимуть за вільним графіком, і навіть співпрацюючи з іншою службою доставки, вони паралельно можуть розвозити наші посилки, забезпечуючи собі додатковий заробіток.

Для отримувача це вигідно через нижчу ціну доставки, адже ми платимо кур’єрам не за години, а за виконану роботу. Таким чином ми розвʼязуємо питання вартості доставки та її доступності.

Також ми пропонуємо інтеграцію через відкрите API та плагіни для онлайн-магазинів, щоб забезпечити зручність для наших бізнес-клієнтів.

Яка модель монетизації

Ми використовуємо комісійну модель монетизації, де наш прибуток – це кошти, котрі користувач платить за доставку. Частину ми віддаємо власникам поштоматів, частину кур’єрам, а частину залишаємо в компанії.

Скільки часу пішло на MVP? Яких помилок припустилися?

Загалом на створення MVP пішло 8 місяців. Цей час витратили на створення концепції сервісу, вибір локації для тестування, інтеграцію з поштовими мережами та початок роботи над мобільним застосунком. Основна помилка, якої ми припустилися, – позиціювання виключно на C2C-ринок. Проте, після проведення низки досліджень та переговорів з представниками e-commerce галузі, ми зрозуміли, що сектор В2C має набагато більший потенціал та перспективи для нашого сервісу. Тому ми будемо надавати послуги експрес-доставки як для С2С, так і для В2С.

Як виникла ідея створити стартап?

Ідея створення YARD Delivery виникла у Олександра Корнійчука, який має багаторічний досвід у сфері логістики останньої милі.

Одна з основних мотивацій до створення стартапу – бажання представити новий підхід до доставки, який був би швидшим за поточні продукти, економічно вигідним та зручним для клієнтів. Ми визначили, що чинні служби експрес-доставки мають низку недоліків, зокрема проблему з узгодженням годин доставки між курʼєром та клієнтом, а підлаштовування свого графіку під іншу сторону не є привабливим.

Ще однією проблемою є висока вартість, оскільки сервіси експрес-доставки зазвичай підтримують власні команди кур’єрів, що приносить значні витрати компаніям. Для втілення своєї ідеї ми вирішили використовувати наявні мережі поштоматів та кур’єрів, які працюють на основі краудсорсингу. Використання поштоматів дозволить здійснювати доставку замовлень у будь-який час доби та уникати прямого контакту отримувача з кур’єром. Краудсорсингові кур’єри забезпечують швидку (до 2 годин) та бюджетну експрес-доставку в межах міста.

Хто ваші конкуренти, які в них досягнення?

Наших конкурентів на ринку експрес-доставки можна поділити на такі категорії:

  • Сервіси доставки їжі. Вони мають іншу бізнес-модель, створюють свій маркетплейс. Не обслуговують звичайних користувачів та магазини, на відміну від нас.
  • Поштові оператори. Основні гравці на ринку. Зазвичай терміни доставки складають від одного до чотирьох днів, послуга швидкої доставки або відсутня, або в рази дорожча за звичайну. Ми ж пропонуємо значно швидшу доставку за ціною, наближеною до вартості звичайної доставки.
  • Малі локальні служби експрес-доставки. Там працюють вело- та мотокур’єри. Такі сервіси часто не мають мобільного застосунку, а їхні сайти незручні. Водночас вони теж дорожчі за наш сервіс. Аналіз показав, що значна частина замовлень таких доставок відбувається лише у телефонному режимі. В сучасному світі, коли майже все робиться за допомогою смартфонів, такий підхід ми вважаємо неприпустимим.

Як ви оцінюєте ринок для вашого продукту?

За даними Європейської комісії, у 2022 році в Європі відправили близько 10 мільярдів посилок, з яких близько 6 мільярдів – в межах міста. Це означає, що близько 60% всіх посилок у Європі є міськими. З цих 6 мільярдів наш сервіс може покрити мінімум 1%, це 60 млн посилок на рік. 60 млн посилок – це приблизно $400 млн обороту на рік. Цих показників ми плануємо досягнути до кінця 2028 року.

Чому зараз:

  • Збільшується кількість населення в містах, як наслідок – все більше доставок відбувається в межах міста.
  • Зростає кількість онлайн-покупок.
  • Росте кількість поштоматів та поштоматних мереж. Зараз «бум» на поштомати, за наступні декілька років їхня кількість зросте в рази.
  • Краудсорсинг – люди навчились працювати за такою моделлю (Uber, Bolt, Glovo тощо).
  • Ринкова потреба – дешева експрес-доставка практично відсутня. Покритий лише сегмент їжі, а інші товари так не доставляються.

Скільки грошей/часу інвестовано?

Активна фаза роботи над проєктом триває понад 10 місяців, а взагалі ідея сформовна більше як рік тому. У нас уже був ангельський раунд інвестування. Фаундер та два ангельські інвестори разом інвестували $160 000 у проєкт. Зараз відкритий раунд інвестування pre-seed, під час якого ми плануємо зібрати $600 000.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук