Що читають, де «накрутки» та кого ненавидять українці в Telegram — дослідження

Сервіс Telemetrio опублікував велике дослідження української аудиторії в Telegram, проаналізувавши найпопулярніші тематики каналів та звички користувачів.

Дослідження було проведено методом анкетування та збору даних. Охоплення аудиторії — 5 млн користувачів.

Всього в Україні сервіс нарахував 33 000 активних Telegram-каналів станом на 2023 рік.

Про що читають?

Найбільше українські користувачі читають категорії «Новини & медіа» та «Політика», які налічують 118 млн та 30 млн підписників відповідно.

У десятці категорій: «Продажі» (9,8 млн), «Заборонений контент» (9,2 млн), «Кар’єра» (7,6 млн), «Музика» (5,3 млн), «Подорожі» (5 млн), «Вивчення мов» (4,4 млн) та «Блоги» (4,3 млн).

Кого найчастіше згадують?

Популярність персоналій проаналізували за кількістю згадок та їхнім характером (позитивні, негативні чи нейтральні).

Володимир Зеленський має найбільше згадок серед політиків, і найчастіше вони мають позитивний чи нейтральний характер. Здебільшого позитивно згадувалася Олена Зеленська і Дмитро Кулеба. Віталій Кличко – другий за кількістю згадок, але вони переважно негативного забарвлення. Найнегативніше відгукувалися про Миколу Тищенка, Юлію Тимошенко та Петра Порошенка.

Серед військових та громадських діячів найбільше згадок мають Буданов, Залужний (найбільше позитивних) і Сирський. Про Арестовича та Жданова також пишуть часто, проте здебільшого у негативному контексті.

На кого підписуються та від кого відписуються?

Найбільший приріст підписників в Україні за 2023 рік показав канал «Николаевский Ванёк». За цим же показником у десятку також увійшов офіційний канал «Повітряні Сили ЗСУ». Водночас ростуть і неофіційні так звані моніторингові канали. Загалом топ 10 виглядає так:

Інфографіка Telemetrio

Напротивагу цьому, лідером серед каналів, який втрачає підписників, є «Україна Online: Політика, новини». Серед каналів з найбільшою кількістю відписок також є один верифікований – Ukraine NOW.

Інфографіка Telemetrio

Цікавий факт

Telegram є важливим джерелом надходжень донатів. Загалом українці з 1 січня до 1 листопада 2023 року поширили через Telegram 38 500 «банок» (від monobank). Дрони лідирують за загальною зібраною сумою (майже 964 млн грн), проте найбільша кількість зборів, поширених у месенджері, була на автомобілі (9000 банок). Третє місце посідають загальні збори на потреби ЗСУ з 4600 посилань.

Користувачі

Більшість опитаних (85,4%) використовують Telegram для того, щоб слідкувати за актуальними новинами. Друга за популярністю мета використання – особисте спілкування з друзями та рідними. Половина опитаних (51,3%) називає платформу джерелом нової інформації та цікавих фактів.

Менше половини опитаних користувачів (42%) вважають Telegram повністю безпечним, а
58% мають сумніви щодо надійності месенджера.

Telegram-новинам довіряють найбільше опитаних користувачів (76,2%). Водночас опитані користувачі ретельно обирають канали, з яких отримують інформацію. Найбільше довіряють
каналам офіційних джерел та медіа (46%) та каналам, перевіреним часом (35%).

Реклама

Користувачі найімовірніше можуть натрапити на рекламу у вівторок та середу. У середньому в ці дні публікується приблизно по 11 000 публікацій. Починаючи з четверга спостерігається незначний спад, який досягає свого найнижчого рівня в понеділок наступного тижня. У цей день публікується близько 7500 рекламних постів.

Найбільше реклами в Telegram можна зустріти від бетінгових компаній «Космолот» та Favbet, їхні рекламні розміщення набрали 357 млн та 72 млн переглядів відповідно. Але не ставками єдиними – побачити рекламні розміщення в популярних каналах можна було й від таких компаній, як Rozetka, Concert.ua, «Сільпо», «Алло», ОLX, Work.ua та багато інших.

Найбільше накруток спостерігається у категоріях «Кар’єра», «Ставки & Казино» та «Новини & Медіа» – 7%, 6,1% та 5,5% відповідно. За рівнем накрутки в категорії «Новини & медіа» Україна посідає 4 місце у світі.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук