Як ветерану підготувати «цивільне» резюме – шаблон та інструкція

Як допомогти реалізувати себе ветеранам у цивільних професіях, які повернулись з фронту, — про це в ексклюзивній колонці для AIN.UA розповідає Катерина Маргітіч-Філіппова, співзасновниця проєкту «After Front: до професійного життя після фронту».

Це — четвертий матеріал з серії колонок для роботодавців, які найматимуть демобілізованих військовослужбовців, і самих ветеранів, що шукають цивільну роботу. 

Фото надане авторкою

Ви, ветеране, вже повернулися до мирного життя і, найімовірніше, перед вами зараз стоїть непроста задача — підготуватися до розмови з рекрутером і пройти робочу співбесіду. І основний інструмент для цього — резюме. На сьогодні це вирішальний аркуш, за яким рекрутери відбирають людей для подальших інтерв’ю.

Найголовніше, що треба пам’ятати: ваша цільова аудиторія у цьому процесі — це рекрутери, які передивляються сотні запитів на роботу кожного дня. Ваша ціль — зробити так, щоб саме ваше резюме було відібраним серед інших десятків схожих. У процесі його створення вам необхідно подумати про свого кінцевого читача: рекрутеру має бути інтуїтивно зрозуміло, де і яку інформацію про свій досвід ви розмістили.

Як це зробити? Треба написати таке резюме, аби лише одна сторінка документа максимально збігалась з вимогами вакансії і говорила за вас красномовніше, ніж будь-які слова.

Ілюстрація: Cadabra Studio, Марина Пархоменко

Головні принципи

  1. Лаконічність.
  2. Достовірність фактів.
  3. Простота формулювань.
  4. Відповідність сучасним вимогам.

Технічні вимоги

  1. Розмір: одна, максимум дві сторінки.
  2. Шрифт: єдиний (класика – Arial), жирним можна виділити тільки підзаголовок, без курсивів, підкреслень і капслоків. 
  3. Колір шрифта: єдиний для всього документу.
  4. Мова: українська та англійська (відгукуватись на вакансії необхідно тією мовою, якою написана вакансія).
  5. Формат документа: .pdf.
  6. Рівняння тексту: по лівому краю.
  7. Лексика та граматика: перевірена на коректність.

Структура резюме

  1. Пункт Summary на початку резюме. Це дуже важливий розділ із трьох-чотирьох загальних речень, тут мають бути загальна кількість років досвіду, головна експертиза, мета пошуку.
  2. Все важливе – зверху або з лівого боку: навички, портфоліо, рівень володіння мовами.
  3. Досвід роботи у зворотному хронологічному порядку (тобто зверху останнє місце роботи, знизу – перше).
  4. Все другорядне (навчання, хобі тощо) – знизу.

Практичні поради

  1. Перед відправкою резюме максимально уважно читайте опис вакансії, аби:
  • зрозуміти, що ваше резюме дійсно відповідає вакансії;
  • відредагувати його, якщо ви побачили, що у вимогах до позиції є щось таке, у чому ви маєте досвід, але цього немає в переліку навичок.

А ось тут дуже крутий документ від Harvard Extension School про те, як писати резюме та супровідні листи.

  1. Пишіть супровідні листи під кожну вакансію.

Прочитавши ваш текст, рекрутер має зрозуміти, що саме ви підходите за досвідом під цю вакансію й що ви неабияк зацікавлені в отриманні цієї посади. Тоді ви вигідно вирізнятиметесь з-поміж десятків інших кандидатів.

  1. Використовуйте послуги карʼєрних консультантів. Це фахово-обізнані люди, які допоможуть:
  • Скласти карʼєрну карту і визначити професію.
  • Пропрацювати ваш досвід, виділити сильні сторони.
  • Трансформувати все це в тези і викласти їх в резюме.
  • Зорієнтуватись на ринку праці і потренуватись у проходженні співбесіди.

Такі послуги надаються, як за гроші, так і на благодійних основах.

Ось, наприклад, у ГО ЦЗВЛ (Центр зайнятості вільних людей) є послуга безкоштовних консультації для ветеранів. 

  1. Можете використати безкоштовні ресурси, де вже є готові шаблони для створення резюме. Наприклад, Canva. Використовуйте прості, нейтральні за кольорами шаблони. Вони легше сприймаються рекрутером.

Важливі моменти

  1. Рівень англійської має бути чітко прописаний у розділі «Навички»: pre-intermediate, intermediate, upper-intermediate, fluent.
  2. В описі функціональності краще перелічити конкретні результати, а не тільки процеси.
  3. Професійні навички мають відповідати дійсності, перебільшення може вам згодом нашкодити.
  4. Геть не потрібна для резюме інформація: вік та дата народження, гендерна приналежність, наявність дружини, дітей, домашніх тварин.
  5. Фото також є необовʼязковим.

Як описати військовий досвід?

Ваш досвід на війні – це важливо. Ви там виконували певні функції, набули досвіду та опанували конкретні навички. Тож з погляду роботодавця ЗСУ – це така ж сама компанія для працевлаштування, як і всі інші. 

Подивімось, як ветерани вказують в своєму резюме військовий досвід:

  1. Veteran.hub все тут і тут розклав по полицях. Ви побачите повний опис військових професій «цивільною» мовою за ключовим функціоналом та компетенціями.
  2. Також ГО Центр зайнятості вільних людей (ГО ЦЗВЛ) в 2021 році розробив для ветеранів методичку  «Військовий імунітет у цивільній карʼєрі», за допомогою якого ви зможете самостійно трансформувати свої військові навички у цивільні.

Тож, ваша задача – описати, що ви на останньому місці роботи робили/навчились робити. Звичайно ж, це не має вести за собою розголошення державної таємниці (ми розуміємо, що є деякі посади та задачі, про які не можна ані писати, ані говорити).

Приклади

Вертикальна побудова резюме. Ілюстрація: Сadabra Studio, Микита Єршов
Горизонтальна побудова резюме. Ілюстрація: Сadabra Studio, Микита Єршов

Шаблон резюме, який можна брати в роботу.

Опис досвіду роботи

  • Погано: проводив/ла переговори з клієнтами. Добре: за 3 роки провів/ла 15 переговорів з клієнтами із США, 5 з них підписали контракти на суму від 100 000 доларів кожний.
  • Погано: маю досвід управління командою. Добре: успішно управляв/ла командою від 5 до 60 людей в різні періоди часу. Займався/лася навчанням новачків, які далі виросли в команді до рівня сеньйорів\менеджерів.

Опис військового досвіду:

Як пишуть: служив/ла у ЗСУ.

Як підсилити: проходив/ла службу в ЗСУ на позиції старшого сержанта роти, офіцерський склад.


Як пишуть: ведення документації.

Як підсилити:

  • розробляв/ла та вів/ла кадрову документацію (накази, призначення, відрядження та ін.) в бригаді;
  • розробляв/ла нормативні документи для ремонту устаткування: аналіз показників, складання кошторисів на проведення ремонтних робіт і т.д.

Як пишуть: розвідник.

Як підсилити: робота в розвідці, проведення розвідувальних дій.

  • організовував/ла спостереження за місцевістю;
  • проводив/ла аналіз місцевості та всіх необхідних об’єктів для подальшого створення плану;
  • приймав/ла участь в розробці плану операцій, визначав призначення учасників;
  • вів/ла операцію, давав коригування в разі зміни обставин (оперативне реагування).

Як пишуть: працював/ла з рацією.

Як краще підсилити: технік звʼязку.

  • відповідав/ла за налагодженням радіозвʼязку між підрозділами;
  • встановлював/ла і налаштовував/ла старлінки;
  • налаштовував/ла обладнання для звʼязку та компʼютерною мережею (тут можна вказати приклади техніки за можливості);
  • відповідав/ла за розпізнавання радіоданих, позивних, сигналів оповіщення і управління;
  • керував/-ла роботою групи з 4 людей у підтриманні зв’язку: подавав/-ла команди, розпорядження, сигнали, організовував/-ла та контролював/-ла роботу чергових;
  • організовував/-ла роботу з інженерного облаштування і маскування робочих місць радіотелефоністів.

Авторка: Катерина Маргітіч-Філіппова, співзасновниця проєкту «After Front: до професійного життя після фронту».

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук