Акції китайської компанії Xiaomi зросли на 16% ($7,6 млрд) після того, як вони запустили у продаж свій спортивний електромобіль Speed ​​Ultra 7. Тепер вона оцінюється у $55,2 млрд, що більше за американських виробників General Motors та Ford, пише Reuters.

За інформацією видання, електрокар викликав великий інтерес. Про це свідчить те, що потенційні покупці мають доволі довго чекати на бажаний седан: поставки SU7 Pro можуть потребувати 18-21 тиждень, тоді як найдорожча модель Мах – 27-30 тижнів. 

За перший день після запуску продажів стандартної моделі SU7, компанія отримала 88 898 попередніх замовлень – заявили у Xiaomi.

Вони вже випустили 5000 автомобілів SU7 і першим покупцям авто дістануть з додатковими аксесуарами. Засновник і генеральний директор Xiaomi Лей Джун заявив в Х, що поставки стандартної моделі почнуться 3 квітня у 28 китайських міст, і включатимуть церемонію на заводі в Пекіні.

Xiaomi офіційно не повідомляла, чи планує вона продавати автомобіль за кордоном. Але деякі українські автосалони вже почали приймати заявки на новенький електрокар від Xiaomi.

Чим цікава SU7

Свій перший електрокар компанія презентувала в кінці грудня 2023 року. І одразу ж оголосила про наміри стати однією з п’яти найкращих автовиробників у світі. Виконавчий директор Лей Джун рекламував SU7 з суперелектричним двигуном, здатним розганятися швидше, ніж автомобілі Tesla та Porsche. Саме з цими компаніями хоче конкурувати Xiaomi, говорив Джун.

Випуск SU7 відбувся в кінці березня. Стандартна модель SU7 EV коштує 215 900 юанів ($29 872,02), а Pro і Max – 245 900 юанів і 299 900 юанів відповідно. Ціна стандартного SU7 на 30 000 юанів дешевше за Tesla Model 3, говорив Лей Джун.

Також китайський техногігант заявляв, що очікує на втрати через SU7. А деякі аналітики прогнозують, що втрати будуть значними. Наприклад, аналітики Citi Research вважають, що «кожен може опинитися в програші» в сегменті від 200 000 до 300 000 юанів ($27 649,90 – $41 474,85).

«Автомобільний ринок є складним для новачків через запеклу цінову війну на електромобілі та сповільнення попиту. Але і Xiaomi має «глибші кишені», ніж більшість електромобільних стартапів, а її досвід роботи зі смартфонами дає їй перевагу у створенні «розумних» приладових панелей – функції, яку цінують китайські споживачі», – пишуть журналісти Reuters.

Що відомо

13 квітня 2023 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) внесло китайську компанію Xiaomi Corporation до переліку міжнародних спонсорів війни. Редакція AIN.UA звернулась до глобального пресофісу компанії із проханням пояснити, як це рішення вплине на присутність бренду в нашій країні або ж тих користувачів, які вже придбали пристрої Xiaomi. У компанії не погодилися з визначенням НАЗК.

Водночас 20 березня цього року Кабмін ухвалив рішення про закриття реєстру «Міжнародних спонсорів війни» після обговорення з дипломатами країн-партнерів, представниками РНБО, МЗС, Мін’юсту, Мінекономіки та НАЗК.