У 28 разів зросли заробітки лідерів галузі азартних ігор в Україні за даними Індексу Опендатабота. Так, у 2023 році топ-10 найуспішніших компаній грального бізнесу заробили 54,92 млрд грн, у 2022 році – 1,94 млрд грн.
Лідером стала компанія Спейсікс (бренд Cosmolot), а найбільший приріст заробітків – аж у 425 разів – має компанія Фавбет (бренд FAVBET).
Детальніше про топ-10
- Спейсікс (Cosmolot) – 27,95 млрд грн (зростання у 51 раз в порівнянні з 2022 роком)
- Фавбет (FAVBET) – 9,79 млрд грн (зростання у 425 разів)
- Укр Гейм Технолоджі (PIN-UP) – 3,62 млрд грн (зростання у 4 рази)
- Слотс Ю.Ей (SLOTOKING, 777) – 3,4 млрд грн (зростання у 103 рази)
- Вбет (VBET) – 3,1 млрд грн (зростання у 19 разів)
- Геймдев (SLOTS CITY) – 2,5 млрд грн (зростання у 35 разів)
- Фьорст Елемент (F1RST) – 2 млрд грн (зростання у 43 рази)
- Лімон (ChampionCasino) – 1,42 млрд грн (зростання у 357 разів)
- Нейтів АППС (Super Gra) – 604 млн грн (зростання у 55 разів)
- Українська національна лотерея (УНЛ) – 516 млн грн (зростання у 2,5 раза)
Якщо у 2022-му лише третина бізнесів з Індексу змогли отримати прибуток, то минулий рік був прибутковим для всіх компаній з топ-10.
З топу вибули:
- М.С.Л. (МСЛ)
- Волна 4444 (Зали гральних автоматів, 4444)
- Казино Фаворит
- Джокер ЮА (JOKER)
Контекст
Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики схвалив законопроєкт №9256д про ліквідацію Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ).
Законопроєкт передбачає обмеження реклами азартних ігор, обмеження відвідування та участі в азартних іграх вразливих категорій населення на період воєнного стану та встановлення додаткових критеріїв для анулювання ліцензій.
Що цьому передувало
Наприкінці березня військовослужбовець 59-ї бригади ЗСУ Павло Петриченко зареєстрував петицію з проханням до президента звернути увагу на шкоду, яку онлайн-казино та лудоманія завдають українській армії та суспільству. Того ж дня петиція набрала понад 26 000 голосів.
Президент Володимир Зеленський відреагував на петицію, доручивши головам СБУ, Держспецзв’язку та Мінцифри, а також секретарю РНБО зібрати аналітику щодо роботи онлайн-казино і запропонувати своє рішення.
Реклама онлайн-казино та букмекерських контор стала дуже поширеною в Україні, з’являючись на транспорті, вулицях, новинних сайтах, у соцмережах, на радіо та телебаченні. Як писала Економічна правда, всупереч обмеженням щодо змісту та місць розміщення реклами азартних ігор, вони часто ігноруються.
Голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев зазначав, що така ситуація пов’язана з бездіяльністю КРАІЛ. Він зазначив, що регулятор не розробив правил відповідальної гри окремо як для організаторів, так і для гравців, а навпаки організував «вибірковий контроль у найкращих корупційних традиціях».
Також Гетманцев звернув увагу на безлад у галузі реклами азартних ігор, відсутність аналітики ризиків у період війни та ініціативи щодо розв’язання проблем, а також затримка, що триває з серпня 2022 року, із запуском системи онлайн-моніторингу.