Станом на ранок 29 квітня пункт пропуску «Рава-Руська – Хребенне» на українсько-польському кордоні розблокували, повідомила Державна митна служба України. Цей пункт пропуску був останнім із тих, де тривав протест польських фермерів.

  • Таким чином, усі пункти пропуску на українсько-польському кордоні функціонують на повну потужність.
  • За інформацією суміжної сторони, польські фермери, які блокували пункт пропуску в знак протесту проти зниження експортних мит на українську пшеницю, покинули місця страйку.
  • Пропуск транспортних засобів в обох напрямках здійснюється у звичайному режимі.

Однак у Державній прикордонній службі України зазначили, що на в’їзд у Польщу не пропускатимуть транспортні засоби, які перевозять зернові культури. Вантаж із зерном може прямувати територією Польщі лише в режимі транзиту.

Міністр аграрної політики і продовольства Микола Сольський повідомив, що переговори між міністерствами та асоціаціями продовжаться. Сторони домовилися щомісяця обмінюватися цифрами щодо транзиту сільгосппродукції, щоб контролювати ситуацію.

Наступну зустріч аграрних міністрів України та Польщі заплановано на 7 травня. На ній обговорюватимуть умови співпраці агросекторів двох країн влітку.

Що цьому передувало?

Польські фермери та далекобійники з кінця осені минулого року блокували пункти пропуску на кордоні з Україною, вимагаючи заборони імпорту сільськогосподарської продукції з України. Вони розчаровані пасивністю польської влади, яка, на їхню думку, не робить нічого, щоб захистити їхні інтереси.

Варшава та Київ вели переговори на різних рівнях, щоб знайти рішення, а Україна закликала Європейський Союз втрутитися.

У середині січна польські перевізники досягли згоди з урядом і припинили протест. Однак чергова хвиля протестів польських фермерів розпочалася 9 лютого. Польські мітингарі виступали проти планів Єврокомісії продовжити економічний безвіз з Україною ще на рік, а також проти «зеленого курсу» ЄС.

Блокаду українських кордонів активно підтримувала і просувала польська ультраправа політична сила «Конфедерація свободи і незалежності» з радикально антиукраїнською риторикою та зв’язками з росією. Активним учасником блокади був Рафал Меклер, власник транспортної фірми і голова люблінського осередку «Конфедерації».

З листопада через страйк держбюджет України втратив 9,3 млрд грн, повідомив голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

Окрім того, під час блокади загинули два українських водії.