Дарʼя Терещенко з 18 років працює в індустрії краси й має успішний б’юті-салон у Польщі. Напередодні повномасштабної війни вона повернулася в Україну, щоб спробувати свої сили тут. Тож у липні 2023 року підприємиця відкрила MeNow — простір краси, який не тільки надає б’юті-послуги, а й веде просвітницьку діяльність і формує жіночу спільноту.

За перші пів року роботи Дар’ї вдалося сформувати клієнтську базу з 3500 людей, вийти на понад 750 000 грн і провести низку освітніх подій, які повсякчас збирають солдаути.

У партнерському матеріалі з Visa та ПриватБанком Дарʼя Терещенко розповіла, як незвичний брендинг та айдентика допомогли MeNow залучити перших клієнтів, навіщо б’юті-бізнесу формувати навколо себе спільноту та як інноваційні інструменти дозволяють надавати більш якісні послуги.


Матеріал підготовлено за підтримки
Visa та ПриватБанк
Що це означає?


Вклала $8000 у розробку концепції

Я навчалася за кордоном і ще тоді почала працювати як майстриня манікюру. Згодом накопичила кошти й відкрила свій салон у Польщі, також робила навчальні курси для майстрів. За деякий час мені захотілося прийняти новий виклик — заснувати бізнес в Україні. Тільки-но я повернулася, як розпочалося повномасштабне вторгнення.

На тлі воєнних дій в українських брендів ніби відкрилося нове дихання: люди гуртувалися навколо них, підтримували локальних виробників, надихалися їхньою стійкістю та досягненнями. Я відчула, що теж хочу створити такий сильний бренд.

Позаяк мала досвід у б’юті-індустрії, розглядала саме цю нішу. Почала досліджувати ринок і зрозуміла, що салонів краси в Києві багато, проте всі вони здебільшого ставили акцент на змінах зовнішності клієнта. Натомість бракувало місць, де б наголошували, що краса може бути різною й головне — приймати себе сьогоднішню, не очікуючи завтрашніх змін. Тож я вирішила створити простір, де дівчата будуть отримувати натхнення, підтримку та мотивацію покращувати якість свого життя.

У січні 2023 року я зайнялася розробкою концепції та брендингу. Для цього звернулася до креативної агенції, яка допомогла визначити потреби клієнтів і впорядкувати місію та візію бренду. Тож ми визначили «три кити», на яких триматиметься MeNow: якісні б’юті-послуги, освітні події в напрямі «Велнес» і спільнота прогресивних жінок, які рухаються шляхом самопізнання. Ми культивуємо внутрішнє відчуття любові до себе.

Послуги агенції коштували майже $8000. Вважаю, що це одна з найвигідніших інвестицій, адже бізнесу потрібно відрізнятися від інших, щоб привернути увагу клієнтів. Саме завдяки виразній айдентиці та закладеним сенсам ми залучили перших відвідувачів.

Загалом запуск бізнесу обійшовся у $85 000. Я починала з особистих коштів і розраховувала вкластися у $50 000, але не вдалося. Ми знайшли приміщення з голими стінами, тож ремонт вимагав більшої суми. Тоді я взяла позику в родини, але і цього виявилося замало. Зрештою за тиждень до відкриття простору терміново продала машину, щоб розраховуватися з підрядниками та покрити всі додаткові видатки.

Оборот виріс у 3,5 раза завдяки освітнім подіям

MeNow відкрився в липні 2023 року. Перші два місяці виявилися дуже складними: фінансової подушки безпеки не було, а бізнес-показники не відповідали моїм очікуванням. Обороти складали лише близько 200 000 грн щомісяця.

Справи покращилися у жовтні, коли ми вперше обрали тему місяця, знайшли партнера та провели освітній захід. Такого не робив жоден інший салон краси в Києві, це був тотально новий досвід. Наша лекція зробила солдаут. Після цього ми продовжили проводити їх на регулярній основі.

Після кожної події ми отримуємо потужний піар у соцмережах, зокрема відмітки як від спікерів, так і від відвідувачів. Це сприяє збільшенню попиту на б’юті-послуги. І вже в грудні ми вийшли на оборот 770 000 грн — нарешті виконали свій фінансовий план. Водночас завантаженість у майстрів сягнула 70%.

У січні 2024 року провели маркет українських брендів із десятком партнерів. Захід відвідало понад 150 людей. Після цього клієнти ще кілька тижнів його згадували та ділилися враженнями, як масштабно все пройшло.

Зараз у нашій клієнтській базі близько 3500 людей — здебільшого це жінки, які працюють в ІТ і креативній індустрії. Збільшилася й команда проєкту: ми починали з 10-12 співробітників, а зараз нас 18.

Українці вимогливі до якості послуг

Ще на початку роботи я прописала стандарти та внутрішні правила для команди. Гарний сервіс — основа будь-якого бізнесу, й українці дуже вимогливі до якості послуг. Наприклад, у Польщі до нас постійно стояли черги, завантаженість була розписана на три тижні наперед. Просто завдяки тому, що ми надавали сервіс на рівні, до якого я звикла в Україні. У Києві ж за клієнтів доводиться боротися.

Робота не минає без дрібних помилок через людський фактор. Буває різне: забули створити запис, не позначили партнера в сторіз, затримуємося з одним відвідувачем і змушуємо чекати іншого. Такі ситуації не вибивають мене з колії. Я вважаю, що помилятися — це нормально. Хвилююся лише за те, щоб ми як бренд реагували на це максимально клієнтоорієнтовано й екологічно.

Наприклад, у нас є протокол дій на випадок, якщо людина чекає зайвих 15-20 хвилин. Насамперед адміністратор запитує у майстра, скільки часу йому потрібно, щоб відпустити попереднього клієнта. Важливо, щоб майстер не применшував й сказав правду: люди не люблять, коли їм брешуть про «5 хвилин», хоча насправді чекати пів години. 

Після цього ми просимо вибачення в клієнта, який чекає, та даруємо йому невеликий подарунок: набір пробників для догляду за волоссям, свічка, шкребки для масажу тощо. Потім повідомляємо реалістичний час очікування та пропонуємо знижку 10-15%. Клієнт вирішує, почекати чи перенести візит на інший день й скористатися знижкою пізніше.

За 9 місяців роботи в нас не було незадоволених клієнтів — всі питання вирішуємо полюбовно. Частка відгуків із зауваженнями не перевищує 10%, це в межах норми для б’юті-індустрії. Щотижня ми з командою їх аналізуємо та визначаємо точки зростання.

Моя мета — формувати тренди 

Періодично я відчуваю емоційне вигорання. Як правило, це стається, коли втрачаю мету, яка б мене надихала. Наприклад, ставлю занадто прості та маленькі бізнес-цілі, які не мотивують. Або ж ціль не відповідає моїм цінностям. Саме так було у грудні 2023 року, коли ми досягли бажаних фінансових показників, але не провели жодного заходу. Я зрозуміла, що насправді мене цікавить не стільки фінансове зростання, скільки рух у напрямі масштабних подій — робити те, що досі ніхто не робив, формувати тренди.

До речі, один із закладених у MeNow сенсів — дослухатися до себе та своїх цінностей, чітко розуміти, що робить тебе щасливою, а що знесилює. Я також вчуся цього разом із нашими клієнтами.

Кожне чергове вигорання — це історія про самосаботаж. Є два шляхи. Перший: впасти у розпач, піддатися синдрому самозванця, подумати, що не заслуговуєш на свої досягнення й тебе переоцінюють. Але якщо вчасно підловити себе, можна піти іншим шляхом: взяти паузу на кілька днів, перемкнутися, відновити внутрішній ресурс.

Чимало підприємців, і зокрема я, потрапляють у пастку операційних процесів, коли ти постійно бігаєш по колу та не маєш змоги видихнути. Але це треба робити. Саме тоді з’являється нагода переосмислити свої цілі та повернутися до роботи з новою метою, яка буде драйвити працювати.

Якісні диджитал-інструменти — першочергова потреба бізнесу

За моїми спостереженнями, менш як 50% салонів краси використовують CRM-систему, натомість ведуть облік в електронних таблицях чи навіть у зошиті. Але я переконана, що якісні диджитал-інструменти — це першочергова потреба бізнесу. 

Нам CRM-система допомагає вести звітність і працювати з клієнтською базою. Наприклад, ми фіксуємо там дані про кожного відвідувача MeNow: що він любить, якими послугами цікавиться тощо. Саме у CRM я залишаю майстрам примітку, якщо до нас приходить інфлюенсер. Так ця інформація точно ніде не загубиться.

Також нещодавно почали тестувати ChatGPT. Штучний інтелект допомагає писати тексти, як-от листи брендам-партнерам. Для генерації контенту ми поки що його не використовували, але плануємо спробувати.

Кілька тижнів тому нас запросили протестувати новий спосіб оплати за допомогою застосунку ПриватБанку «Термінал» з технологією Tap to Phone від Visa. Це дозволяє користуватися смартфоном як платіжним терміналом. Ми спробували і нам сподобалося: з’явилася можливість розраховувати клієнтів без встановлення додаткового обладнання на ресепшені. Крім цього, економимо завдяки меншій комісії за еквайринг (1% проти 1,3%, які ми сплачували раніше).

А найголовніше — клієнти реагують схвально на «Термінал»: ми постаємо в їхніх очах як прогресивний бізнес, відкритий до інновацій. Більшість українців уже звикла так розраховуватися в кав’ярнях, а от у салонах краси я такої технології ще не бачила. Ми раді бути першопрохідцями й створювати вау-ефект для нашої аудиторії. Розглядаємо це як ще один спосіб виділитися поміж конкурентів і надавати клієнтам швидкий і зручний сервіс.

З клієнтами та партнерами ми комунікуємо в Instagram, нещодавно з’явився TikTok. Сайту в нас немає, адже для контактної інформації достатньо соцмереж, а онлайн-продажами ми не займаємося. Радше, є сенс створити мобільний застосунок, щоб клієнти могли записуватися до майстрів. Але це довгострокові плани й буде виправдано, коли MeNow матиме кілька локацій.

Поради підприємцям, які тільки починають свій шлях

  • Робіть маленькі кроки щодня. Буває, що в певні дні зовсім немає настрою працювати. Але важливо не піддаватися розпачу й за будь-яких обставин робити хоча б щось. Ставте собі плани на день і рухайтеся пункт за пунктом. Якщо є наснага, займіться чимось творчим, а як ні — закривайте рутинні задачі. Тоді за кілька місяців ви зможете озирнутися назад і побачити, що насправді досягли значних результатів.
  • Закладайте на 30-40% більший бюджет, ніж розрахували. Як показує мій приклад, а також історії моїх знайомих підприємців, під час запуску офлайн-бізнесу завжди виникають непередбачувані витрати: на ремонт, обладнання тощо. Тому краще мати запасні кошти, щоб не довелося шукати їх терміново, коли підрядник виставить рахунок. Маючи фінансову подушку безпеки, ви точно почуватиметеся впевненіше.
  • Додайте у стартові інвестиції витрати на маркетинг. Розрахуйте видатки на рекламу принаймні на 6 місяців наперед, щоб протягом цього часу не доводилося брати ці суми з обігових коштів. Так вам буде легше розвивати бізнес і бути впевненим, що грошей на просування вистачає.

ТЕКСТ Валентина Шимкович

ЛІТЕРАТУРНА РЕДАКТОРКА Вікторія Оліщук