Стартап Perplexity AI, що спеціалізується на пошукових рішеннях із використанням штучного інтелекту, перебуває на фінальному етапі залучення $500 млн інвестицій за оцінки компанії у $9 млрд. Про це повідомляє The Wall Street Journal із посиланням на власне джерело.

Компанія, що конкурує з такими гігантами, як Google та OpenAI, ще в червні оцінювалась у $3 млрд. Наразі лідером нового раунду інвестицій є венчурна фірма Institutional Venture Partners із Каліфорнії.

Perplexity розпочав рік з оцінкою приблизно у $500 млн, залучивши $73,6 млн у рамках серії B. Відтоді компанія продовжує приваблювати інвесторів на хвилі буму генеративного ШІ. За цей рік стартап уже провів чотири раунди фінансування. 

Попри успіхи, Perplexity AI зіткнулася з низкою звинувачень у плагіаті. У жовтні The New York Times надіслала компанії «лист-попередження» з вимогою припинити використання її контенту без дозволу. У червні Forbes виявив в інструменті Perplexity AI Pages плагіат власних платних статей без належного цитування, окрім маленького логотипа «F» внизу сторінки. Wired також знайшов докази плагіату статей з їхнього сайту.

Perplexity AI відкидає звинувачення й запровадила модель розподілу доходів для видавців: частина прибутку від реклами, згенерованої завдяки цитуванню статей, розподіляється між видавцями. Такі медіакомпанії, як Fortune, Time, Der Spiegel та інші, вже приєднались до цієї програми.

За даними стартапу, застосунок Perplexity завантажили понад 2 млн разів і щомісяця він обробляє понад 230 млн запитів.


Минулого тижня OpenAI додала до ChatGPT функцію пошуку, що дозволяє краще конкурувати з Perplexity і такими пошуковими системами, як Google і Bing від Microsoft.

Нова функція OpenAI надає інформацію в реальному часі про спортивні події, біржові котирування, новини, погоду та інші дані, співпрацюючи з новинними й інформаційними платформами.