Британський люксовий автовиробник Jaguar після нашумілого ребрендингу представив новий повністю електричний автомобіль Type 00. Він викликав доволі неоднозначну реакцію, здебільшого негативну. Проте є і шанувальники нової стратегії бренду.

Про новий дизайн, ціну, реакцію суспільства та причини ребрендингу розповідаємо зі статей The Guardian, WIRED і ВВС.

Що собою представляє Type 00

Новий концепт-кар Type 00 (вимовляється як type zero zero) презентували на Miami Art Week. Перша «0» означає відсутність викидів з вихлопної труби, оскільки всі майбутні Jaguar будуть повністю електричними. А друга — повне перезавантаження бренду.

Модель представили у двох кольорах — рожевому «Маямі» та синьому «Лондоні», що відходить від традиційного гоночного зеленого кольору Jaguar.

Фото з Instagram Jaguar

На фотографіях можна побачити лобове скло, довгий передній капот і відеоекран заднього виду замість заднього вікна. Дзеркала заднього виду також замінені камерами, а з передньої панелі висуваються циферблати та розважальні екрани.

Фото з Instagram Jaguar

На передній частині автомобіля розмістили новий логотип — назва бренду написана шрифтом без зарубок. Версію з ягуаром під час стрибка можна побачити лише на бічних камерах, а значок із ягуаром, що гарчить — взагалі відсутній (він є на попередніх моделях бренду).

Новий автомобіль вироблятимуть у Соліхаллі у Великій Британії. Jaguar заявляє, що він повинен мати запас ходу до 478 миль (~ 769 км), а швидка зарядка додасть 200 миль (~321 км) заряду за 15 хвилин.

Фото з Х Jaguar

Важливо зазначити, що сам Type 00 не надійде в продаж, він є «концепцією бачення дизайну», покликаною втілити зовнішній вигляд трьох серійних моделей, які з’являться згодом.

Першим новим електричним Jaguar, який можна буде придбати, стане чотиридверний Grand Tourer, дуже схожий за стилем і розмірами на Type 00. Його планують представити наприкінці 2025 року, а продажі очікуються у 2026 році.

Також журналісти пишуть, що коштуватимуть нові електрокари щонайменше 100 000 фунтів стерлінгів ($127 000). Поточна середня ціна Jaguar становить близько 55 000 фунтів стерлінгів.

Неоднозначна реакція

Type 00 представили, щоб задати тон перезапуску, який символізує зміну стратегії. Ще до презентації компанія видалила зі свого Instagram усі дописи та виклала короткий тизер, публічно заявивши про ребрендинг. У ньому тоді ще не показали нове авто, але вже презентували прагнення до оригінальності та інновацій.

Під час Miami Art Week Джеррі Макговерн, відповідальний за дизайн у материнській компанії Jaguar, заявив: «Комусь це сподобається зараз, комусь — пізніше, а комусь — ніколи. Ось що робить безстрашна креативність».

Реакція як на ребрендинг, так і на новий електрокар була доволі полярна: люди або гейтили (здебільшого), або захоплювались. Але мало хто залишився байдужим.

  • Редактор автомобільного журналу Auto Express Пол Баркер сказав, що Type 00 є «вражаючим зразком дизайну, який виправдовує перехід Jaguar до повністю електричного майбутнього». Він пише, що електрокар має сміливий дизайн та водночас стриманий інтер’єр, що «випромінює мінімалістичну розкіш».
  • Оглядач газети Daily Telegraph, яку читають багато чоловіків старші за 55 років (раніше цільова аудиторія бренду), не розділив такого захвату. Він пише, що прагне «глибокого синього або серйозного чорного кольору, з великою кількістю горіха і дубленої шкіри», а не «барбі-мобіля».

Навіщо Jaguar це робить

Останніми роками продажі Jaguar стрімко падали, компанія була найслабшою ланкою в групі JLR. У 2018 році Jaguar продав 180 000 автомобілів, але минулого року продажі впали до 67 000.

Автовиробник вирішив переосмислити себе. Керівний директор Jaguar Роудон Гловерс сказав, що компанія хоче бути «вірною ДНК бренду, але орієнтованою на майбутнє, актуальною і такою, що дійсно виділяється».

The Guardian пише, що для презентації обрали саме Маямі, як «символ свого відходу від преміум-ринку, на якому її автомобілі намагалися конкурувати з німецькими BMW та Mercedes-Benz, до більш міжнародної, грошовитої еліти». А обраний діджей-сет британського виконавця Skepta вказував на надії Jaguar на молоду міську аудиторію.