Google оголосив про закриття сервісу хмарного геймінгу Stadia. Сервери ще продовжать роботу до 18 січня 2023 року, після чого будуть повністю відключені. При цьому в Google забули попередити про своє рішення розробників ігор для Stadia, які продовжували створювати тайтли для вже практично недійсної платформи.

Google поверне гравцям гроші за всі покупки

«Кілька років тому ми також запустили споживчий ігровий сервіс Stadia. І хоча підхід Stadia до потокової трансляції ігор для споживачів був побудований на потужній технологічній основі, він не отримав такої популярності серед користувачів, як ми очікували, тому ми прийняли важке рішення розпочати згортання нашого потокового сервісу Stadia», — сказав віце-президент і генеральний директор Stadia Філ Гаррісон.

Google поверне кошти за все обладнання Stadia, придбане через Google Store, а також за всі ігри та додатковий контент, придбані в магазині Stadia. При цьому повертати сам пристрій не потрібно, хоча навряд йому знайдеться застосування без роботи самого сервісу. Google очікує, що відшкодування буде завершено в середині січня 2023.

Хоча сам проект закрито, Харрісон зазначив, що Google бачить можливості застосувати технологію Stadia в інших сервісах Google, наприклад YouTube, Google Play та AR, і компанія також планує «зробити її доступною для галузевих партнерів».

Про закриття забули попередити розробників

Хоча сам сервіс буде працювати до 18 січня 2023 року, Google вже закрив магазин Stadia, тож користувачі не можуть купувати ігри чи здійснювати внутрішньоігрові транзакції. Така політика виглядає особливо дивною на фоні того, що розробників про закриття сервісу компанія не попередила.

Наприклад розробник Том Віан розповів в Twitter, що його гра мала вийти всього через два дні, а про закриття сервісу він дізнався зі статті The Verge. Через закритий магазин гравці Stadia вже ніколи не зможуть її побачити.

«Tangle Tower мав бути запущений на Stadia через 2 дні, і я вперше почув про її закриття в цій статті. Випили пива та пограли в Splatoon, це трохи полегшило біль, але це все одно дуже засмучує. Просто хочу сказати, що сама команда Stadia була чудовою за останні кілька місяців, люди справді найбільше підтримували! До якої б команди Google вони не перейшли, їм пощастить», — написав Том Віан.

Такі повідомлення не поодинокі — інші розробники повідомляють про тайтли, що мали вийти на початку листопада, але теж автоматично скасовуються.

Чому Stadia виявилась провальною?

Чутки про можливе закриття Stadia з’явилися ще кілька місяців тому, проте в Google заперечували такі плани. Сервіс запустився 19 листопада 2019 року і тоді Google планувала створювати власні ігри для сервісу, інтегрувати його в YouTube, та перетворити Stadia на альтернативну консоль. Проте з часом від амбітних планів довелось по черзі відмовлятися.

Скоріш за все причина провалу Stadia криється в способі монетизації сервісу. Конкуренти, як GeForce NOW просять платити лише підписку і дозволяють грати у вже куплені на сторонніх платформах (наприклад Steam) ігри та дозволяють запускати їх з будь-якого пристрою.

А в Stadia, хоч і було декілька безкоштовних ігор та Pro-підписка, яка відкривала доступ до набору ігор, більшість тайтлів потрібно було купувати окремо. Для багатьох гравців це означало купити гру буквально по другому колу.