Після останнього масового обстрілу російських міст українські користувачі помітили перебої у мобільному, або ж і кабельному зв’язку. Ці перебої в основному пов’язані із аварійними та плановими відключеннями енергії, що відбуваються після обстрілів для ремонту мережі. Адже обладнання базових станцій не може працювати, якщо немає енергії.
AIN.UA спитав в українських мобільних операторів, що може абонент зробити для покращення зв’язку в себе та для того, щоб не перевантажувати мережу.
Чому при відключеннях мобільний зв’язок може працювати погано
Як пояснюють в компанії «Київстар», на випадок аварійних нетривалих відключень базові станції мають акумулятори, це дозволяє їм працювати кілька годин без «підзарядки». Однак, якщо навантаження на мережу велике, і цей період може бути коротшим.
Базові станції мобільних мереж можуть працювати на дизель-генераторах, і у наземних спорудах компанія їх використовує. Але в містах значна частина такого обладнання стоїть на дахах промислових будівель, освітлювальних опорах, мостових переходах, тощо. Таке обладнання, як пояснюють в «Київстарі», технічно неможливо підключати до дизель-генераторів.
Через це у випадках тривалих відключень енергії (наприклад, як було в Києві 31 жовтня) зв’язок може працювати нестабільно, особливо у густозаселених районах.
Що робити, якщо зв’язок слабкий або пропадає
Перша порада, яку українська влада та медіа уже давно озвучують: відключити автовибір мережі у смартфоні — це дасть змогу користуватися національним роумінгом (тобто, користуватися зв’язком зі своєї SIM-карти у мережі іншого оператора).
Щоб відключити автовибір мережі, на Android треба піти у: «Налаштування» – «Мобільна мережа» (чи «Підключення») – «Оператор». На iOS: «Параметри» – «Стільникові дані» – «Вибір мережі», і там вже вибрати мережу із доступних. А після того, як зв’язок відновиться, повернутися до мережі свого оператора.
У «Київстарі» також радять за такої ситуації користуватися послугами, що потребують менше ресурсів і є менш енергозатратними: SMS-повідомлення, месенджери. У компанії озвучили ще кілька порад, які можуть допомогти у такій ситуації:
- Є сенс заздалегідь скачати полегшені версії застосунків (Facebook Lite, Messenger Lite, Google Go, Google Maps Go), які здатні працювати навіть за мінімального сигналу мобільної мережі.
- Також можна увімкнути функцію офлайн-роботи в Google Maps та завантажити потрібні карти за наявності мережі.
- У месенджерах можна відключити автоматичне завантаження мультимедійних повідомлень і відтворення потокового відео, це дозволить зменшити навантаження на базові станції і подовжить роботу батареї смартфону.
Спеціалісти «Vodafone Україна» також радять:
- Обмежити перегляд відео у YouTube та на інших ресурсах з відео/фільмами. Можна подбати про своє дозвілля заздалегідь і наперед завантажити відео/фільми, які плануєте переглянути під час відключення електроенергії. Наприклад, на Netflix є опція завантаження фільмів та серіалів, щоб потім мати змогу дивитися їх, не витрачаючи трафік.
- За відсутності мережі свого оператора обрати мережу іншого оператора вручну (як це зробити, ми писали трохи вище).
- Намагатися не використовувати мобільний телефон як модем, а для зв’язку з друзями та сім’єю використовувати голосовий та SMS-зв’язок.
- На відеоколах за можливості вимикати відео та трансляцію екрану.
Мобільні оператори також наголошують, що підсилювачі сигналу — не завжди гарна ідея в такому випадку. У «Київстарі» говорять про те, що дешеві підсилювачі можуть погіршити ситуацію, оскільки можуть створювати радіозавади. А після відновлення мережі їх варто відключати, адже вони можуть призвести до деградації якості зв’язку.
У «Vodafone Україна» також не радять підсилювачі на випадок відключення світла:
«Рекомендувати підсилювачі або якісь інші пристрої для збільшення сигналу точно не варто, бо це саме провокує підвищення трафіку, тобто підвищення споживання базовою станцією електроенергії. Відповідно, тим швидше буде розряджатись акумуляторна батарея, яка живить базову станцію під час відключення електроенергії, і тим швидше цей користувач опиниться без зв’язку взагалі».
З іншого боку, підсилювачі сигналу та антени користуються зараз попитом серед тих, хто налаштовує собі робоче місце з урахуванням проблем з електрикою. Раніше AIN.UA писав про певні сетапи із такими підсилювачами та антенами, які пробують налаштовувати в себе вдома IT-спеціалісти.