В січні 2023 року Tesla оприлюднила дані про різке зниження цін на модельний ряд автомобілів, яке місцями досягає 30%, якщо врахувати податкові кредити на електромобілі. Тому зʼявилося запитання — чи Tesla залишитися лідером на створеному нею ж сучасному ринку електромобілів? Видання The Verge проаналізувало що для ринку та компанії Ілона Маска означає зниження попиту на електромобілі. Редакція AIN.UA переклала матеріал.
Зниження цін Tesla відображає значну зміну на ринку електромобілів. У 2023 році прогнозують хвилю нових моделей електромобілів. Однак їх виробництво буде обмеженим для більшості виробників.
Потенційні клієнти Tesla, ймовірно, будуть дуже раді таким новинам:
- модель 3 Performance, наприклад, подешевшала з майже $63 000 до $54 000 без урахування податкових кредитів.
- Модель Y Performance знизилася з $70 000 до приблизно $57 000 також без урахування податкових пільг.
«Зміни, на які варто звернути увагу, стосуються особливо моделі Y, у деяких конфігураціях рекомендована роздрібна ціна впала на цілих $13 000, що справді приголомшлива знижка», — сказав Роббі ДеГрафф, аналітик дослідницької фірми AutoPacific.
Зниження цін на машини Tesla також зробило їх деякі пропозиції більш вигідними у порівнянні із дешевшими конкурентами. Для прикладу, в Китаї Tesla знизила свої ціни на цілих 13%, це вже втретє за кілька місяців. Таким чином компанія бореться за ринок з місцевими виробниками електромобілів, як BYD.
У США цей крок також був пов’язаний зі змінами податкового кредиту на електромобілі відповідно до Закону про зниження інфляції. Це законодавство стимулює податкові пільги для електромобілів, зібраних у Північній Америці, а також акумуляторів, зібраних в США.
Крім того, зниження цін, які спрямовані на захист частки ринку Tesla, можуть означати про перехід компанії від статусу «ринкової аномалії» до класичної автомобільної компанії. Це один зі способів залишатися попереду конкурентів. Протягом тривалого часу в США Tesla була фактично єдиним виробником електромобілів, який створював дорогі, переобладнані автівки з малим запасом ходу, створені за місцевими правилами. Тепер Tesla стає конкурентоспроможною в багатьох сферах, включаючи ціну, дизайн і продуктивність.
У 2023 році це ставатиме дедалі складнішим. Цього року кожен великий автовиробник і кілька стартапів запустять нову хвилю електромобілів, майже всі з яких мають більший запас ходу, розширені функції та безпрецедентний рівень інтеграції програмного забезпечення.
Хоча лінійка автомобілів Tesla більш ніж конкурентоспроможна в цих сферах, вона старіє; цього року моделі S виповнилося 10 років, а найпопулярнішій моделі 3 – шість років. І Tesla має небагато відомих нових продуктів у розробці, окрім тільки Cybertruck і Roadster, які відкладалися вже кілька разів.
Водночас знижки часто є ознакою менш преміальних, більш бюджетних брендів. Зокрема, Nissan роками боровся з наслідками цієї стратегії. Крім того, багато клієнтів Tesla, включаючи тих, хто заплатив дорожче за ті ж автомобілі у грудні, здається, незадоволені зниженням цін. Побоюючись впливу на вартість перепродажу їхніх автомобілів, багато хто поскаржився і попросив знижку на інші послуги.
Тим часом власники Tesla в Китаї вийшли на вулиці на знак протесту проти зниження цін минулих вихідних і цього тижня. Вони також вважають, що рішення негативно вплинуло на вартість їх перепродажу.