«Я працював в Amazon, пройшов не один акселератор, і цей — один із найбільш ефективних», — Роміт Чоудгурі зі Softbrik про участь у програмі Challenger AI.
У листопаді 2022 року стартувала міжнародна програма акселератора Challenger для Digital & AI/ML-стартапів, яку команда попри усі складнощі та ризики запустила в умовах повномасштабної війни. 23 березня, в Unit.City, відбувся фінальний Demo Day, під час якого стартапи запітчили свої рішення та продемонстрували яких результатів досягли за час роботи в акселераторі.
Учасники Challenger АІ — 6 українських та 2 іноземних проєктів, що працюють у різних вертикалях та створюють продукти на основі штучного інтелекту. Раніше з AIN.UA своїми враженнями від програми поділилися healthtech-стартапи Elomia Health, CheckEye та Scally. У цьому матеріалі, ми поговорили з українськими проєктами, що активно працюють за кордоном, — Getpin, Beholder, AirLaw, а також з естонським — Softbrik, про те, як ця програма допомогла їм із розвитком продукту та стратегії роботи на міжнародних ринках.
Володимир Лещенко, Getpin. Інструмент для керування клієнтським досвідом на сторонніх онлайн-платформах
Getpin допомагає клієнтам офлайн бізнесу управляти точками контакту з користувачами у digital-сфері — на картах, у соціальних мережах та месенджерах. Тобто, по суті, ми омніканальна модель підтримки взаємодії бізнесу з його клієнтами онлайн. Getpin запустився у 2019 році й на сьогодні присутній не лише в Україні. У 2021 році ми вийшли на ринок Естонії, у 2022 — Польщі, де отримали грант у рамках програми Poland Prize та 2-й найбільший банк країни – Bank Pekao, у якості індустріального партнера.
Зараз ми обслуговуємо понад 50 000 локацій бізнесу, і є одним зі 108 Google Business Profiles Partner у світі та Bing for Places Trusted Partner. З початком повномасштабної війни втратили 55% бізнесу, але менше, ніж за рік, ми не тільки відновилися, а ще й підросли — і продовжуємо рости на 20-30% щокварталу.
Про Challenger АІ мені розповіли наші партнери. Ми прийшли на програму вже з готовим продуктом та ідеями впровадження штучного інтелекту, тому нашою ціллю було скоротити час на верифікацію цих гіпотез. Найбільше мені сподобалося продуктове та бізнес менторство. Оскільки зараз ми в процесі переходу на АІ та перебудування продукту, програма Challenger АІ допомогла нам прискорити ці етапи. Працюючи з ментором ми не витрачали час на сумніви, а одразу тестували гіпотези на практиці. Тому в найближчий місяць ми представимо оновлені рішення Getpin з використанням AI щодо генерації унікального тексту та зображень для постів та персоналізованих відповідей на відгуки.
Наше подальше завдання лежить у двох площинах: розвитку бізнесу і продукту. Ми вже працюємо з клієнтами в Польщі, Німеччині, Іспанії та Португалії, котрі підказують які функції та рішення їм потрібні. А конкуренція з гравцями міжнародного масштабу в ніші локального маркетингу стимулює постійно вдосконалювати продукт та рівень обслуговування. Плануємо і далі будувати велику компанію, з якою клієнти залишаються надовго.
Андрій Севрюков та Даніїл Лубкін, Beholder. Spacetech AI для роздобутку металів, мінералів та енергетичних ресурсів
Спочатку ми займалися дистанційним зондуванням землі та використовували АІ для аналітики супутникових даних мультиспектральних зображень, працювали у сфері сільського господарства. Одного разу я мав розмову із директором по інвестиціях Valkor Energy — це компанія з Техасу, що займається інженерією для нафти й газу і має невелике родовище., Він запитав, чи можемо ми допомогти їм в Юті шукати нафту в Tar sands — це піски багаті нафтою. Ми спробували, і у нас вийшло. Тоді ми робили це вручну, використовуючи стандартні методи Data Analysis.
Потім задумались, що треба зробити штучний інтелект, який буде допомагати шукати нафту і газ. Ми почали працювати в цьому напрямку і перший наш проєкт з використанням АІ був з FILO Mining Group, які попросили зробити аналіз мінералів — вони шукали мідні родовища на схід від найбільшого родовища міді у світі.
До участі у програмі Challenger АІ нас переконало те, що вона як раз про нас. І тому, що equity free — це важливо. Також є гарний нетворкінг інвесторів, декілька менторів були дуже круті. Для себе ми винесли нові знання та лайфхаки, наприклад як створювати колабораційні майндмепи. У процесі навчання ми зробили свої власні й це дуже підвищило ефективність створення архітектури сервісу.
Нам також сподобався матеріал з B2B-маркетингу, було корисно оновити цю інформацію у себе в голові. Було багато практики з венчурами, у наступний наш раунд, скоріше за все, зайде венчур. Для всіх молодих і маленьких стартапів дуже класно, що Challenger АІ дає можливість пітчити спонсорам, цього треба більше робити.
Зараз працюємо у США і запускаємо 3 невеличкі комерційні пілоти на основі штучного інтелекту для пошуку критичних мінералів, кожен з яких за обсягом прибутку — до $100 000 доларів. Плануємо їх завершити до початку третього кварталу 2023 з позитивними результатами. Далі хочемо вийти на ринки Чилі та Африки, ведемо перемовини з компаніями, серед яких Shell та SQM. Крім цього, ми у процесі закриття брідж-раунду. Коли почалася повномасштабна війна, ми просіли дуже сильно по KPI й зараз намагаємося наздогнати, для цього шукаємо фінансування.
Роміт Чоудгурі, Softbrik. Голосова АІ-платформа для зворотного зв’язку з клієнтами, підтримки та опитувань
Кожен з нас записував голосові повідомлення у WhatsАрp або Telegram, зараз цей формат дуже популярний, бо швидкий. Ми допомагаємо компаніям створювати опитування як у Google Form, але голосові. Клєінт переходить за лінком чи сканує QR-код, і може залишити голосовий фідбек про послуги компанії.
Наприклад, якщо ресторану потрібні відгуки, а заповнювати форми — це завжди довго і дратує, записати голосові — це легше, так люди можуть розповісти більше. У середньому, так клієнт залишає у 5 разів більше інформації, ніж якби він писав текст. Це найбільша перевага нашого продукту для компаній — вони можуть отримувати більше якісного фідбеку від своїх клієнтів.
Наш основний ринок — Німеччина та Швейцарія, також ми зараз виходимо на США. Цей ринок привабливий для нас, оскільки зараз ми активно працюємо зі сферою охорони здоров’я, а там вона дуже швидко розвивається. Серед наших поточних клієнтів Liberty Global, одна із найбільших у світі телеком-компаній, також Novartis — це фарма. Понад 200 000 людей скористалися нашим продуктом у 9 країнах на 25 мовах.
На програму Challenger АІ ми прийшли завдяки програмі Horizon Europe, CIVITTA — це один із її партнерів. Вона мене зацікавила з точки зору перспективи знайомства з інвесторами та залучення коштів, оскільки у мене небагато досвіду у цьому на відміну від того, коли йдеться про розвиток продукту. Що хорошого у Challenger АІ, так це широкий нетворк — венчурні фонди, ангельські інвестори та ментори.
Я маю досвід роботи в Amazon, пройшов не один акселератор, і можу сказати, що цей — один із найбільш ефективних. Загальна проблема таких програм — це їх уніфікованість для всіх проєктів. Але кожен стартап має різний бекграунд, проблематику, стадію розвитку. Challenger АІ у цьому плані відрізняється своєю гнучкістю та структурністю. Вражає, що команда зуміла організувати програму попри усі виклики повномасштабної війни.
Сергій Козирєв, AirLaw.Pro Спеціалізований сервіс із захисту прав авіапасажирів
AirLaw.Pro — це персоналізований безкоштовний сервіс підтримки авіапасажирів, створений з використанням АІ-технологій. Наша команда допомагає авіапасажирам захищати порушені права та отримувати фінансові компенсації у випадку затримки, скасування, перепродажу рейсів, або ж проблем з багажем. При цьому, за допомогою наших сервісів ми також допомагаємо туристичним агентам підвищувати рівень турботи та піклування про клієнтів, перетворювати звичайних клієнтів на лояльних.
Ми молодий стартап, заснований у 2019 році, але за цей час близько одного мільйона громадян України дізналися про свої права як пасажирів авіарейсів, понад 1000 – звернулися до нас за допомогою та отримали компенсації від авіакомпаній, більше ніж 100 справ було порушено, як у судових, так і державних контролюючих органах України, Європи та США.
Після початку повномасштабної війни, наша команда почала працювати над B2B-продуктом для авіакомпаній, їх контактних центрів та відділів по роботі з клієнтами. Passenger Care від AirLaw.Pro — це автоматизована система аналізу авіаційних даних: наявності затримки чи скасування запитаних рейсів, інформації про обмеження аеропортів відправлення та прибуття, наявності ковідних обмежень в аеропортах, а також погодних умов. На підставі отриманих та проаналізованих даних система надає можливість співробітнику контактного центру чи відділу по роботі з клієнтами авіакомпанії надати релевантну відповідь кожному окремому пасажиру. Тобто, система може надавати відповіді, як на підставі заготовлених та введених в неї шаблонів, так і автоматично згенерованими за допомогою GPT алгоритмів. Таке рішення допомагає авіакомпаніям значно збільшити ефективність роботи та в декілька разів підвищити швидкість обробки претензійних звернень та надання авіакомпанією відповіді пасажиру.
Як стартап, який опинився у воєнних умовах, ми шукали можливості пристосування своїх напрацювань до нових обставин. Тому, коли наша команда дізналася про Challenger АІ, ми одразу подали заявку, були відібрані у фіналісти і жодного разу не пошкодували про участь у акселераторі. Адже під час виконання постійних рутинних завдань, у команди не завжди вистачає часу на вивчення нового, а тут ми зустріли чудових менторів, які зрозуміли наш продукт, підтримали і допомогли. Завдяки цим професіоналам, технічним спеціалістам та всій команді Challenger АІ, ми почали активно розвивати новий продукт Passenger Care, і сподіваємось, що це принесе позитивний результат.
Минулого тижня в UNIT.City відбувся DEMO DAY акселератору, і один із героїв цієї статті — стартап Getpin, став переможцем. Вітаємо переможця та вже чекаємо на запуск Challenger AI 2.0!