Повномасштабне вторгнення суттєво позначився на всіх сферах життя. Інфляція, зростання цін, порушені ланцюги постачання, підвищення рівня безробіття змінили споживацьку поведінку громадян. Це неабияк відзначилося на малому й середньому бізнесі. Міжнародна компанія Deloitte провела дослідження і визначила, що від 47% до 86% населення України заощаджує на тих чи інших категоріях товарів. Тому для компаній, особливо для малого бізнесу, головною проблемою є брак платоспроможних клієнтів. Видання Delo.ua розповіло про 5 способів, які допоможуть ефективно залучити і втримати клієнтів. AIN.Business переповідає основне.
Категорії, на яких найбільше заощаджують українці
Наразі українці найбільше заощаджують на:
- 86% — дозвілля та розваги поза домом;
- 83% — алкогольні напої;
- 82% — косметичні засоби;
- 80% — купівля готової їжі (зокрема, у кафе, ресторанах тощо);
- 79% — одяг та взуття;
- 77% — товари домашнього вжитку та побутова хімія;
- 77% — електронна та побутова техніка;
- 70% — харчові продукти.
Також менше клієнтів наразі мають власники кав’ярень, ресторанів, салонів краси, локальних магазинів, невеликих брендів одягу українського виробництва.
Тому пріоритетне завдання компаній на 2023 рік — пошук нових покупців.
5 порад для ефективного пошуку клієнтів
Порада 1: Дізнайтеся більше про клієнта та його потреби
- Проведіть дослідження ринку і заново познайомтеся зі своєю цільовою аудиторією. Це роблять спеціальні агенції, або скористайтеся аналітикою з ваших соціальних мереж.
- Складіть портрет клієнта. Це допоможе розділити цільову аудиторію за віком, гендером, місцем перебування та інтересами.
- Геоаналітика та теплові карти дозволяють на картах побачити найпопулярніші локації серед цільової аудиторії бізнесу та проаналізувати ефективність торгової точки.
Порада 2: Використовуйте різні канали комунікації з клієнтами
- Електронна пошта. Персоналізуйте листи, які ви надсилаєте клієнтам;
- SMS- та Viber-розсилки. Можна відправляти повідомлення про статус замовлення, сповіщати про нові акції, інформувати про новий графік роботи тощо;
- Кол-центр. Залишайте можливість клієнтам подзвонити вам та поспілкуватися напряму з менеджерами.
- Чат-боти. Ці розмовні помічники відповідають на запитання клієнтів у режимі реального часу та полегшують роботу служби підтримки компанії.
- Опитування за QR-кодом. Збір відгуків показує, що ви зацікавлені у думці клієнтів, та допомагає покращити продукт та сервіс.
Порада 3: Збільшуйте присутність в інтернеті
- Можна запустити рекламу, створити вебсайт та подбати про власний профіль у Google.
- Використання усіх цих цифрових інструментів дозволить досягти більшої аудиторії та ефективно комунікувати з потенційними клієнтами.
- Наприклад, якщо бренд регулярно просить клієнтів залишати відгуки у Google, то це збільшить довіру до компанії у нової аудиторії.
- А у соціальних мережах можна не лише комунікувати про асортимент та послуги, але й вибудовувати експертність у певній ніші.
Порада 4: Робіть спеціальні пропозиції та акції
- Розробіть привабливі пропозиції, які відповідатимуть потребам конкретних груп споживачів. Наприклад, магазин одягу може запропонувати знижки на дитячий одяг та проінформувати про це родини з дітьми.
- Для розсилок можна використовувати різні платформи.
- Про свої пропозиції та акції обов’язково також повідомляйте у соціальних мережах або розсилайте електронні листи.
Порада 5: Розвивайте партнерства та співпрацюйте
- Розгляньте можливості спільних акцій або продажу товарів/послуг разом з іншими малими бізнесами, які можуть бути цікавими вашим споживачам.
- Товар або послуга іншої компанії повинні доповнювати вашу пропозицію і бути доречними для клієнтів.
- Це допоможе залучити нових клієнтів, оскільки партнерство з іншим бізнесом дає доступ до його цільової аудиторії, яка ще не знає про ваш бренд.