Американський ML-розробник Сантьяго Вальдаррама опублікував тред із різкою критикою методу Scrum, як такого, що тільки заважає командам розробки працювати. Тред зібрав більше 26 000 лайків, багато підтримки і критики, тож AIN.UA наводить основні тези звідти.
- Я пишу софт уже більше 25 років. Ніщо не робить роботу команди розробки більш безглуздою, аніж Scrum.
- Якщо хочеш бути більш ефективним по цій методиці, ти мусиш додавати процеси, а не прибирати їх.
- Нас змушувати відвідувати усілякі різновиди «церемоній», що насправді означало купу мітингів, стенд-апів, переглядів. Ми більше часу проводили у розмовах, ніж за роботою.
- Ноутбуки на мітингах були заборонені. Ми мали стояти і перекидатися м’ячиком, щоб «зберігати концентрацію».
- Ми більше часу проводили за оцінкою story points (своєрідні бали, які використовують, щоб вимірювати зусилля на завершення завдання у Scrum — ред.), аніж за написанням коду. Вони вимірюють складність, а не час, потрібний на завдання, але ми все одно мали вирішувати, скільки їх піде на спринт.
- Я мав використовувати розміри футболок, щоб вимірювати ефективність написання коду (розмір одягу XS, S, M, L, XXL іноді використовують, щоб визначити цінність story points, альтернатива — послідовність Фібоначчі — ред.).
- Ми вимірювали, скільки коштуватиме досягнення однієї story point і потім писали контракти для клієнтів, наприклад, на 500 story points.
- Наше керівництво бісилося, коли виявляло, що 500 story points на одному проекті — це не те ж саме, що story points на іншому. І ми мали проводити мітинги, щоб це пофіксити.
- Уявіть, як це, коли над вами є: менеджер, Scrum-мастер, тек-лід, product owner. Ти мусиш перед усіма звітуватися, причому не одночасно.
- Ми платили людям, які розповідали нам, що ми недостатньо швидко спалюємо «пойнти». Та ж хіба story points були не про складність замість часу виконання? Але кому то цікаво.
- Я вірю в аджайл, але це не він.
- Ми запрошували професійних тренерів зі Scrum. Ми платили, щоб люди з нашої команди отримували сертифікати. Ми пробували Scrum по всякому. Ми роки витратили на те, щоб працювати за ним. Але результат був щоразу один і той самий: це не працювало.
- Scrum — це рак, який пожирає вашу команду розробки. Він не призначений для розробників. Це — ще один інструмент для менеджерів, який дає їм відчуття контролю.
- Але найкраще в Scrum — це люди, що дивляться вам просто в очі і говорять: «Якщо Scrum вам не підійшов, ви щось неправильно робите. Scrum — це будь-що, що працює для вашої команди». Ага, аякже.