З початку 2022 року міжнародні технологічні корпорації заплатили 5,9 млрд гривень податку на додану вартість. Як повідомив голова комітету з податкової політики Данило Гетманцев, найбільшими платниками ПДВ з цифрових послуг наразі є Google, Google Play та Netflix.
- За час дії відповідної норми Податкового кодексу України (станом на 01.10.2023) платниками ПДВ зареєструвалися 98 нерезидентів-надавачів цифрових послуг, якими до Державного бюджету сплачено еквівалент 10,2 млрд гривень.
- Загалом такими компаніями у 2022 році було сплачено 4,3 млрд грн. А з початку 2023 року (станом на 01.10.2023) загальні відрахування до бюджету склали 5,9 млрд гривень.
- Найбільшими платниками ПДВ з цифрових послуг наразі є Google, Google Play та Netflix, обсяги сплати яких демонструють позитивну динаміку. Їхні платежі в липні-вересні 2023-го зросли (в іноземній валюті) в порівнянні з квітнем-червнем на 5% та склали 21 млн євро.
- Fenix International Limited (материнська компанія OnlyFans), сплатила у поточному році майже $1 млн ПДВ (для порівняння, у 2022 році загальна сума склала трохи більше як $889 000).
- Як зазначає голова комітету з податкової політики Данило Гетманцев, зараз триває кампанія декларування особами-нерезидентами за ІІІ квартал 2023 року. Вже по 15 поданим на 17.10.2023 деклараціям можна прогнозувати істотне зростання нарахувань ПДВ за цифрові послуги. Остаточні підсумки будуть у другій половині листопада 2023 року.
Чому це цікаво?
Закон № 1525-ІХ, або, як його називають, закон про «податок на Google» ухвалили в червні 2021 року. Він стосується не лише Google — сплачувати його зобовʼязані усі не зареєстровані в Україні міжнародні інтернет-компанії, чий річний обсяг операцій з надання електронних послуг перевищує 1 млн грн. Серед них Netflix, Microsoft, Meta та інші.
При цьому «податок на Google» лягає не на техногігантів, а передусім на українських користувачів, яким більшість компаній, наприклад DigitalOcean, Apple, Amazon та Adobe просто підняли ціну на 20% – розмір ставки цього податку.