Британська громадська організація «Центр протидії цифрової ненависті» (CCDH) опублікувала дослідження, згідно з яким соцмережа X (раніше Twitter) не справляється із модерацією контенту на предмет дезінформації, антисемітизму, ісламофобії та інших проявів мови ненависті.

  • Дослідники встановили, що з 200 публікацій, які містили мову ненависті та порушували правила спільноти, 196 (або 98%) залишились без змін протягом семи днів після того, як на них надіслали скаргу.
  • Публікації, які залишилися, загалом набрали 24 043 693 перегляди. Зі 101 облікового запису в дослідженні дію одного призупинили, а ще два заблокували.
  • 43 зі 101 облікових записів у вибірці є підтвердженими акаунтами із синьою галочкою, тобто їхні дописи мають алгоритмічний пріоритет у видачі в стрічці публікацій.

Чому це важливо?

Після придбання Twitter Ілон Маск провів багато реорганізаційних заходів, включно зі зміною назви соцмережі на «X». Одним з таких суперечливих рішень було звільнення великого штату модераторів контенту, які слідкували за тим, аби користувачі соцмережі не порушували правила спільноти. Саме це, вочевидь, і повпливало на збільшення кількості непокараних порушників.

Хоча для українських користувачів це, мабуть, не така вже й новина. Раніше вони вже неодноразово помічали збільшення дезінформації у соцмережі, зокрема на теми війни в Україні, що навіть було задокументовано дослідженням TrustLab. Війна в Ізраїлі тільки сприяла тому, що багато користувачів почали вести численні інфокампанії з дезінформації, щоб зменшити підтримку Україні.