З початку 2022 року міжнародні технологічні корпорації заплатили $53,4 млн та 33,7 млн євро податку на додану вартість. Як повідомив голова комітету з податкової політики Данило Гетманцев, найбільші суми надійшли від Apple Distribution, Netflix та Taxamo Checkout.

Гетманцев нагадав, що до 9 листопада 2022 року (включно) триває компанія декларування за ІІІ квартал 2022 року з податку на додану вартість нерезидентами, які надають електронні послуги на території  України.

«Протягом 2022 року ми констатуємо збільшення кількості зареєстрованих платників до 80 осіб-нерезидентів, якими загалом з початку року сплачено податку на додану вартість $53,4 млн та 33,7 млн євро», — додав голова комітету з податкової політики.

Нагадаємо, що закон № 1525-ІХ, або, як його називають, закон про «податок на Google» був ухвалений у червні 2021 року. Він стосується не лише Google. Сплачувати його зобовʼязані усі незареєстровані в Україні міжнародні інтернет-компанії, чий річний обсяг операцій з надання електронних послуг перевищує 1 млн грн: Netflix, Microsoft, Meta та інші.

Чому це цікаво?

Цей податок платять в першу чергу не техногіганти, а українські користувачі, яким більшість компаній, наприклад DigitalOcean, Apple, Amazon та Adobe просто підняли ціну на ті ж самі 20%.

Зараз через інфляцію та нестабільний курс валют важко відстежити реальні коливання цін на продукти західних компаній в Україні, проте самих компаній, що платять цей податок стає все більше. Якщо минулого року, а саме станом на кінець другого кварталу 2022, оплату цього податку задекларували 53 великі компанії. тепер таких компаній вже 80.