Застосунок Expirenza та невдача у Великій Британії. Тези з інтерв’ю співзасновника monobank

Український необанк monobank працює над створенням окремого застосунку Expirenza для оплати рахунків у закладах, має негаразди із запуском нового продукту в Польщі і закриває свій британський проєкт. Про це в інтерв’ю DOU розповів співзасновник monobank Михайло Рогальський.

Редакція AIN.UA вибрала ключові тези з цієї розмови.

Застосунок Expirenza

Зараз monobank пропонує для закладів харчування онлайн-сервіс Expirenza, який допомагає клієнтам через QR-код ознайомитися з меню, оплатити рахунок та залишити чайові без участі офіціанта. Ним вже користуються приблизно 1500 закладів. Нині команда проєкту планує запустити окремий застосунок Expirenza, однією з «фішок» будуть так звані «їжлисти» — як плейлисти, тільки про їжу. З їхньою допомогою можна буде зберігати улюблені страви, створювати власні добірки, ділитися ними з друзями та знаходити «їжлисти» знайомих, чи, наприклад, дієтологів.

Ще одна функція, яку хочуть запровадити, — «частування», завдяки якій користувачі зможуть пригощати друзів, використовуючи їхні контакти й збережені дані. Цю механіку пізніше також використовуватимуть для програм лояльності закладів-партнерів.

«Я хочу в ресторані відтворити історію з Uber, щоб людина могла поїсти, встати й піти — і взагалі не займатися оплатою рахунку. Ми розуміємо, що цей застосунок не для всіх. Він буде корисним для тих, хто регулярно ходить в ресторани», — розповів Михайло Рогальський.

Сервіс зворотного зв’язку Expirenza у 2019 році заснували Олександр Гудков та Михайло Селецький, а у вересні 2021 року його купив monobank. Це було необхідним для розвитку функції оплати замовлень у ресторанах за допомогою QR-кодів – Shake to Pay, яку необанк презентував напередодні.

Доставка від mono

Співзасновник monobank зазначив, що поки від ідеї з доставлення їжі відмовилися.

«От ти замовляєш в Expirenza суп і котлети, а вони приїжджають холодні. Клієнт вважатиме, що це наш застосунок натупив і скаржитиметься саме на нас. Тож поки не маємо розуміння, як це зробити зручним для всіх».

Запуск продукту в Польщі: що пішло не так?

Старт роботи банківського продукту під назвою stereo у Польщі, чиїм банком-партнером стала «дочка» бельгійського банку Aion – Vodeno, затримується через проблеми з польським регулятором. За словами Рогальського, наразі важко прогнозувати, коли і чим ця ситуація закінчиться, попри те, що сам продукт вже готовий.

«Це дуже чутлива тема тому, що регулятор будь-якої країни не дуже любить, коли тему його роботи виносять в публічну площину. І взагалі це проблема фінансового бізнесу, – будь-якого бізнесу, який регулюється, – що ти сам собі не належиш».

Детальніше про історію з проблемним запуском у Польщі редакція AIN.UA розповідала раніше:

Фіаско британської компанії

Польща – не перша європейська країна, де monobank намагається запустити свій проєкт. Компанія вже має досвід у Великій Британії – підприємець розповів, що вони двічі запускали там кредитний бізнес. Попри всі зусилля, проєкт закривається. Рогальський нагадав його історію.

Проєкт з кредитування koto запустився навесні 2020 року. Швидкому старту завадила пандемія: у британців знизилися витрати, і замість того, щоб брати нові кредити, вони гасили старі. До того ж державний регулятор запровадив програму з підтримку громадян, але без вигоди для кредиторів. 

Через пів року після старту керівництво проєкту зрозуміло, що бізнес-модель побудована неправильно: клієнти виплачували кредити під менший відсоток, ніж очікувалось. monobank зробив півот, перейшовши винятково на випуск кредитних карток у смартфонах. Разом із цим змінив назву стартапу Koto, через неї на monobank подала в суд компанія з кредитування Koyo Loans. Тож проєкт назвали The Credit Thing.

«Порівняно з Koto, конверсії виросли втричі, а вартість залучення впала втричі».

Навесні 2022 року компанія мала підіймати новий раунд. Цього не сталося – за словами кофаундера, було не до того. Потім у Великій Британії розпочалася криза. Протягом чотирьох місяців The Credit Thing не видавав нові кредити. Компанія намагалась врятувати проєкт, одним з варіантів було об’єднання його з польським продуктом stereo.

«Коли в нас не вийшло стартувати в Польщі, то вже тоді ухвалили рішення, що треба буде закривати», – заявив Рогальський.

За словами співзасновника monobank, наразі британська компанія перебуває в процесі ліквідації. Картки британських клієнтів працюватимуть до кінця грудня.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук